Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-17, 11:10
  #13
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Förstår inte hur Yamazaki kan acceptera den här matchen. Momo är ett barn och jag är hundra på att hon inte förstår riskerna med detta även om hon fått det berättat för sig. Att dem har skydd på sig är en klen tröst.

Nej man kan ju undra. Men det möts ju med reaktioner. Har bla läst att den kände MMA fightern Simon Sköld regagerat.Han säger – Jag har läst nyheten och jag tycker att det är helt absurt. Och det som jag reagerar starkast över är att motståndaren är dubbelt så gammal som MoMo. Om barn ska tävla i MMA måste de göra det med barnanpassade regler utan fullkontakt.-

Läste också att Momoko Yamazaki nyligen förlorat att par andra matcher i rad. Hon kanske ser det som en chans att få revans. Men vad händer om hon får stryk. Det måste ju vara väldigt snopet att förlora mot en 12-årig nybörjare. Och kan hon väl inte vara omedveten om att sympatierna självklart finns för Momo och bara det måste vara en press för henne.

Nej att som vuxen kvinna acceptera att gå en match mot ett barn verkar rent ut sagt korkat. Jag är själv en tjej 30 bast och har testat lite MMA och skulle om jag var i hennes trikåer aldrig utmanat eller antagit en utmaning av en 12 åring.
Citera
2017-05-21, 17:28
  #14
Medlem
vitapumpss avatar
Nu är den omdiskuterade matchen avgjord ,det 12 åriga barnet vann över den vuxna 24 åriga kvinnan!

Momo Shimizu 12 år visade att ålder är inget hinder för framgång. Hon vann lätt över sin motståndare 24 åriga Momoko Yamasaki. Hon behövde bara en rond för att visa sin dominans över Yamasaki och tvingade henne till total underkastelse. Detta enligt news.com.au.
Citera
2017-05-21, 19:20
  #15
Medlem
Jaja, denna 24-åring bör definitivt syssla med något annat än MMA-fighting. Är man en sådan idiot att man går en match mot en 12-åring och dessutom förlorar, då har man inget i en ring att göra.
Citera
2017-05-21, 21:42
  #16
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Man ser nivån på namnen på de som är positivt inställd till detta "knullkungen" och "fucksossarna". Häftigaste i stan!

För övrigt är det självklart sjukt.

Och hon motståndaren måste ju vara smått utvecklingsstörd om han ska gå all-in på ett barn.

Men det känns som hela detta är något form av spektakel som är till för att just skapa rubriker.


Undra om matchen var uppgjord? Annars säger det lite om hur dåliga mma fighters det finns. pinsamt att förlora mot ett barn oavsett regler.

letat efter matchen på Youtube men inte hittat den.
Citera
2017-05-21, 21:58
  #17
Medlem
TilleyHats avatar
Känns väldigt märkligt (om det har hänt). En tolvåring som besegrar en tjugofyraåring... Vad säger man? Slutsatsen jag drar är att tjugofyraåringen är en extrem odugling som borde lägga ner sin karriär.
Citera
2017-05-21, 22:03
  #18
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Känns väldigt märkligt (om det har hänt). En tolvåring som besegrar en tjugofyraåring... Vad säger man? Slutsatsen jag drar är att tjugofyraåringen är en extrem odugling som borde lägga ner sin karriär.

Slutsatsen är att det är ett riggat spektakel.
Citera
2017-05-22, 09:00
  #19
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Undra om matchen var uppgjord? Annars säger det lite om hur dåliga mma fighters det finns. pinsamt att förlora mot ett barn oavsett regler.

letat efter matchen på Youtube men inte hittat den.

Jag tror inte matchen var uppgjord. Det verkar har blivit en förskräcklig upptäckt i ringen för Momoko Yamasaki som innan matchen var mycket kaxig och skulle utan nåd krossa Momo Shimizu. Så blev det tvärtom.

Hittade en video som tyvärr innehåller mest snack och enbart stillbilder. Momo kopplade tydligen under brottningen ett kraftigt grepp om halsen på Momoko som denna inte kunde ta sej ur.
https://www.youtube.com/watch?v=Hrum1g6tNXU

Det lilla jag vet men det är enbart från mindre träningsmatcher är att ungdomar som egentligen bara är barn kan överraska och ge oss lite äldre tjejer en rejäl match.
Citera
2017-05-22, 09:17
  #20
Medlem
Hahaha, fan va kul. I alla fall fick 12åringen testa på hur det är att slås mot äldre och bättre fighter.
Citera
2017-05-22, 09:23
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Hahaha, fan va kul. I alla fall fick 12åringen testa på hur det är att slås mot äldre och bättre fighter.
Äldre, men tydligen inte bättre?
Citera
2017-05-22, 11:41
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Hahaha, fan va kul. I alla fall fick 12åringen testa på hur det är att slås mot äldre och bättre fighter.

Det är väl dock standard att tjejerna tränar mot bättre. Eftersom de flesta klubbar inte har så många tjejer så tjejerna får träna med killar. Både äldre och starkare.

Detta var dock pinsamt, men det kanske fanns något bakomliggande som inte nyheten framhävde.
Citera
2017-05-22, 16:58
  #23
Medlem
PingPongZongs avatar
Här är matchen.

https://www.youtube.com/watch?v=EZRijcOkt58

Är ju egentligen över efter 14sekunder då ungen får in strypgreppet. Inte en jävla chans hade den vuxna kvinnan mot den lilla flickan.
Citera
2017-05-23, 10:29
  #24
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Här är matchen.

https://www.youtube.com/watch?v=EZRijcOkt58

Är ju egentligen över efter 14sekunder då ungen får in strypgreppet. Inte en jävla chans hade den vuxna kvinnan mot den lilla flickan.

Ja det gick verkligen snabbt. Om det varit enbart boxning kanske de äldre p g a sin längd och med längre armar och ben haft en god chans. Undrar om inte det var ungens taktik att kvick övergå till brottning när hon blixtsnabbt kopplade sitt grepp och bröt ned sin motståndare. Trots sin ålder verkade hon vara betydligt starkare än henne oaktat strypgreppet. Men det är ju heller inte lätt att ta sej ur ett strypgrepp då man har boxhandskar på sej.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback