Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 11:14
  #73
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Det är ingen skillnad mellan könen när det gäller att ragga på könen.
Kvinnor raggar minst lika mycket på upptagna män som tvärtom.
Imo.

En manlig vän till mig blev mindre uppraggad av kvinnor utan ring på fingret än han blev med ring.
Vissa kvinnor verkar se det som en utmaning att få till det med en upptagen man.

Känner både hans fru och honom och vi diskuterade fenomenet.

Kanske ett tips till singelmän som vill ha ett ligg, att ringmärka sig på krogen 😂

Kvinnor är antagligen mer benägna att vara intresserade av upptagna män om något, eftersom de tror att en man är bra om han har blivit godkänd av en annan hona.
Citera
2017-04-28, 16:47
  #74
Medlem
SarahWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kvinnor är antagligen mer benägna att vara intresserade av upptagna män om något, eftersom de tror att en man är bra om han har blivit godkänd av en annan hona.

Du har så jäkla fel... Och varför skriver du hona för kvinnor och inte hane för män? Sexist.
Citera
2017-04-28, 18:09
  #75
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Nej, jag anser inte att man kan stjäla en kvinna eftersom man inte i någon grad kan äga en kvinna. Ett förhållande är inte värt ett skit i sig självt utan bara om bägge personerna som ingår i det är nöjda med det.
Jag skrev: "kan inte detta också ses som en slags stöld om man tänker utanför boxen?" men ändå väljer du att tolka det så bokstavligt. Det jag menar och tänker är inte i form av ägandeskap och slaveri utan att man lovat varandra (underförstått eller uttalat) exklusivitet och trohet.

Så länge man är i en relation så anser jag att det är hänsynslöst, respektlöst och moraliskt fel att stöta på någon part. Men det händer... och i de fall anser jag att den som medvetet stöter på en upptagen människa har gjort fel och att den som valde att vara otrogen (istället för att göra slut), den har det största huvudansvaret. Men naturligtvis får alla göra som dom vill eftersom alla är fria till det.
Citera
2017-04-28, 19:32
  #76
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
Du har så jäkla fel... Och varför skriver du hona för kvinnor och inte hane för män? Sexist.

Jag har en positiv kvinnosyn; jag ser kvinnor som sexobjekt .
Citera
2017-04-28, 20:09
  #77
Medlem
enkoppkaffetacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Så länge man är i en relation så anser jag att det är hänsynslöst, respektlöst och moraliskt fel att stöta på någon part. Men det händer... och i de fall anser jag att den som medvetet stöter på en upptagen människa har gjort fel och att den som valde att vara otrogen (istället för att göra slut), den har det största huvudansvaret. Men naturligtvis får alla göra som dom vill eftersom alla är fria till det.
Men om man verkligen gillar en person som är i ett förhållande och hoppas på att det finns en framtid med den? Ska jag då sätta en random killes känslor över min egen möjlighet till en potentiell framtid, barn och familjeliv med någon jag tycker om? Det känns ju väldigt orimligt, men du kanske mer tänker på någon som bara vill ligga osv? Isåfall håller jag med dig att det är lågt.
Citera
2017-04-28, 20:34
  #78
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkoppkaffetack
Men om man verkligen gillar en person som är i ett förhållande och hoppas på att det finns en framtid med den? Ska jag då sätta en random killes känslor över min egen möjlighet till en potentiell framtid, barn och familjeliv med någon jag tycker om? Det känns ju väldigt orimligt, men du kanske mer tänker på någon som bara vill ligga osv? Isåfall håller jag med dig att det är lågt.
Nej jag tänker faktiskt inte bara på dom som vill ligga. Jag förstår på sätt och vis hur du tänker men själv skulle jag aldrig tänka och hoppas på att det skulle finnas en framtid för mig med någon som var ihop med någon annan. Men det är jag det.
Citera
2017-04-28, 20:42
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Personligen förlorar jag all respekt för en man som medvetet raggar på mig när han vet att jag är upptagen, så himla respektlöst.

Om han dessutom har svårt att förstå och acceptera "jag är inte intresserad", så får han utöver epitetet respektlös, även epitetet trög.

Är han dessutom såpass respektlös och trög så att jag måste introducera honom för min man så kryper den respektlöse och tröga undan och visar att han dessutom är feg.

Respektlös, trög och feg är inga eftertraktade egenskaper, så varför inte respektera förhållanden?
👍
Citera
2017-05-07, 18:38
  #80
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Ska vi åsidosätta vår egen lycka här i livet för att vara dig, en annan man som vi inte har någon relation till, till lags? Är det verkligen rimligt? Är det inte din flickväns ansvar att vara trogen emot dig genom att avfärda våra närmanden? Riktar ni inte er ilska åt fel håll när ni börjar gläfsa åt oss?

Jag åsyftar självklart inte tillfällen då vi raggar på din tjej när du är närvarande (det är en direkt utmaning).
Man vill inte vara den elaka personen som förstör någons förhållande...Då är man en hemsk människa. Bara förstör.
Citera
2017-05-07, 19:57
  #81
Medlem
arcuswaves avatar
Seriöst? En tråd som det är svårt att annat än att skratta åt.
Citera
2017-05-07, 20:28
  #82
Medlem
Nej du har inget ansvar för deras relation. Det där får de sköta sinsemellan.
Citera
2017-05-07, 23:03
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Ska vi åsidosätta vår egen lycka här i livet för att vara dig, en annan man som vi inte har någon relation till, till lags? Är det verkligen rimligt? Är det inte din flickväns ansvar att vara trogen emot dig genom att avfärda våra närmanden? Riktar ni inte er ilska åt fel håll när ni börjar gläfsa åt oss?

Jag åsyftar självklart inte tillfällen då vi raggar på din tjej när du är närvarande (det är en direkt utmaning).



för att det är bara LOSERS som raggar på upptagna tjejjer,

raggar du på en singeltjej så har du hundratals "motståndare"
men raggar du på en upptagen tjej så har du bara en (hennes partner)

därför är det bara misslyckade lowlifes som gör det, det är liksom ingen utmaning
Citera
2017-05-08, 00:51
  #84
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmuskatt
Man raggar inte på någon som är upptagen. Så är det bara.
Jag skulle nog vilja uttrycka det som att man inte raggar på någon som man vet är upptagen. Men om man råkar börja ragga på någon som visar sig vara upptagen (som man inte visste nåt om) så ska man naturligtvis lägga ner direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback