Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 14:30
  #1
Medlem
Så ännu en lvm-tråd ~jahapps det började med att jag fick psykos av tjack och fentanyl och blev inlagd för avgiftning, jag stack såklart pantad som jag var ville ja ta resten av fentan hemma. Sen vare full rulle med fenta amfetamin, hasch, benzos av alla dess slag. Tills jag fick min andra LVM anmälan denna gång "råkade" jag komma flöddrad på ikto och kunde knappt stå på benen. Så jag fick även en remiss till en beroendemottagning där de gav mig naltrexone och antabus vilket var för mitt kopiösa drickande när jag var utan knark även här kom jag till doktorn med 0,56 promille

Ja lvm anmälan tycks inte hända mycket med i thinkes. jag har fått gå på nån sorts intervju, och sagt frivilligt att jag tar hjälp då knarket börjar ta över mitt liv. De snackade dock om att göra om det till en SOL anmälan(?) vad det nu är... men jag förstår inte riktigt, jag går på antabus(men jag kan fortfarande dricka utan problem) och naltrexone tuggar jag dagligen men... fan det börjar kännas vad fan för karusell har jag hamnat i egentligen jag förstår inte längre vad jag gör med mitt liv eller känner att jag kan greppa det.. all hjälp jag kan få, men ändå är det en vilja att ta emot den men även en motvilja som vill slå bort den och kröka och tjacka "i all evinnerlighet". Det är den här kluvenheten... för i helvete... jag känner mig dessutom för svag och mållös för att kunna ta mig i kragen och veta hut.. någon som vart i liknande sits?.
Citera
2017-04-26, 08:31
  #2
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Japp, upplevt samma upprepade gånger. Kan bara säga att försök till varje pris få det hela till frivillig placering på något öppet behandlingshem, LVM är inge kul och klarar man sig bäst utan!

Lycka till!
Citera
2017-05-01, 02:25
  #3
Medlem
vargenbaras avatar
Jo att känna ambivalens mot att sluta dricka och droga är väldigt vanligt. Det gäller ju att inse att de negativa konsekvenserna är större än de positiva - ta ett beslut och sedan hålla fast vid det. Lättare sagt än gjort!

Det finns mycket hjälp man kan få ifall man är villig att ta emot. Gör som du blir tillsagd och sätt mål i livet. Det är verkligen inte försent för dig att vända den dåliga spiralen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback