Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-14, 19:16
Medlem
Kolonns avatar
Konkursen är bara en tidsfråga nu.
Citera
2024-09-14, 19:16
Medlem
Konkurs innan årets slut.
Citera
2024-09-14, 19:22
Medlem
Elvis avatar
Undrar om Västerbottens landshövding Helene Hellmark sätter kaffet i vrångstrupen? Hon som alldeles nyss beklagade sig över olyckskorparna som varit kritiska mot Northvolt.

Citera
2024-09-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Du blandar ihop olika företag & gör även gissningar som inte är = fakta.

(Ledtråd: Lars gör även populära tavlor & har Lars har ju också många konserter som folk går på )

/

Jag tog för givet att alla visste om att fabriken i Mariestad är kopplad till Volvo AB och inte Volvo Cars.
Men onekligen påverkas även detta företag om Northvolt går i konkurs. Men främst påverkar det ju Volvo Cars.
Citera
2024-09-14, 19:23
Medlem
Sublinguals avatar
Hela jävla Skellefteå kommer konka. Hur stora skulder har kommunen tagit på sig för att finansiera detta luftslott?

Så jävla tragiskt för alla inblandade.
Citera
2024-09-14, 19:46
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Så hävla sorgligt, samtidigt känns det tillfredställande att få säga ’vad var det jag sa’.

Hela projektet luktade meglomana drömmar. Ett företag byggs från grunden och skalas upp. Detta har varit dårskap från första dag.

Hoppas ansvariga politiker kommer få gå.
Vd verkar ju gått under jorden.
Citera
2024-09-14, 20:11
Medlem
Elvis avatar
Citat:
– Känslan är att inte ens cheferna vet hur illa det egentligen är. Det är nog bara den absoluta toppen som vet, säger en anställd, till tidningen.

Kan bli en tung måndagsmorgon påväg till jobbet för många av arbetarna på Northvolt. Tragiskt för alla inblandade. Ledningen däremot..

Kommer garanterats göras en P3 Dokumentär om Northvolt och deras fall. Kan nog bli många spännande historier, vi har förmodligen bara hört toppen av isberget. Här finns nog mycket skit begravt.
Citera
2024-09-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Undrar om Västerbottens landshövding Helene Hellmark sätter kaffet i vrångstrupen? Hon som alldeles nyss beklagade sig över olyckskorparna som varit kritiska mot Northvolt.

Både hon och Burman får mig att tänka att tänka på den där dumma jäkla borgmästaren i "Jaws"-filmerna...
Citera
2024-09-14, 20:38
Medlem
Elvis avatar
Carlsson lär väl ryka nu som ett sista dödsryck och försöka framstå som åtminstone lite seriösa?
Citera
2024-09-14, 20:40
Medlem
TiredEyess avatar
Som läget ser ut just nu så börjar bollen raskt rulla mot politiker på stats- och EU-nivå. Det är således inte relevant vad som händer inom Northvolt längre, allt pekar mot ett håll och det går FORT. Kommer de låta Northvolt gå under bara sådär? Cyniskt tror jag ingen politiker kommer att ta någon smäll personligen, men det kan komma bli en infekterad fråga framöver. Därav bör diskussionen fortsätta i Politik-inrikes forumet.

Jag tippar på att politiker på högre ort kommer att komma med diverse uttalanden de närmsta veckorna. "Den gröna omställningen får inte äventyras...", "Klimatet über alles" och liknande fraser (läs: kära skattebetalare - get fucked!)
Citera
2024-09-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu ansöks det om än mer pengar från staten! 4 ggr mer än vad som har utbetalats i Skellefteå. Helt perverst.
Under inga förhållanden ska det ske några som helst överföringar från staten. Nej, nej och åter nej.
Jag är helt övertygad om alla seriösa debattörer här i detta forum är helt överens om detta. Kosta vad det kosta vill.

"Northvolts och Volvo Cars gemensamma bolag Novo Energy vill ha drygt 12 miljarder kronor i statligt stöd för att bygga sin nya batterifabrik i Göteborg. Det rapporterar DN."

https://www.di.se/nyheter/northvolt-...der-av-staten/

Timingen är väl kanske inte den bästa när den gröna bubblan nu håller på att explodera totalt. Herre gud, hur fräckt kan allt bli i den här nya batteribranschen? Nästa projekt till galgen är nu Hybrit och H2 Green Steel och sen får Norrland som sattes på kartan återgå till sitt mörker och kyla.
Citera
2024-09-14, 21:06
Medlem
Är det konkurs innan månaden är slut?
Kommer att bli ruggigt najs att ALDRIG mer höra ortsnamnet Skellefteå nämnas i något som helst positivt sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in