Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 15:18
  #1
Medlem
Min moppe (rieju mrt) har varit svår startad i någon vecka nu, och det har varit så ända sedan jag kollade lite på min förgasare och höll på med min trottelnål. Det känns som att det inte är lika mycket motstånd när jag gasar, så kan nålen vara smutsig eller inbillar jag mig bara och den är svår startad för det är kallt ute?
Citera
2017-04-25, 15:47
  #2
Medlem
hippijohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc.masterrace
Min moppe (rieju mrt) har varit svår startad i någon vecka nu, och det har varit så ända sedan jag kollade lite på min förgasare och höll på med min trottelnål. Det känns som att det inte är lika mycket motstånd när jag gasar, så kan nålen vara smutsig eller inbillar jag mig bara och den är svår startad för det är kallt ute?
Får för mycket bensin
Citera
2017-04-25, 15:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippijohan
Får för mycket bensin

vad ska jag göra då?
Citera
2017-04-25, 16:03
  #4
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc.masterrace
vad ska jag göra då?

justera tillbaka trollenålen?
Citera
2017-04-25, 16:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
justera tillbaka trollenålen?

jag är ny med moppe så jag vet inte så mycket, hur justerar man nålen?
Citera
2017-04-25, 16:10
  #6
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc.masterrace
jag är ny med moppe så jag vet inte så mycket, hur justerar man nålen?

Du skrev ju att du hade gjort det i trådstarten, gå tillbaks till skolan med dig.
Citera
2017-04-25, 16:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du skrev ju att du hade gjort det i trådstarten, gå tillbaks till skolan med dig.

jag hade kollat på den men jag vet inte hur jag ska justera den så att den kommer gå bra igen?
Citera
2017-04-25, 16:14
  #8
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc.masterrace
jag hade kollat på den men jag vet inte hur jag ska justera den så att den kommer gå bra igen?

skruva den åt motsatt håll som du skruva förut, så att den är där den var från början. Du får skruva och testa dig fram så den funkar som du vill att den ska då slutar du att skruva på den.
Citera
2017-04-25, 16:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
skruva den åt motsatt håll som du skruva förut, så att den är där den var från början. Du får skruva och testa dig fram så den funkar som du vill att den ska då slutar du att skruva på den.

Okej, tack
Citera
2017-04-25, 17:43
  #10
Medlem
Servals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
justera tillbaka trollenålen?

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du skrev ju att du hade gjort det i trådstarten, gå tillbaks till skolan med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
skruva den åt motsatt håll som du skruva förut, så att den är där den var från början. Du får skruva och testa dig fram så den funkar som du vill att den ska då slutar du att skruva på den.

Justeras inte trottelnålen med clips? eller är det någon specialkonstruktion på ts moped?
Citera
2017-04-25, 18:52
  #11
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Justeras inte trottelnålen med clips? eller är det någon specialkonstruktion på ts moped?

Vet inte hur det är med nyare mopeder, var längesen jag skruvade med moppar. På min tid räckte det med en plattmejsel att skruva fram och tillbaks med.
Citera
2017-04-25, 22:31
  #12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vet inte hur det är med nyare mopeder, var längesen jag skruvade med moppar. På min tid räckte det med en plattmejsel att skruva fram och tillbaks med.
Mejsel används till tomgång och luftskruven, trottelnålen sitter inuti förgasaren.

http://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net...525a530a644de5
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback