Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 03:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikaz
Fick ont i bröstryggen/precis brevid skulderbladet efter träningen idag och det har hållt i sig hela dagen.
Satsar på att träna imorgon, får se hur det känns imorgon.

Fick också så efter militärpress, orkade inte sista repsen riktigt tror jag så det ryckte till = smärta. För mig gick det över på 1 vecka men det gjorde satans ont samma dag.
Citera
2017-05-17, 05:49
  #14
Medlem
wikazs avatar
Chins
3xkv

Chins i maskin

9x75kg där pinnen sitter. Vet inte hur detta funkar.
9x75
9x75

Latsdrag

34x10
40x10
50x8 för tungt
40x10
Knakade till i axeln efter sista rep och började göra ont.

Kabelrodd v-handtag

40x10
40x10
34x10
34x10
34x10

Hantelrodd

15x10
15x10
15x10

Ett snabbt men bra pass tycker jag! Fick riktigt bra kontakt på alla övningar.
Axeln gjorde inte ont något mer heller
Hann inte med att köra biceps idag, det får bli en annan gång.
Citera
2017-05-17, 05:52
  #15
Medlem
wikazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Fick också så efter militärpress, orkade inte sista repsen riktigt tror jag så det ryckte till = smärta. För mig gick det över på 1 vecka men det gjorde satans ont samma dag.

Kul med någon annan än mig som skriver! För mig är det ingen ovanlig smärta, ibland håller den i sig i flera dagar, oftast går det över på någon dag.
Trycker jag på det stället så strålar det upp i hela huvudet och jag blir typ knäsvag 😜
Citera
2017-05-18, 10:16
  #16
Medlem
upperkatts avatar
Kul att du är tillbaka. Tänkte själv precis starta (min tredje) journal, och så såg jag att du var här igen

Saknar vårt goa journalgäng sedan några år tillbaka, men några "gamlingar" är vi kvar och det verkar finnas en del trevliga nykomlingar här också.

Kör på lagom hårt och god tur ! ^^
Citera
2017-05-19, 15:25
  #17
Medlem
wikazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Kul att du är tillbaka. Tänkte själv precis starta (min tredje) journal, och så såg jag att du var här igen

Saknar vårt goa journalgäng sedan några år tillbaka, men några "gamlingar" är vi kvar och det verkar finnas en del trevliga nykomlingar här också.

Kör på lagom hårt och god tur ! ^^


Tjena katten! Det var ett tag sen! Saknar också det gamla gänget!
Det ska jag göra och du för se till att köra hårdare än mig!
Citera
2017-05-19, 17:32
  #18
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikaz
Tjena katten! Det var ett tag sen! Saknar också det gamla gänget!
Det ska jag göra och du för se till att köra hårdare än mig!
Ja, sålänge jag inte byter program (som jag gör hela tiden) så har jag potential. ^^
Citera
2017-05-23, 06:56
  #19
Medlem
wikazs avatar
Hallå igen!

Det blev en tredagarsfylla i förra veckan så träningen har uteblivit. Två av dem var jobbrelaterat.

Dagens;

Bänk

20x12x2
30x5
40x5
42,5x5
42,5x5
42,5x5
42,5x5
Sista rep var riktigt fult

Lutande hantelpress


10x10x2
10x8

Hantelpress
10x10
10x10
10x9
Fick känningar i höger axel, avbröt

Pushdowns med stång

11x12
11x12
11x12

Pushdowns med rep

15x10
15x10

Vaknade upp med huvudvärk, bortdomnade armar och lite ont i höger axel. Gjorde inte ont förrän jag avbröt hantelpressen.
Kändes ganska bra i bänken, hade inte sista repetitionen varit så ful på sista setet hade jag kört ett till.

Får se om jag kör 42,5x5x5 nästa gång eller om jag provar 45.
Citera
2017-05-24, 06:44
  #20
Medlem
wikazs avatar
Dagens; Chins

Kvx3

Chins i maskin

47x8
34x3 -->47x4
40x5
Tror jag förstår denna nu.

Längtar tills jag kan göra fler riktiga Chins

Kabelrodd

40x10
50x8 för tungt
40x10
40x10
40x10

Latsdrag

40x10
40x10
40x10
40x10
40x10

Bicepscurl ez-stång

10x10
15x10
15x10


Bra pass tycker jag! Helt slut nu iallafall.
Nu ska jag in i duschen och sedan bär det av till jobbet!
Citera
2017-05-24, 10:51
  #21
Medlem
Kravallens avatar
Lycka till med nya resan. Kul att läsa.

Jag vet inte om jag missat inlägg - men hur ska du "kompensera" böjen?
Har du något fokus att träna upp stabiliteten i det dåliga knät för att bli starkare runt den "dåliga" menisken?
Citera
2017-05-24, 12:58
  #22
Medlem
wikazs avatar
Tackar!

Ersätta och ersätta.. kommer köra andra övningar, vet dock inte exakt vilka.

Provat att köra utfall men det är samma skit där.
I dagsläget är det fram/baksida lårcurls och benpressar, måste dock köra lite mer bål och rumpa.
Får även ont i högra knät ibland vid framsida lårcurls..jag tror ju att menisken fortfarande är skadad då det händer att knäet låser sig och ibland viker sig bakåt, men de hittade inget på MR för ett par år sedan.

Vi får se vad jag hittar på. Än så länge är träningen bara på "beta" nivå för att se att allting funkar.
Har du annars något tips för att träna upp stabiliteten?
Citera
2017-05-24, 13:28
  #23
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikaz
Tackar!

Ersätta och ersätta.. kommer köra andra övningar, vet dock inte exakt vilka.

Provat att köra utfall men det är samma skit där.
I dagsläget är det fram/baksida lårcurls och benpressar, måste dock köra lite mer bål och rumpa.
Får även ont i högra knät ibland vid framsida lårcurls..jag tror ju att menisken fortfarande är skadad då det händer att knäet låser sig och ibland viker sig bakåt, men de hittade inget på MR för ett par år sedan.

Vi får se vad jag hittar på. Än så länge är träningen bara på "beta" nivå för att se att allting funkar.
Har du annars något tips för att träna upp stabiliteten?

Är långt ifrån någon med bred kunskap inom ämnet. Men jag hade spontant cyklat och lagt fokus mycket på balansplatta. Utöver det kört mycket kroppsvikt. Höftlyft, Bencurl med gummiband som mostånd osv. Du hade testat utfall, kör du statiska eller inte? Vikt eller bara kroppsvikt?
Citera
2017-05-24, 18:06
  #24
Medlem
wikazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Är långt ifrån någon med bred kunskap inom ämnet. Men jag hade spontant cyklat och lagt fokus mycket på balansplatta. Utöver det kört mycket kroppsvikt. Höftlyft, Bencurl med gummiband som mostånd osv. Du hade testat utfall, kör du statiska eller inte? Vikt eller bara kroppsvikt?

Balansplattor körde jag väldigt mycket vid rehaben för knäet, och la mycket tid till även annat så som maskiner med luft (kommer fan inte på namnet...).

Jag har inte kört statiska, men med och utan vikt har jag gjort.
Det spelar liksom ingen större roll, går jag ner på knästående alt sätter mig ner på huk så kommer obehaget. Inte ont eller så, men jag kan heller inte beskriva känslan mer än att det är obehagligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback