Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 20:59
  #1
Medlem
Lycktans avatar
Funderar på vilka Moderkort (formfaktor, ATX är för stora eller?) som passar i detta chassi för uppgradering av framtida komponenter. Är ej speciellt kunnig på dessa ting och frågar om hjälp från er som kan detta.

Länk till datorn i fråga:
https://www.msi.com/Desktop/Nightbla...eature-section

Gäller först och främst uppgradering av cpu till antingen Ryzen eller ev coffee lake längre fram då en i7-7700 (ej k variant) sitter i den med gtx 1070 grafikkort och dessa täcker mina behov nu, tänker mer på coffee lake i framtiden kanske. Åter, mest vilken formfaktor passar i ett sådant här ganska litet chassi.

PS blev fel i rubriken, skall alltså vara moderkort, sorry.
__________________
Senast redigerad av Lycktan 2017-04-24 kl. 21:05.
Citera
2017-04-24, 21:32
  #2
Medlem
zerolucks avatar
Det ser ut att vara ett standard mini-ITX moderkort.
I en så här kompakt dator är det inte säkert att vilket mini-ITX kort som helst
passar. Placering av CPU och RAM varierar lite mellan olika kort och har du otur
så krockar någon komponent eller CPU kylare med något i chassiet.
Citera
2017-04-24, 21:53
  #3
Medlem
Lycktans avatar
ZL Tackar för infon! Bra att veta att inte alla kort har samma layout med. Har bara öppnat och kikat in än så länge då jag inte har något akut behov av att byta saker nu, ville bara veta för framtida projekt då jag verkligen gillar formen och smidigheten med detta chassi.

Klart mobilt för hur jag använder den, var när och hur osv. Vill verkligen försöka behålla detta chassi för framtiden om så är möjligt, åter tack m-itex it is then
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback