Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 01:06
  #1
Medlem
PEVCEs avatar
Har på senaste tiden börjat använda solkräm då jag inte alls är intresserad av att bli mer brun och för att jag vill skydda huden. Har använt flera olika och stöter varje gång på samma problem, krämen gör mig väldigt flottig. Även om jag tar minimalt med kräm (vilket jag förstått att man inte ska göra) så blir det så. Har specifikt köpt sådana som ska ge en matt hy men det verkar inte göra någon skillnad, det ser ungefär ut som att jag har svettats direkt efter att jag smörjer dock blir det gradvis bättre under timmarnas gång.

Är det bara så att alla solkrämer gör en flottig eller finns det någonting man göra fel vid appliceringen eller liknande? Känner någon igen det här? Vilka solkrämer skulle ni rekommendera?

Har i vanliga fall relativt torr hud och använder inga andra produkter.

Tacksam för svar


Edit: Letade lite slött i trådarna men hitta inget, säg till om detta redan diskuterats.
Citera
2017-04-26, 12:51
  #2
Avstängd
Rekommenderar kokosolja+solskyddsfaktor 40+, gör under för mig i solskydd.
Citera
2017-04-26, 17:33
  #3
Medlem
PEVCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufflineuffline
Rekommenderar kokosolja+solskyddsfaktor 40+, gör under för mig i solskydd.

Nåt speciellt märke?
Citera
2017-04-26, 20:45
  #4
Medlem
siisters avatar
Varning! Kokosolja rekommenderas inte om man har lätt för att få finnar!


Mina favoritsolkrämer är Shiseido Senka Aging Care och typ allt från Biore. Aqua Rich Watery Essence från det märket är populärt, men har ej prövat just den. Köper från ebay!
Citera
2017-04-26, 20:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Varning! Kokosolja rekommenderas inte om man har lätt för att få finnar!


Mina favoritsolkrämer är Shiseido Senka Aging Care och typ allt från Biore. Aqua Rich Watery Essence från det märket är populärt, men har ej prövat just den. Köper från ebay!


Blev lite omvänt, kokosolja hjälper mot acne.
Du är väl medveten om att din favoritkräm innehåller octinoxate?
Citera
2017-04-26, 21:04
  #6
Medlem
siisters avatar
Kokosolja är komedogent. Googla det! Ja, solkrämer brukar innehålla octinoxat.
Citera
2017-05-06, 21:33
  #7
Medlem
maawiis avatar
Till er som tipsar om kokosolja. nej det hjälper inte mot NÅGOT. för stora molekyler för att tränga in i vår hud/naglar och hår. och det ör fett inte fukt.


till TS: http://www.vichy.se/solskydd/Mild-so...EIL/p9029.aspx

Den är grym!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback