Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 23:35
  #1
Medlem
jack.danielss avatar
http://dodadekvinnor.story.aftonblad...odade-kvinnor/

AB har grävt djupt i kriminalhistorien och presenterar 267 fall där kvinnor har blivit mördade av sina män eller exmän under 2000 talet. Jag reagerar på att 90% av de fallen där namn och bild presenteras är det en svensk kvinna. Övervägande delen presenteras bara som typ: kvinna 31 år.

Är jag konspiratoriskt lagd när jag misstänker att de kvinnor som presenteras bara som "kvinna 31 år" heter egentligen något svåruttalat? Och att AB väljer att presentera materialet på det sättet?

Jävla fittmedia, man kan inte lita på sin egen skattefinasierade media.....tvi vale!
Citera
2017-04-26, 06:35
  #2
Medlem
Jag förstår inte varför det står "Gärningsman: Man" på så många.

Eftersom gärningsmannen bevisligen blivit dömd vet man ju vad han heter.
Aftonbladet arbetar aktivt för att fler kvinnor ska mördas så man kan ju tänka att dom skriver så för att ge gemene man ett hopp, att även han kan lyckas, bli en del av ockupanternas kvinnosyn.
Citera
2017-04-26, 07:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jag reagerar på att 90% av de fallen där namn och bild presenteras är det en svensk kvinna. Övervägande delen presenteras bara som typ: kvinna 31 år.

Är jag konspiratoriskt lagd när jag misstänker att de kvinnor som presenteras bara som "kvinna 31 år" heter egentligen något svåruttalat? Och att AB väljer att presentera materialet på det sättet?
Dom gör så för att vi ska se svenska kvinnor som blir mördade av män som hjältinnor.

Det har fått hjältinnestatus att ha en relation med en missbrukande och/eller våldsam man.
Förr ansågs man bara dum i huvudet, nu har det blivit fiiint, man anses förstående, djup, extra kvinnlig.
Man beskrivs som en stark kvinna.

Icke-svenska kvinnor behöver inte lyftas fram på det sättet, dom vet redan "sin plats".


En svensk man vet att han inte har rätt att slå en kvinna.
En svensk kvinna vet att hon inte har rätt att låta sig bli slagen.
Hon är i fysiskt underläge men hon har ändå inte rätt att låta sig bli slagen, därav vårt tabu kring misshandlade kvinnor.

En sund svensk kvinna går vid första slaget, i synnerhet om hon har barn, för vad lär man annars barnen.
__________________
Senast redigerad av eva88 2017-04-26 kl. 07:07.
Citera
2017-04-26, 08:40
  #4
Medlem
jack.danielss avatar
Undrar hur det rent praktiskt går till när dom skall presentera en lista med för många mörka namn? "ähhm....här var det för många Muhammed och Achmed, vi skriver kvinna 31 år istället" eller sitter det i ryggraden att mörka sanningen, så att alla gör det automatiskt utan att tänka eller ifrågasätta?
Citera
2017-04-26, 10:14
  #5
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Själv undrar jag varför mordet på Lotta Rudholm har basunerats ut i flera månader i MSM.

http://cdn3.newsner.com/attachments/...jpg?1477387713

Medan ett annat mycket brutalt kvinnomord på Katarina Torstensson har i princip inte fått någon medial uppmärksamhet alls.

http://www.friatider.se/yousef-36-ut...fyrabarnsmamma

Citat:
Men relationen är våldsam. Kvinnans yngste son, som idag bara är åtta år gammal, blir vittne till hur hans mamma misshandlas av sin nye man. Vid ett tillfälle skriker han när mamman är på väg att bli mördad.

– Jag trodde hon skulle dö eller någonting, berättar han i förhör.



Ledtråd:

Lottas mördare heter Martin Jonsson
Katarinas mördare heter Yousef Salem
Citera
2017-04-26, 11:41
  #6
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Själv undrar jag varför mordet på Lotta Rudholm har basunerats ut i flera månader i MSM.

Lottas mördare heter Martin Jonsson
Katarinas mördare heter Yousef Salem

När dom får ett fall som Lotta Rudholm, så slår dom frivolter i rent glädjerus. Skriver dom tillräckligt mycket om fallet så blir det i folks medvetande det typiska kvinnomordet!
Citera
2017-04-29, 06:45
  #7
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
http://dodadekvinnor.story.aftonblad...odade-kvinnor/

AB har grävt djupt i kriminalhistorien och presenterar 267 fall där kvinnor har blivit mördade av sina män eller exmän under 2000 talet. Jag reagerar på att 90% av de fallen där namn och bild presenteras är det en svensk kvinna. Övervägande delen presenteras bara som typ: kvinna 31 år.

Är jag konspiratoriskt lagd när jag misstänker att de kvinnor som presenteras bara som "kvinna 31 år" heter egentligen något svåruttalat? Och att AB väljer att presentera materialet på det sättet?

Jävla fittmedia, man kan inte lita på sin egen skattefinasierade media.....tvi vale!

De kanske är rädda för att bli hotade om de publicerar en massa namn, så de nöjer sig med att publicera de namn de nämnt tidigare i artiklar och struntar i resten.

Är det din media? Låter som du fortfarande har ett hopp om svensk media.
Varför omnämns ofta de här tabloiderna som skattefinansierade?
Citera
2017-05-02, 14:23
  #8
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
De kanske är rädda för att bli hotade om de publicerar en massa namn, så de nöjer sig med att publicera de namn de nämnt tidigare i artiklar och struntar i resten.

Är det din media? Låter som du fortfarande har ett hopp om svensk media.
Varför omnämns ofta de här tabloiderna som skattefinansierade?

De flesta tidningar har väl presstöd?

Det borde vara min media, men är tyvärr inte det längre.
Citera
2017-05-02, 14:41
  #9
Avstängd
Vi förutsätter givetvis att alla anonyma kvinnor är offer för muslimskt hedersmord.
Citera
2017-05-02, 15:33
  #10
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Vi förutsätter givetvis att alla anonyma kvinnor är offer för muslimskt hedersmord.

När media trixar med sanningen, så får man skapa sin egen sanning! Inte bra, men det är så det ser ut!
Citera
2017-05-02, 19:42
  #11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
http://dodadekvinnor.story.aftonblad...odade-kvinnor/

AB har grävt djupt i kriminalhistorien och presenterar 267 fall där kvinnor har blivit mördade av sina män eller exmän under 2000 talet. Jag reagerar på att 90% av de fallen där namn och bild presenteras är det en svensk kvinna. Övervägande delen presenteras bara som typ: kvinna 31 år.

Är jag konspiratoriskt lagd när jag misstänker att de kvinnor som presenteras bara som "kvinna 31 år" heter egentligen något svåruttalat? Och att AB väljer att presentera materialet på det sättet?

Jävla fittmedia, man kan inte lita på sin egen skattefinasierade media.....tvi vale!

Tittar man på hur det ser ut här i Norge så är 2/3 av alla familjevålds-ärenden par där minst en part har ursprung från något land utanför EU/EES. Detta trots att prsoner från dessa områden endast utgör en liten del av befolkningen.

Det finns inget som tyder på att denna extrema överrepresntation skulle vara annorlunda i Sverige.
Citera
2017-05-02, 20:15
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Här är stat för långtidsdömda i svenska fängelser från 2009.

Citat:
I Figur 15 samt Tabell 20 visas fördelning av
medborgarskap. Ungefär hälften (47,5 %) av
samtliga klienter var födda i Sverige och var
fortfarande svenska medborgare. Utöver dessa
hade 13,1 procent kommit från annat land men förvärvat svenskt medborgarskap. Resteran-
de innehade annat medborgarskap, var uppehålls
tillstånds- eller asylsökande, eller statslösa.
https://www.kriminalvarden.se/global...r-i-sverigepdf

Födda i Sverige och var fortfarande svenska medborgare inkluderar då från andra generations invandrare. Summa är att det nu redan 2009 var klar övervikt på invandrare.

Gällande dessa 267 mordfall så vore det onekligen intressant då att se hur många som nu dels rörde sig som svenska kvinnor och hur stor andel av de dömda var svenska etniska män. Om nu AB förmödat sig att granska samtliga dessa fall har det givet denna stat klar för sig. Men om nu långt från majoritet ens är svenska GM så får man väl försöka lista ut något annat sätt för att få folk att tro detta. Sedan då som Haga-mannen nu pränta in ett fall mer än alla andra gång på gång. Detta då Lotta Rudholm-fallet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback