Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 21:36
  #1
Medlem
Jag driver ett AB som efter jag tagit ut lön har ett överskott på ca 100k varje månad alltså drygt 1 miljon i vinst per år.

Finns det något sätt att placera dessa pengar och få ca 5% ränta per år utan större risk?
Citera
2017-04-26, 22:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambler007
Jag driver ett AB som efter jag tagit ut lön har ett överskott på ca 100k varje månad alltså drygt 1 miljon i vinst per år.

Finns det något sätt att placera dessa pengar och få ca 5% ränta per år utan större risk?
Om du tål uttagsavgifter i 10 år så har du 5% i Folksam trad förvaltning. 7% i Skandia men 15 år av avgifter.

En bra produkt/förvaltning där båda senaste 15 åren snittat över 5%. Stora överskott som tar smällar om sådana uppkommer. Du får även en garanti på 75-80% på insatt kapital.

Liten risk och bra avkastning sett till risken. Enda negativa är avgifter för uttag.

Mer än så orkar jag inte skriva på mobilen.

Googla för att läsa mer.
Citera
2017-04-26, 23:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambler007
Jag driver ett AB som efter jag tagit ut lön har ett överskott på ca 100k varje månad alltså drygt 1 miljon i vinst per år.

Finns det något sätt att placera dessa pengar och få ca 5% ränta per år utan större risk?

Trots låg ränta finns det vissa räntefonder som tuggar på bra. Ex Spiltan Högränte 1,7 på 3mån - 8,21 på ett år. Vet inte om det är något speciellt som gör att den hållit den takten men väl värd att undersöka. https://www.avanza.se/fonder/om-fond...n-hograntefond

Läs in dig o ta en dialog med dem!
Citera
2017-04-27, 01:00
  #4
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Om du tål uttagsavgifter i 10 år så har du 5% i Folksam trad förvaltning. 7% i Skandia men 15 år av avgifter.

En bra produkt/förvaltning där båda senaste 15 åren snittat över 5%. Stora överskott som tar smällar om sådana uppkommer. Du får även en garanti på 75-80% på insatt kapital.

Liten risk och bra avkastning sett till risken. Enda negativa är avgifter för uttag.

Mer än så orkar jag inte skriva på mobilen.

Googla för att läsa mer.

Gäller detta för privatkunder också?
Citera
2017-04-27, 07:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Gäller detta för privatkunder också?
Ja
Citera
2017-04-27, 10:57
  #6
Medlem
brutalt dåliga råd.

Läs på själv.
Citera
2017-04-27, 12:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plurriPlux
brutalt dåliga råd.

Läs på själv.
Berätta gärna varför, om du ens kan.

Utöver det jag skrev så känner jag inte till någon annan placering som genererar den typen av avkastning till liten risk. Det du får göra avkall på är tillgängligheten, i form av uttagsavgift. Som med allt i denna värld kan man inte ha kakan och äta den samtidigt, något får man alltid offra. Även räntekonton med höga räntor har former av inlåsning och de kommer inte upp till 5% med dagens ränta.
Citera
2017-04-30, 19:07
  #8
Medlem
julepumlans avatar
Sätt överskottet i diverse världsfonder.
Citera
2017-04-30, 19:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Sätt överskottet i diverse världsfonder.
Nu var det ju låg risk han var ute efter..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback