Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-26, 12:04
  #1
Medlem
Chris.Hansens avatar
Ska vi åsidosätta vår egen lycka här i livet för att vara dig, en annan man som vi inte har någon relation till, till lags? Är det verkligen rimligt? Är det inte din flickväns ansvar att vara trogen emot dig genom att avfärda våra närmanden? Riktar ni inte er ilska åt fel håll när ni börjar gläfsa åt oss?

Jag åsyftar självklart inte tillfällen då vi raggar på din tjej när du är närvarande (det är en direkt utmaning).
Citera
2017-04-26, 12:15
  #2
Medlem
Elwys avatar
Tilläggas bör att det var ett tag sedan kvinnor slutade vara mäns egendom, varför det är en smula anakronistiskt att gå omkring och hoppas att andra män inte ska stjäla den.

Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Jag åsyftar självklart inte tillfällen då vi raggar på din tjej när du är närvarande (det är en direkt utmaning).
Fegis. Säg som det är: Du är rädd för att få stryk. Principiellt är det skit samma huruvida en eventuell pojkvän är närvarande eller inte när man raggar på en kvinna.
Citera
2017-04-26, 12:21
  #3
Avstängd
Antagligen är dom flesta som är fientligt inställda killar som själva har flickvänner och är osäkra på att bli av med dom.
Själv har jag tjej men folk får ragga på henne om dom vill, om hon inte säger ifrån är det inte killens fel, hennes eget.
Citera
2017-04-26, 12:30
  #4
Medlem
Tjejens ansvar att säga nej. Tycker dock att det är ganska respektlöst mot både tjejen och killen och deras relation.

När detta sker brukar det sällan vara så att killen som raggar på den upptagna tjejen ger sig efter att fått höra att hon är upptagen. Det fortsätter istället från killens sida i hopp om att lyckas fånga tjejen under ett svagt ögonblick.

Nu kommer väl kontringen att såna ögonblick har man inte om man är lycklig i sin relation. Vilket jag tycker är ett ganska svartvitt synsätt. Bara för att man är tillsammans med en person upphör man inte att attraheras av andra och man tänker inte konstant på sin partner. I det ögonblicket du letar efter när du raggar på den upptagna tjejen så har hon troligen bråkat med sin kille eller det har hänt något annat som gör att hon är i tvivel.

Nu har jag utgått ifrån att du bara är ute efter hångel/ligg.. lite knepigare om det är känslor inblandade, får du dessutom gensvar då så är det enbart på tjejen enligt mig.
Citera
2017-04-26, 13:12
  #5
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Finns det ingen ring på fingret så är det fritt fram.
Citera
2017-04-26, 13:15
  #6
Medlem
Sirianas avatar
Det är respektlöst att ragga på någon man vet är upptagen, men ja - ansvaret ligger tungt på den som väljer att bedra sin partner.
Citera
2017-04-26, 13:26
  #7
Medlem
TheChains avatar
Sex är mest psykologisk njutning och det finns väl få saker som boostar ens ego så mycket, skjuter dopaminet i taket så mycket som att dra över en annan killes tjej? Det är även förbjuden frukt. Haha, jag går igång på upptagna tjejer.

Har dock lugnat mig rejält med det mot förut. För mycket potentiell drama, bland annat. Men man skall veta att många relationer folk har inte är så seriösa egentligen. Många tjejer har en kille för deras väninnor har pojkvänner och är mer förtjust i att vara i en relation än i själva killen i sig. Eller att det svalnat rejält med tiden och inte alls är som när de blev tillsammans men hon håller ihop med honom av ren rutin.
Citera
2017-04-26, 13:40
  #8
Avstängd
Dom vet att dom egentligen inte förtjänar sin flickvän och att enda chansen att få behålla henne är att hon inte är medveten om sina chanser att byta upp sig.

Ironiskt nog slutar det oftast med att dessa osäkra killar själva skrämmer bort sina flickvänner med sin svartsjuka.
__________________
Senast redigerad av verum.ariolum 2017-04-26 kl. 14:07.
Citera
2017-04-26, 13:49
  #9
Medlem
Krongjorts avatar

Visst är det även en flickväns ansvar att vara flickvän till en pojkvän och inte bara den som väljer att stöta på en flickvän. Men, låt oss säga att du ställer ifrån dig din väska och någon fattig ser denna väska stå obevakad. Är det då inte ditt ansvar att inte ställa ner väskan, eller ha den i full uppsikt konstant, så att inte någon som är sugen på det du har tar det ifrån dig? Ska du skylla dig själv eller den som tar din obevakade väska?

Varför skulle tjuven åsidosätta sina egna behov av något endast för att du kämpat, investerat tid och pengar i något, per automatik, lagt en del av energin i ditt liv på något, varför ska tjuven bry sig om det?

Nej, självklart äger man inte en kvinna, hon är inget objekt. Men varför försöka ta något en annan kämpat för endast för att man själv anser sig ha rätt till det? Gör mot andra så som du önskar att de gjort mot dig. Eller inte, alla skall skörda det den sått, oberoende av person, nu eller senare.
Citera
2017-04-26, 13:51
  #10
Medlem
Personligen förlorar jag all respekt för en man som medvetet raggar på mig när han vet att jag är upptagen, så himla respektlöst.

Om han dessutom har svårt att förstå och acceptera "jag är inte intresserad", så får han utöver epitetet respektlös, även epitetet trög.

Är han dessutom såpass respektlös och trög så att jag måste introducera honom för min man så kryper den respektlöse och tröga undan och visar att han dessutom är feg.

Respektlös, trög och feg är inga eftertraktade egenskaper, så varför inte respektera förhållanden?
Citera
2017-04-26, 13:59
  #11
Medlem
Ihavenonames avatar
Det är oerhört respektlöst att ragga på någon som man vet är upptagen. Om man däremot inte vet om personen ifråga är upptagen så vilar ansvaret till 100% på den personen.
Citera
2017-04-26, 14:10
  #12
Medlem
Ghastens avatar
Varför ragga på någon upptagen? Vet tjejer som sagt att dom är påväg att göra slut. Och att någon polare då försökt lägga in en stöt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback