Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 21:06
  #1
Medlem
Sambon har satt mig på att köpa säng. Värsta djungeln. Tänkte vi ska dra iväg till IKEA för har sett tester på nätet. Men jag vet inte vad man ska tro på. Dessa test-sidor ser mer ut som reklamsidor numera.

Så jag hittade denna på Bättrenätter.se:
https://www.battrenatter.se/sangar/k...g-180x210.html


Hur gör ni? Man vill ju ha en fin. Budget på runt 25 tusen kanske. Men om man nu får en fin säng för 10 tusen så kan vi behöva pengarna till annat viktigt.

Lite tips uppskattas!
Citera
2017-04-26, 21:55
  #2
Medlem
321js avatar
Vi är helt nöjda med vår säng från Jysk:

https://jysk.se/sovrum/kontinentalsangar/gold
Citera
2017-04-27, 01:17
  #3
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Sambon har satt mig på att köpa säng. Värsta djungeln. Tänkte vi ska dra iväg till IKEA för har sett tester på nätet. Men jag vet inte vad man ska tro på. Dessa test-sidor ser mer ut som reklamsidor numera.

Så jag hittade denna på Bättrenätter.se:
https://www.battrenatter.se/sangar/k...g-180x210.html


Hur gör ni? Man vill ju ha en fin. Budget på runt 25 tusen kanske. Men om man nu får en fin säng för 10 tusen så kan vi behöva pengarna till annat viktigt.

Lite tips uppskattas!


Höjbar?
Citera
2017-04-27, 06:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Höjbar?

Nej sådan teknisk skit vill vi inte ha. Vanligt oldschool.
Citera
2017-04-27, 19:03
  #5
Medlem
pollenpers avatar
Jag köpte en dux säng för trettio år sedan, och , den funkar än.
Den kostade 5000 då, det var dyrt.

Finns dux nuförtiden.?
Citera
2017-04-27, 19:11
  #6
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Furniturebox, som jag knappt hört något positivt om alls, överraskade med att leverera en grym säng.
210x210 för 9,900:-
Kan vara småknepigt att hitta lakan, men tack vare en sambo som är flink med symaskinen är det inget bekymmer alls.
Citera
2017-04-27, 22:06
  #7
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag köpte en dux säng för trettio år sedan, och , den funkar än.
Den kostade 5000 då, det var dyrt.

Finns dux nuförtiden.?

Ja, de finns kvar.
http://www.duxiana.se/sangar/

Det känns som att de var mer hot shit för några decennier sen när det inte fanns fullt lika mycket att välja på när man skulle handla säng. Nu finns det hur många sängmärken som helst av skiftande kvalitet.

Själv har jag en kontinentalsäng från Mio som funkar bra, dock är den inte ens ett år gammal så jag har knappt legat in den ännu. Om kvaliteten duger eller inte märks väl om ett antal år. Den är väldigt bekväm ännu så länge i alla fall.
Citera
2017-04-28, 19:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Furniturebox, som jag knappt hört något positivt om alls, överraskade med att leverera en grym säng.
210x210 för 9,900:-
Kan vara småknepigt att hitta lakan, men tack vare en sambo som är flink med symaskinen är det inget bekymmer alls.

Tänkte ni inte på måttet utan märkte i efterhand att storleken inte passade?

Vi ska göra en räd på söndag och besöka massa butiker och kolla efter säng. Känns som det inte finns någon direkt klockren säng att välja på vad jag hittat.
Citera
2017-04-28, 19:06
  #9
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tänkte ni inte på måttet utan märkte i efterhand att storleken inte passade?

Vi ska göra en räd på söndag och besöka massa butiker och kolla efter säng. Känns som det inte finns någon direkt klockren säng att välja på vad jag hittat.


Nå, storleken passar perfekt. Eftersom jag är 205 lång så gav vi oss fan på att vi skulle ha en säng fötterna slapp sticka ut från för en gångs skull.

Ett tips är att fokusera på säng/madrass främst och sikta på stomme/gavel i efterhand.
Citera
2017-04-29, 16:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Nå, storleken passar perfekt. Eftersom jag är 205 lång så gav vi oss fan på att vi skulle ha en säng fötterna slapp sticka ut från för en gångs skull.

Ett tips är att fokusera på säng/madrass främst och sikta på stomme/gavel i efterhand.

Tack. Det får bli Mio som första affär imorgon!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback