Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-08-10, 19:26
  #37
Medlem
wikazs avatar
Igår blev det 2h paddel. Kosten skiter jag i att skriva upp då det blev en kebabtallrik till lunch & middag. Den var så stor så räckte till två måltider.

Dagens träning:

2,6km jogg @7:30min/km

Misstänkte att jag borde jogga någonstans vid detta tempo. Joggade hela vägen så jag är nöjd!

Kost idag:

Frukost; Njie proteindryck - 188kcal

Lunch - Köttfärsbiffar - 300kcal

Middag - Kycklingben färdiga från ICA (375g, med skinn). Ingen aning om kcal här? 500-600kcal?
Serverades med lite spenat och majs samt 1st njie propud - 750kcal typ?

Kanske blir ytterliggare en njie propud ikväll.

Totalt typ; 1250kcal + 200kcal om jag käkar en propud till.

Hej hopp
Citera
2019-08-11, 16:43
  #38
Medlem
wikazs avatar
Dagens jogg:

2.6km @7:17min/km tempo.
Runkeeper säger att det är 2,47km, men kommunen säger 2,6km...

Anyway, var tvungen att gå ett par gånger, gick ut för hårt i början, men jag kom runt iallfall.
Fick håll efter 1,5km också, hehe.
Citera
2019-08-11, 19:59
  #39
Medlem
wikazs avatar
Dagens kost

Frukost:

smoothie gjord på 2dl yoghurt kvarg, mango, en banan. 250kcal
Njie propud - 144kcal

Lunch: "lasagne", gjort med zuchini,cremé fraiche (paprika, chili) 12%nötfärs, morötter, paprika, krossade tomater och spenat. Totalt 1600kcal. Blev 5 portioner
320kcal / portion

Mellanmål:

Njie propud - 144kcal

Middag:

Marinerad kycklingfilé - 200g
Serverades med spenat, majs och plommontomater.
- 358kcal

Kvällsmål:

Smoothie som till frukost - 250kcal

Totalt: ~1500kcal
Citera
2019-08-14, 14:17
  #40
Medlem
wikazs avatar
Tappat motivationen lite, vet dock inte vad det beror på.
Känner mig hungrig & svag hela tiden och vill äta allt jag ser.
Har ändå skött kosten och träning. Vägde in på 71,1kg idag så jag går ju ner iallafall!

Provade marklyft igår, endast 30kg, men det högg till högt upp på båda framsida lår och har ont idag med.
Avvaktar lite med löpning och benträning tills det känns okej igen.

Körde bröst/triceps idag. Orkar inte logga hela passet men det som stog ut var väl bänken.
Skulle prova maxa "bara för att" och tänkte att 60kg är nog max. Blev iallafall 60x2x2 och efter det 50x5x2

Nackdelen är att vi inte har varken 1,25kg eller 2,5kg viktplattor, så minsta ökningen jag kan göra åt gången är 10kg
Vågade inte prova på 70kg, men känns nästan som att det skulle kunna gå.


Tjoflöjt!
Citera
2019-08-20, 16:33
  #41
Medlem
wikazs avatar
Haft jävligt ont i nacken sen jag körde förra passet så det har inte blivit någon styrketräning.

Det som gjorde ont i framsida lår släppte i helgen, så igår körde jag paddel och så blev det även en promenad på 6,6km.

Får se när jag styrketränar nästa gång, vill att det onda ska släppa innan jag kör igen.
Citera
2020-08-29, 02:32
  #42
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikaz
Haft jävligt ont i nacken sen jag körde förra passet så det har inte blivit någon styrketräning.

Det som gjorde ont i framsida lår släppte i helgen, så igår körde jag paddel och så blev det även en promenad på 6,6km.

Får se när jag styrketränar nästa gång, vill att det onda ska släppa innan jag kör igen.
Började du någon gång igen?
Citera
2020-10-06, 11:14
  #43
Medlem
wikazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Började du någon gång igen?

Tjabba!

Senare på hösten började jag igen, köpte ett årskort på ett gym och var där 3-5dagar i veckan, sen sket det sig efter någon/några månader.

Föll illa på min handled på i november/december. Fortsatte att gymma men undvek pressövningar.
Efter några veckor fick jag ont i handleden vid pull övningar också, vilket jag inte haft tidigare.
Var och röntga mig och var hos läkaren ett par gånger men de kom inte fram till någonting. Har lite känningar än idag.
Men när jag inte kunde göra varken push eller pull övningar så gick jag och körde bara ben 2-3dagar i veckan.
Även det slutade jag med såklart.
Sträckte mig i vänstra skinkan när jag körde uppvärmning i böjen med bara stången.
Försökte göra andra övningar men det gjorde ont så då blev jag förbannad och gick hem och efter
det har jag inte gått tillbaka och gymkortet är uppsagt.

Tror faktiskt aldrig jag kommer komma tillbaka till träningen ordentligt.
Jag är väldigt on eller off. Antingen kan jag göra det och då gör jag det ordentligt eller så kan jag inte göra det ordentligt (pga smärta i nacke etc) och då skiter jag i det totalt. Jag ser liksom ingen mening med att träna om jag inte kan göra det på ett, för mig, tillfredställande sätt. De gånger jag provat under årens lopp så har jag inte kunnat göra det.
Citera
2020-10-09, 20:00
  #44
Medlem
RaketDoriss avatar
Shit vad tråkigt! Hoppas du kommer igång igen någon gång!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback