Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Gromguttens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Gromgutten 2023-03-15, 16:48
Moderator

Rekommenderar nytillkomna läsare/medlemmar i tråden att sätta sig in i reglerna innan de rapporterar. Att rapportera inlägg man inte gillar är inte ett alternativ till att bemøta det som skrivs.

Delta gärna i diskussionerna och, føralldel, rapportera sådan som verkligen är regelbrott eller åtminstone OT, och undvik att bli sedda som okynnesarapporterare vare sig det gäller med trollnick eller huvudnicket. Det är oerhørt enkelt att bara klicka bort okynnesrapporter jämført med att rapportera.

/Mod

2023-03-20, 10:50
  #1478
Medlem
Elvis avatar
VW bygger gigafabrik i Spanien, NV ingår i framtidsplanerna.

Men kan detta påverka NV på längre sikt?

https://elbilen.se/nyheter/volkswage...rik-i-spanien/
Citera
2023-03-20, 17:25
  #1479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Ja, Christian Sandström. Hade många intressanta takes på det hela. Framförallt Hybrit och H2 låter som floppar lång väg.
Ni lyssnar verkligen på de dummaste människorna från Timbro-sfären. Dessa människor är ideologiskt drivna, de hatar all industri eftersom att industri kräver att samhälle och näringsliv arbetar tillsammans för att uppnå resultat. De är ideologiska nyliberaler som vill utplåna den svenska staten och den svenska industrin och i förlängningen det svenska samhället.
Citera
2023-03-20, 17:31
  #1480
Medlem
CNCB med reportage från Northvolt i Skellefteå

https://www.youtube.com/watch?v=HEb1tHhbz3M
Citera
2023-03-20, 18:12
  #1481
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
CNCB med reportage från Northvolt i Skellefteå

https://www.youtube.com/watch?v=HEb1tHhbz3M

Rätt ointressant och trött reportage. Inget nytt under solen. Hur spikat är bidragen från USA?

”The size of 71 soccer pitches”… 😂

https://twitter.com/northvolt/status...pPvdfKPyoWoriQ

Tråkiga videos de släpper. 90% bilder på utsidan av fabriken, hjullastare som skottar snö och norrsken. :/
__________________
Senast redigerad av Elvi 2023-03-20 kl. 18:19.
Citera
2023-03-20, 18:23
  #1482
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Ni lyssnar verkligen på de dummaste människorna från Timbro-sfären. Dessa människor är ideologiskt drivna, de hatar all industri eftersom att industri kräver att samhälle och näringsliv arbetar tillsammans för att uppnå resultat. De är ideologiska nyliberaler som vill utplåna den svenska staten och den svenska industrin och i förlängningen det svenska samhället.

Timbro verkar ju nästan vara mer en rörelse än tankesmedja. Men bra att veta, någon med minsta invändning eller kritik så är det Timbro.

Tack för upplysningen! 👍
Citera
2023-03-20, 18:29
  #1483
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Ni lyssnar verkligen på de dummaste människorna från Timbro-sfären. Dessa människor är ideologiskt drivna, de hatar all industri eftersom att industri kräver att samhälle och näringsliv arbetar tillsammans för att uppnå resultat. De är ideologiska nyliberaler som vill utplåna den svenska staten och den svenska industrin och i förlängningen det svenska samhället.
Kan du berätta exakt vad som inte stämmer i Sandströms och Blomgrens resonemang
Lite lustigt att du som springer de nya feodalherrarnas ärenden kallar dig för Arbetarmakten men det är väl sarkastiskt förstår jag.
Citera
2023-03-20, 21:38
  #1484
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Kan du berätta exakt vad som inte stämmer i Sandströms och Blomgrens resonemang
Lite lustigt att du som springer de nya feodalherrarnas ärenden kallar dig för Arbetarmakten men det är väl sarkastiskt förstår jag.

Han kör sitt eviga mantra, som en duktigt upprepad skiva. Högern hatar svensk industri, de vill att arbetare ska jobba under slavliknande förhållanden som Foodorabud, skoputsare eller poolskötare. Glömde, de är sörlänningar också.

Arbetarmakten är ett troll, läser Proletären och störste försvarare av riskkapitalister! 😁
__________________
Senast redigerad av Elvi 2023-03-20 kl. 21:51.
Citera
2023-03-20, 23:19
  #1485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Rätt ointressant och trött reportage. Inget nytt under solen. Hur spikat är bidragen från USA?

”The size of 71 soccer pitches”… 😂

https://twitter.com/northvolt/status...pPvdfKPyoWoriQ

Tråkiga videos de släpper. 90% bilder på utsidan av fabriken, hjullastare som skottar snö och norrsken. :/

Det man SKULLE vilja se är lastpallar med rykande färska nybakade batterier i lådor med text som knappt hunnit torka....som lastas på en lastbil för vidare transport ut till kunder som väntar på de efterfrågade batterierna.

Själva tillverkningsprocessen är hemlig och kanske inte får filmas, helt okej med mig !

Men kartonger med färdiga produkter...

Varför i helsike lyser de med sin frånvaro ?

Användaren "Arbetarmakten" är ju helt lyrisk och euforisk i sina inlägg. Tillverkningen ÄR (antagligen) igång redan. Att fabriken SNART går på högvarv, att han eller hon TROR att....eller att det ÄR RIMLIGT att inom snar framtid...

Men var är BEVISEN.

All längtar efter en succe där (inklusive mig själv), varför har haussarna så förtvivlat svårt att fatta att jag vill SE resultatet, att jag vill LÄSA om antalet produkter som går ut genom fabriksportarna, jag skiter fullständigt i att det är många tusen anställda som går in där varje dag (jag vill se produkter som GÅR ut) inga fler bilder på arbetarna som sätter upp fasader och kör hjullastare, det har vi sett tillräckligt av.

Ge mig PRODUKTEN eller ge mig en FÖRKLARING till varför det är sånt hysch hysch.
Citera
2023-03-21, 00:09
  #1486
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det man SKULLE vilja se är lastpallar med rykande färska nybakade batterier i lådor med text som knappt hunnit torka....som lastas på en lastbil för vidare transport ut till kunder som väntar på de efterfrågade batterierna.

Själva tillverkningsprocessen är hemlig och kanske inte får filmas, helt okej med mig !

Men kartonger med färdiga produkter...

Varför i helsike lyser de med sin frånvaro ?

Användaren "Arbetarmakten" är ju helt lyrisk och euforisk i sina inlägg. Tillverkningen ÄR (antagligen) igång redan. Att fabriken SNART går på högvarv, att han eller hon TROR att....eller att det ÄR RIMLIGT att inom snar framtid...

Men var är BEVISEN.

All längtar efter en succe där (inklusive mig själv), varför har haussarna så förtvivlat svårt att fatta att jag vill SE resultatet, att jag vill LÄSA om antalet produkter som går ut genom fabriksportarna, jag skiter fullständigt i att det är många tusen anställda som går in där varje dag (jag vill se produkter som GÅR ut) inga fler bilder på arbetarna som sätter upp fasader och kör hjullastare, det har vi sett tillräckligt av.

Ge mig PRODUKTEN eller ge mig en FÖRKLARING till varför det är sånt hysch hysch.

Nä, menar inte heller att de ska avslöja deras processer eller hela deras R&D verksamhet men måste ju finnas intressantare saker att visa än exempelvis,

Hjullastare och snöskottning
https://twitter.com/northvolt/status...pPvdfKPyoWoriQ

Fin natthimmel över Northvolt Ett
https://twitter.com/northvolt/status...pPvdfKPyoWoriQ

Vi Bilägare Podcast, studiebesök från Northvolt Labs och deras återvinning de sista 7 minutrarna. Det vanliga Northvolt snacket, 150 olika nationaliteter och 1000 pers som arbetar där. Gav som vanligt väldigt lite om hur det faktiskt går.. inte framkom något nytt från det man hört tidigare och det var nåt år sen. Men säkert superhemligt.
https://www.vibilagare.se/podcast/la...tvecklingslabb

Allt kanske går som Arbetarmakten påstår. Snart 10k som jobbar där i Sverige. Nya fabriker i Borlänge och Göteborg, USA och Tyskland. Sveriges största och en av Europas högst värderade bolag om några år. Men av det man får fram, lite skeptisk är jag nog allt. Hoppas jag har fel och Arbetarmakten rätt. Men han anser ju stenhårt att Stålverk 80 hade varit succé om det inre varit för de arbetarhatande sörlänningsborgarna.
__________________
Senast redigerad av Elvi 2023-03-21 kl. 00:33.
Citera
2023-03-22, 19:49
  #1487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Timbro verkar ju nästan vara mer en rörelse än tankesmedja. Men bra att veta, någon med minsta invändning eller kritik så är det Timbro.

Tack för upplysningen! 👍
Han skriver bokstavligen för Timbro. https://timbro.se/person/christian-sandstrom/

Alla som riktar kritik mot Northvolt och Hybrit just nu är knutna mot Timbro. Men ät gärna deras propaganda lilla vännen. Du börjar låta som WWR.

Just nu har Timbro en stor kampanj för just Foodora där en Timbro-anställd Fredrik Kopsch livestreamar där han cyklar runt och levererar mat.
__________________
Senast redigerad av Arbetarmakten 2023-03-22 kl. 19:53.
Citera
2023-03-22, 20:04
  #1488
Medlem
TheComebackKids avatar
Fortfarande mycket oväsen för... ...vad???

Väntar ännu på att Northvolt ska ta 1 promille av batterimarknaden för EV.

Fruktar att det hela är ett nytt Fermenta men att det denna gång är skattebetalarna och inte aktieägarna som får ta smällen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback