Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 15:43
  #373
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Vad är det du vill att jag ska svara på? Om det du påstår att jag har skrivit om som du vill ha kommentarer på?
Du har redan fått en kommentar om det men kan köra den igen. Håll i hatten nu kommer den. "Sluta tillskriv mig saker jag inte har uttalat mig om."

Jag har redogjort flertalet exempel på där media förvanskar och rent av ljuger i sin rapportering. Jag har även tagit upp finansminister Magdalena Anderssons osanningar.
Är du intresserad av dessa så föreslår jag att du letar reda på dem och läser dem. Du har förvisso redan läst dem då du har kommenterat allt jag har skrivit till förbannelse.

Jag har inte bara lagt fram en teori utan jag har lagt fram fakta från bland annat SKL och SCB samt finansministerns egna uttalanden. Duger inte det som trovärdighet så kan ingen hjälpa dig.

Du verkar gilla att dra detta i långbänk genom att bara komma med massa falska och lösa påståenden.
Ingenting av det du påstår är däremot sant och du verkar ha väldiga problem med att smälta det faktum att självaste finansministern fått krypa till korset och erkänna att det inte går så bra som du (och Magdalena) påstått tidigare.

Med detta skrivet så tackar jag för mig och att du slösat bort min tid med massa trams.
Nu drar du det igen. "Dom bara ljuger!". Det kan du hålla på och upprepa hur många gånger som helst, men jag frågar ju vem dom företräder? Det måste ju finnas en anledning till varför de ljuger. Jag vill höra om den fantastiska jättekonspirationen.

Du/ni påstår ju att all "Gammelmedia" bara ljuger och far med osanning, men sedan kommer ni liksom inte längre. Ni måste ju förklara varför de försöker föra oss bakom ljuset. Är det bara för att jäklas med oss? Eller är ni paranoida? Ni går omkring och är ohälsosamt misstänksamma mot alla som inte tycker att Sverige är skit? Du har liksom inte svara på något.
Citera
2017-05-18, 19:07
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nu drar du det igen. "Dom bara ljuger!". Det kan du hålla på och upprepa hur många gånger som helst, men jag frågar ju vem dom företräder? Det måste ju finnas en anledning till varför de ljuger. Jag vill höra om den fantastiska jättekonspirationen.

Du/ni påstår ju att all "Gammelmedia" bara ljuger och far med osanning, men sedan kommer ni liksom inte längre. Ni måste ju förklara varför de försöker föra oss bakom ljuset. Är det bara för att jäklas med oss? Eller är ni paranoida? Ni går omkring och är ohälsosamt misstänksamma mot alla som inte tycker att Sverige är skit? Du har liksom inte svara på något.


Vet du inte vem Magdalena Andersson är? Hon är Sveriges finansminister.
Statistiska Centralbyrån (SCB) är en statlig myndighet.
Sveriges kommuner och landsting (SKL) känner du väl till?

Anledningen till att de ljuger är för att mångkultur står på agendan, eller befolkningsutbyte på ren svenska.
Man kan inte redovisa kostnader för detta för då skulle giljotinen åka fram och folket skulle bränna ner riksdagshuset i vrede.

Du som bara tittar på nyheterna på TV fick rekommendationen från mig att du kanske inte bara ska förlita dig på detta utan kolla vad SCB och SKL har att säga.
Jag tog upp flertalet saker som bevisligen varit lögner, nu med facit i hand.
Du är totalt hjärntvättad och rapar glatt upp att det går bra för Sverige, men du kan inte redogöra för vad som går bra.

Har du noterat att hela tråden dog sedan du börja kräka ur dig ditt skit?
Nu orkar jag faktiskt inte med dig längre. Ingen orkar med dig.
Det går inte att resonera alls med dig.
Jag börjar tro att du är genuint efterbliven.
Citera
2017-05-19, 13:35
  #375
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Vet du inte vem Magdalena Andersson är? Hon är Sveriges finansminister.
Statistiska Centralbyrån (SCB) är en statlig myndighet.
Sveriges kommuner och landsting (SKL) känner du väl till?

Anledningen till att de ljuger är för att mångkultur står på agendan, eller befolkningsutbyte på ren svenska.
Man kan inte redovisa kostnader för detta för då skulle giljotinen åka fram och folket skulle bränna ner riksdagshuset i vrede.

Du som bara tittar på nyheterna på TV fick rekommendationen från mig att du kanske inte bara ska förlita dig på detta utan kolla vad SCB och SKL har att säga.
Jag tog upp flertalet saker som bevisligen varit lögner, nu med facit i hand.
Du är totalt hjärntvättad och rapar glatt upp att det går bra för Sverige, men du kan inte redogöra för vad som går bra.

Har du noterat att hela tråden dog sedan du börja kräka ur dig ditt skit?
Nu orkar jag faktiskt inte med dig längre. Ingen orkar med dig.
Det går inte att resonera alls med dig.
Jag börjar tro att du är genuint efterbliven.
Va fan nu nämnde jag inte ens våran finansminister, men du biter dig fast. jag frågade om "Gammelmedia", men du blev givetvis svaret skyldig igen. Varför ljuger dom?
Svara på det innan du upprepar dig igen, och släpp din fixering på Magdalena!
Det måste vara något fel på dig.
Citera
2017-07-29, 17:09
  #376
Medlem
GenesisPs avatar
Jan Tullberg.

http://www.friatider.se/det-finns-visst-ett-alternativ

Citat:
Antidemokratiska debattörer menar att det bara finns ett möjligt alternativ. Den generella problematiken illustreras väl vid en debatt i Stockholms stadsfullmäktige 24 april 2017. Majoriteten motsatte sig indignerat att tjänstemännen skulle räkna fram vad migranthanteringen kostade Stockholms stad under ett år. Behövde väljarna veta? Behövde de själva veta? Det sägs att kunskap är makt och det implicerar att okunskap också är makt. Majoriteten såg bara fördelar, inga nackdelar, med okunskap i denna fråga.

Citat:
Ekonomiavdelningen i Stockholms stad skulle troligen presenterat en siffra på vad invandringen kostade som är i underkant. De skulle känna av politikernas önskemål att kostnaden ska vara så liten som möjligt, helst ännu mindre. Men det finns en professionell gräns för hur mycket man kan bortse från och ändå ha hedern i behåll. Sverigedemokraterna ansåg att det var bättre med en låg, men gemensam siffra, än att de själva tog fram en mer omtvistad siffra. Men majoriteten ville inte ha en siffra för det skulle skapa två alternativ. Att inte ta emot migranter blir ett rivaliserande alternativ som inte skulle medföra denna extra kostnad. Den enda vägens förespråkare vill inte ha alternativ. De kan på sin höjd gå med på att saker kostar, men kostnaderna ska ses som oundvikliga och därför något man inte ens bör känna till.

Citat:
Några citat ur denna debatt skulle inte kunna förmedla det skrämmande helhetsintrycket. Vuxna människor med förtroendeuppdrag spårar ur mentalt och beter sig som på ett religiöst sektmöte. De arbetar upp en vildsint harm mot ett förslag som skulle ta fram ett sifferunderlag med kostnader vilket är relevant också för framtida beslut. Det finns alltid en påtaglig risk att faktauppgifter kan stödja en kritik mot förd politik. Detta fruktar uppenbarligen majoriteten även om de inte säger det explicit.

Citat:
Ledamöterna i stadsfullmäktige vill absolut inte höra att de är veritofobiska; de anser sig var goda människor och för sådana saknar fakta relevans. Lyssna gärna på denna självgoda orgie i hyckleri. Den visar att Sverige är så galet som du fruktar och du behöver en rejäl drink för att orka med eländet. Det är delvis som ett stormöte på Beckomberga mentalsjukhus, delvis som ett väckelsemöte för bigotta. Hör dem vittna om att för det goda människor finns bara den enda vägen, there is no alternative, TINA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback