Igår, 12:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vi lever på en marknad med fri företagsamhet. Det är således mycket svårt att förbjuda någon att starta företag annat om det inte är direkt kriminalitet i någon form som finns med i bagaget.

Hur hade du tänkt förbjuda P.C? Privat skulle jag däremot aldrig satsa en krona i dessa projekt.

Var i min text ser du ordet »förbjuda«? Om du inte hittar det så reser sig frågan varför du frågar mig om det?
Citera
Igår, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Var i min text ser du ordet »förbjuda«? Om du inte hittar det så reser sig frågan varför du frågar mig om det?

Låt mig då byta ut ordet förbjuda mot orden förhindra eller försvåra.

Hur hade du tänkt försvåra för P.C?

Kanske du bara är allmänt emot oavsett orden som används?
Citera
Igår, 16:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Låt mig då byta ut ordet förbjuda mot orden förhindra eller försvåra.

Hur hade du tänkt försvåra för P.C?

Kanske du bara är allmänt emot oavsett orden som används?

Låt mig då fråga hur jag på något sätt kan vara inblandad i detta? Menar du att man aldrig får kommentera och tycka något om man inte själv har rådighet över situationen?

Vad jag frågade i det du citerade var hur det är möjligt att någon vill samarbeta med honom. Är det något du vill förbjuda mig att tycka och vill du försvåra för mig att uttrycka det?
Citera
Igår, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Låt mig då fråga hur jag på något sätt kan vara inblandad i detta? Menar du att man aldrig får kommentera och tycka något om man inte själv har rådighet över situationen?

Vad jag frågade i det du citerade var hur det är möjligt att någon vill samarbeta med honom. Är det något du vill förbjuda mig att tycka och vill du försvåra för mig att uttrycka det?

Ja men om det är någon/några som absolut vill ha med honom i någon slags affärsuppgörelse vad kan du och jag göra åt detta? (Själv skulle jag inte blanda in mig i några av hans projekt.)

Vad finns att diskutera om A är nöjd med B och B är nöjd med A och de smider planer tillsammans?

Nå, låt oss lämna denna metadiskussion. Den tillför inte tråden någonting. P.C har inget med Lyten att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in