Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 17:52
  #1
Medlem
Dvargvarmes avatar
Tjena, har ett problem som känns helt absurt....

En lantgård som min sambo äger med sina syskon ska säljas. De är tre syskon och alla är med på att sälja. Finns precis tre likadana hus på tomten så allt har varit frid å fröjd tills nu....!!!

Min sambo och en av hennes syrror har städat sina hus men problemhäxan i tredje huset vägrar plocka bort alla sina sketna möbler, säckar med trosor å annat smått å gott. Fullt med bråte i hela huset som hon bott ensam i! Dessutom har tantaloran ett gammalt traktorvrak och en överväxt båt ute på tomten att ta hand om.

Men den här latmasken till parasit vill förstås inte alls hjälpa till utan verkar bara sitt å vänta på försäljningen och sina pengar!!!

Sakerna är helt värdelösa och honjävulen säger att inget är hennes trots att hon bott i 40 jävla år själv där å trots att bevisen finns på att det är hennes stuff. MEN...det ligger långt åt helvete bort på landet å krävs massor med arbete och resor och transporter för att få bort skiten så att det går att sälja stället!

Vad gör de andra två i det här läget? Bara att börja jobba med hennes skit eller kan de kräva pengar för sina kostnader de haft på något sätt?

Ursäkta språket men är förbannat och ville avreagera mig lite i text...ha förståele!! Tack!

Ps, alla tre damerna äger tillsammans hela egendomen med husen, ja förstås med en tredjedel var då...DS
Citera
2017-04-25, 19:31
  #2
Medlem
Stycka av hennes del av tomten och sälj resten?
Citera
2017-04-25, 19:37
  #3
Medlem
Claewss avatar
Det bästa är väl om ni försöker deala med bråkstaken: ni lägger ut pengar för att en firma kommer och röjer ur all skit, sedan säljer ni stället och ur bråkstakens andel av försäljningssumman drar ni sedan städkostnaden. På detta sätt behöver bråkstaken inte lägga ned något arbete eller ligga ute med pengar och på så vis finns det större chans att få henne att samarbeta. Detta kräver att bråkstaken går med på ett sådant upplägg. Detta bör tecknas skriftligen.

Det är ett mer praktiskt förslag, hur det ligger till med juridiken är jag mer osäker på, rent tekniskt äger väl alla 3 en 1/3 av hela fastigheten, d.v.s. att rent juridiskt har ni inte "ett hus var" utan en tredjedel i alla hus. Jag kan inte omedelbart se att ni skulle kunna röja ur "hennes" hus och ta betalt för det utan en överenskommelse
Citera
2017-04-25, 21:21
  #4
Medlem
Dvargvarmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claews
Det bästa är väl om ni försöker deala med bråkstaken: ni lägger ut pengar för att en firma kommer och röjer ur all skit, sedan säljer ni stället och ur bråkstakens andel av försäljningssumman drar ni sedan städkostnaden. På detta sätt behöver bråkstaken inte lägga ned något arbete eller ligga ute med pengar och på så vis finns det större chans att få henne att samarbeta. Detta kräver att bråkstaken går med på ett sådant upplägg. Detta bör tecknas skriftligen.

Det är ett mer praktiskt förslag, hur det ligger till med juridiken är jag mer osäker på, rent tekniskt äger väl alla 3 en 1/3 av hela fastigheten, d.v.s. att rent juridiskt har ni inte "ett hus var" utan en tredjedel i alla hus. Jag kan inte omedelbart se att ni skulle kunna röja ur "hennes" hus och ta betalt för det utan en överenskommelse

Tack för tips om detta men jag det gäller att få henne att gå med på det som sagt! Tantaloran vet att vi inte kan tvinga henne att skriva på om detta och misstänker att hon inte vill. Kan man stämma henne på nåt sätt då?....kanske för dyrt och krångligt mot vad det ger... Jo det stämmer ingen äger "sitt" hus utan alla äger allas så att säga. Aja tack för svaren ska försöka prata vett med fågelskrämman haha!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback