Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 14:25
  #1
Medlem
Tjena boys!

Håller på att byta sommardäck. Har ett par 225/50 17tum med snygg fälg. Har också ett par 205/60 16tum med lite fulare fälg. Jag vill komma ifrån den där stötiga och alltför sportiga känslan i däcken. Men samtidigt är det snyggare med 17 tum. Ska testa med 16tum nån dag o se. Kom gärna med åsikter o tips! Det är däckverkstan som låtit mig testa.
Citera
2017-04-26, 15:09
  #2
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Tjena boys!

Håller på att byta sommardäck. Har ett par 225/50 17tum med snygg fälg. Har också ett par 205/60 16tum med lite fulare fälg. Jag vill komma ifrån den där stötiga och alltför sportiga känslan i däcken. Men samtidigt är det snyggare med 17 tum. Ska testa med 16tum nån dag o se. Kom gärna med åsikter o tips! Det är däckverkstan som låtit mig testa.
Jag har 225/50 17 på en vardagsbil och tycker inte att det är speciellt stötigt. Testa, beroende på bil tror jag inte du märker någon större skillnad.
Citera
2017-04-26, 16:53
  #3
Medlem
Turbomachines avatar
Jag åker hellre bekvämt än att ha flashiga fälgar, har 16" på min golf som ser helt ok ut samt att den är skön att köra.
Pröva att slänga ut en annons i din bilmärkes grupp på facebook och kolla om någon vill byta sina 16" mot dina 17" om du gillar 16" bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback