Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 17:21
  #1
Medlem
Har crons sjukdom och många säger att kokosolja skall vara bra för inflammationer trög mage mm.

Men läser man detta är det farligt. Typ bilar inflammationer. (se länk)

http://www.expressen.se/halsoliv/hal...-sluta-genast/

Vad gäller??
Citera
2017-04-26, 17:23
  #2
Avstängd
Kokosolja kommer inte ha några medicinska effekter så, absolut inte. Däremot, om du finner problem med annan olja, så kan du ersätta den oljan med kokosolja som visat sig fungera mycket bättre hos det stora flertalet.

Det hittills bästa kända preparatet för crons är väl cannabis.
Citera
2017-04-26, 17:28
  #3
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Har crons sjukdom och många säger att kokosolja skall vara bra för inflammationer trög mage mm.

Men läser man detta är det farligt. Typ bilar inflammationer. (se länk)

http://www.expressen.se/halsoliv/hal...-sluta-genast/

Vad gäller??
Testa du. Märker du ingen positiv effekt så slutar du efter ett tag och blir det positivt så får du väga vad olika experter säger. Som sagt finns det såna som säger tvärt emot denna expert.

Jag tar en matsked per dag och för mig fungerar det kraftigt ångestdämpande, varför vet jag inte men bryr mig inte så mycket heller.
Citera
2017-04-26, 18:43
  #4
Medlem
AversisrevAs avatar
Det trendade väl för flera år sen och då påstods det vara bra för det mesta. Nu har väl gurkmeja tagit den platsen.

Det är förstås inte vare sig skadligt eller dyrt att testa.
Citera
2017-04-26, 20:36
  #5
Medlem
AlkoholistFascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triq
Kokosolja kommer inte ha några medicinska effekter så, absolut inte. Däremot, om du finner problem med annan olja, så kan du ersätta den oljan med kokosolja som visat sig fungera mycket bättre hos det stora flertalet.

Det hittills bästa kända preparatet för crons är väl cannabis.
Varför inte båda? Gör cannabis kokosolja för fan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback