Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-04-30, 18:08
  #73
Medlem
AmaiLiuIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Var inte Red Bull ursprungligen en bakismedicin.
En sådan där liten brun glasflaska man köpte på stranden i Thailand på 90-talet?
Någon kom på att blanda den med vodka, sen smart marknadsföring
Citera
2017-04-30, 19:00
  #74
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Med andra ord kan vi konstatera att det bolaget vet hur världen fungerar.

Yep, ungefär så, för människor är faktiskt alltid dummare än man tror.
Citera
2017-04-30, 19:15
  #75
Medlem
NoTruces avatar
Jag håller med om i allt vad denne VD uttrycker i TS länk. Sedan har jag druckit RB länge, så det blir inte direkt så att jag kommer att köpa den extra mycket som ett statement från och med nu. Ingen i Sverige lär ju i alla fall bry sig om VD:n för ett förvisso skitstort dryckesmärke tycker. I Sverige är det väl 18-årsgräns, eller i alla fall 15-årsgräns, på RB i de flesta butiker, så de kan liksom inte göra det så mycket svårare än så för företaget.

Som av en händelse sitter jag och smuttar på en Red Bull Kiwi just nu. Hatten av och prost, herr Mateschitz!
Citera
2017-04-30, 20:01
  #76
Medlem
Hade drickan inte smakat skit hade jag stödköot en.
Citera
2017-04-30, 20:20
  #77
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Hade drickan inte smakat skit hade jag stödköot en.

Oi, grabben, med tanke på din stavning så hade du nog inte ens behövt att stödköpa köpa den ...
__________________
Senast redigerad av Sleeptalker 2017-04-30 kl. 20:26.
Citera
2017-04-30, 20:34
  #78
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Var inte Red Bull ursprungligen en bakismedicin.
En sådan där liten brun glasflaska man köpte på stranden i Thailand på 90-talet?

Krating Daeng var egentligen en uppiggande dryck för typ chaufförer och arbetare. Men visst har den säkert även sålts för att bota bakfylla också. Den säljs fortfarande på glasflaska i Thailand. Faktum är att flaskorna är bra mycket vanligare än burkarna. Mest beroende på storleken samt priset. En Krating Daeng innehåller 150 ml och kostar 10 bht, vilket är ca 2 kr.
Citera
2017-05-01, 00:07
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Är lite av en nyhetsknarkare på området migration, men det är först idag jag hörde talas om en intervju i en mindre publikation med energidrycksgiganten Red Bulls VD, tillika Österrikes rikaste man, Dietrich Mateschitz. Artiklarna jag hittar är från 10/4 i år.

I intervjun går han hårt åt migrationen, talar bland annat om att den utgör ett hot mot Europas sanna mångfald av kulturer, och att Refugees Welcome-gänget knappast bäddade i sina egna gästrum eller slog upp tält i sina egna trädgårdar för att ge migranterna husrum.

https://www.theissue.com/politics/re...tion-in-europe

Hörde talas om detta av Styxhexenhammer666 först i en ny video på Youtube:

https://youtu.be/0Hyc7ohFGrU

Har Mateschitz rätt eller fel? Hur kommer detta påverka Red Bull? Kommer VD'n tvingas pudla och avgå, eller kommer det generera positiv respons?

Påverkar detta din inställning till varumärket Red Bull?

Nu fick de en kund till i alla fall.
Citera
2022-10-23, 07:25
  #80
Medlem
Skidlifts avatar
Dietrich Mateschitz avled igår 22 oktober 2022

Han bör hyllas över hela världen, framförallt inom många idrottskategorier som hans Redbull engagemang har varit oerhört värdefull.

Men frågan är kommer han hyllas?

Då han tidigare har gjort dessa icke PK åsikter så misstänker jag att hans död kommer ignoreras, även av många idrottare som förtjänat stora pengar tack vare Redbull sponsorering.
__________________
Senast redigerad av Skidlift 2022-10-23 kl. 07:28.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback