Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-26, 18:03
  #1
Medlem
LukeOnes avatar
Märkligt tyst om detta fall som verkar vara i den nya tidens "gruppvåldsanda". 50-60 ungdomar tar över och rånar ett helt tåg på mobiler etc.

Officielt statement:

http://www.bart.gov/news/articles/2017/news20170424-1

Citat:

The incident occurred around 9:30 p.m. Saturday. Witnesses told police that 40 to 60 juveniles flooded the station, jumped the fare gates and rushed to the second-story train platform. Some of the robbers apparently held open the doors of a Dublin-bound train car while others streamed inside, confronting and robbing and in some cases beating riders.

Artikel:

http://www.sfchronicle.com/crime/art...m-11094745.php

Kommer svensk MSM ta upp detta? Om inte, med vilken motivering?
__________________
Senast redigerad av LukeOne 2017-04-26 kl. 18:09. Anledning: Citat
Citera
2017-04-26, 18:11
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
5 mobiltelefoner och någon väska låter rätt ovärt. Blir inte mycket var.

Får ju se om det kommer mer info eller om det är locket på för att det är minderåriga.
Citera
2017-04-26, 18:12
  #3
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne

Kommer svensk MSM ta upp detta? Om inte, med vilken motivering?
För att de är ute efter att utrota oss vita? Eller kanske bara för att det är en icke-historia för oss i Sverige? Gäng som drar runt och risar i Bay area är inget nytt.
Citera
2017-04-26, 18:15
  #4
Medlem
LukeOnes avatar
Nej, bytet är kanske inte det intressanta, men gruppmentaliteten. Kan inte säga att jag känner till omgivningarna, men det här kan ju inte vara vardagsmat?
Citera
2017-04-26, 18:17
  #5
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne
Kan inte säga att jag känner till omgivningarna, men det här kan ju inte vara vardagsmat?

Att ungdomsgäng från Richmond och East Oakland risar på BART är inget nytt, då finns det bra mycket roligare aktuella kriminalfall att förkovra sig i.
__________________
Senast redigerad av 788578 2017-04-26 kl. 18:20.
Citera
2017-04-26, 18:20
  #6
Medlem
LukeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 788578
För att de är ute efter att utrota oss vita? Eller kanske bara för att det är en icke-historia för oss i Sverige? Gäng som drar runt och risar i Bay area är inget nytt.

Det var ungefär min frågeställning: Är detta inte intressant för att det är en icke-händelse för oss, eller pga gärningsmännens eventuella etniska ursprung? Kanske en fråga för Kultur & Media, men även brottet i sig har väl en lite ovanlig aspekt i taharush-anda. Eller som sagt, det kanske är vardagsmat i USA?
Citera
2017-04-26, 18:22
  #7
Medlem
LukeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 788578
Att ungdomsgäng från Richmond och East Oakland risar på BART är inget nytt, då finns det bra mycket roligare aktuella kriminalfall att förkovra sig i.

I så stora klungor som ca. 60 pers som rapporterats?
Citera
2017-04-26, 18:24
  #8
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne
Det var ungefär min frågeställning: Är detta inte intressant för att det är en icke-händelse för oss, eller pga gärningsmännens eventuella etniska ursprung? Kanske en fråga för Kultur & Media, men även brottet i sig har väl en lite ovanlig aspekt i taharush-anda. Eller som sagt, det kanske är vardagsmat i USA?

Ja det är ett gäng muslimer som springer runt i east bay och våldtar vita kvinnor, PK-media mörkar. Dan Eliasson ringde själv upp BART:s svenska presschef och Aftonbladet på konferanssamtal och satte munkvale på hela skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne
I så stora klungor som ca. 60 pers som rapporterats?

Absolut.
__________________
Senast redigerad av 788578 2017-04-26 kl. 18:28.
Citera
2017-04-26, 18:29
  #9
Medlem
LukeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 788578
Ja det är ett gäng muslimer som springer runt i east bay och våldtar vita kvinnor, PK-media mörkar, Dan Eliasson ringde själv upp BART:s svenska presschef och satte munkvale på hela skiten.



Absolut.

Nej, jag förstår mycket väl att det inte var muslimer, jag skrev "anda" för gruppfenomenet. Som uppenbarligen inte är något märkligt.
Citera
2017-04-26, 18:35
  #10
Medlem
skunkjobbs avatar
Och vad fan är ett BART-tåg??? Ja jag kan googla men använd hellre begrepp som är kända för svenskar så inte alla som läser behöver googla.
Citera
2017-04-26, 18:40
  #11
Medlem
Nån som vill gissa ursprung?
Gissa och klicka

http://narrative-collapse.com/2017/0...-a-bart-train/
Citera
2017-04-26, 18:55
  #12
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Nån som vill gissa ursprung?
Gissa och klicka

http://narrative-collapse.com/2017/0...-a-bart-train/

Som förväntat, alltså.

Det börjar bli så pass illa så man antagligen kommer behöva montera CIWS-system i varje gatuhörn över hela västvärlden för att mota bort aggressiva och bestialiska svartmuskingar ifrån vanliga, civiliserade människor. Härligt, verkligen.
__________________
Senast redigerad av frange 2017-04-26 kl. 18:58.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback