Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 11:26
  #1
Medlem
Hej jag har en fråga om ångerrätten. Jag har beställt fem artiklar som har samma artikelnummer. Borde ångerrätten gälla så jag kan lämna tillbaka två av dessa?
Företaget skriver på sin hemsida att dom inte accepterar det..
Citera
2017-04-26, 11:40
  #2
Medlem
Du menar att du köper 5 stycken av samma vara och sedan vill lämna tillbaka 2 av dem?
Citera
2017-04-26, 11:47
  #3
Avstängd
Lämna tillbaka alla! Inte vill du stödja ett företag som behandlar kunder så väl?
Citera
2017-04-26, 12:08
  #4
Medlem
Pappersvargens avatar
Ja, du kan använda ångerrätten. Beställer du 5 identiska skjortor från MQs hemsida har du din fulla rätt att skicka tillbaka 3 av dessa inom 14 dagar.

Vad är det för företag du har att göra med? Det känns som att man vill undvika dem.
Citera
2017-04-26, 12:11
  #5
Medlem
Det gäller tapeter och tanken var att beställa några rullar extra för att sedan returnera de som blev över. Happy homes är företaget.
Citera
2017-04-26, 12:14
  #6
Medlem
miikoss avatar
Det brukar oftast gå bra, men annars så kan du väl lämna tillbaka allt, och göra en ny beställning och hoppas att de inte märker något.

Måste du betala returfrakten? (Det ska stå skrivet vad som gäller).
Citera
2017-04-26, 12:19
  #7
Medlem
miikoss avatar
Kollade nu och jag tror du tolkar fel.

http://www.happyhomes.se/kopvillkor

"Ångerrätten gäller enbart artiklar av samma artikelnummer. Det går inte att skicka tillbaka delar av en beställning av samma artikelnummer."

Denna betyder väl att du måste lämna tillbaka hela artikeln, och inte en halv rulle?

Eller läser jag fel? Vad menas med artikelnummer? Är det ordernummer?
Citera
2017-04-26, 12:53
  #8
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Kollade nu och jag tror du tolkar fel.

http://www.happyhomes.se/kopvillkor

"Ångerrätten gäller enbart artiklar av samma artikelnummer. Det går inte att skicka tillbaka delar av en beställning av samma artikelnummer."

Denna betyder väl att du måste lämna tillbaka hela artikeln, och inte en halv rulle?

Eller läser jag fel? Vad menas med artikelnummer? Är det ordernummer?

Artikelnummer är den unika identifieraren för en artikel. Så om vi istället pratar kläder så kan storlek small av tröja X ha ett artikelnummer, storlek medium ett separat artikelnummer och storlek large ha ett specifikt artikelnummer.

Därmed har TS förstått villkoren korrekt, och TS har heller inte rätt att lämna tillbaka varorna eftersom dom säkerligen räknas som "beställningsvara" eller "specialbeställda produkter".
Citera
2017-04-26, 23:14
  #9
Medlem
von_Tratts avatar
Förklara en sak, har du:

Beställt 5 * Artnr xXx

eller

Beställt 1 * Artnr xXx (vilken innehåller 5 tapetrullar eller vad fan det nu är)?


I fall nummer 1 -> lämna tillbaka skiten
I fall nummer 2 -> släng upp ett extra lager på väggen (om det blir riktigt kallt)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback