Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 16:00
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Själv har jag svårt att umgås med folk som tycker att de är smartare än alla andra.
Som mig alltså?
Citera
2017-04-27, 19:25
  #146
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEALTHYPUSSY
För att lyckas i sociala sammanhang: Ställ dumma frågor, höj på ögonbrynen, titta personen i ögonen och lyssna.
Gäller vara intresserad å nyfiken. De brukar smarta människor vara. Att vara smart handlar inte om att kunna allt och vara bäst på allt.
Citera
2017-04-27, 19:50
  #147
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEALTHYPUSSY
Att umgås med intellektuellt underlägsna känns som slöseri med tid. Man diskuterar inget intellektuellt stimulerande, delvis eftersom de inte vill, delvis eftersom de inte är kapabla till det. Jag är konstant omgiven av idioter varje dag och kan av någon anledning inte hitta några smarta människor. Jag vill ha ett utbyta av intressante tankar – är trött på att ge men aldrig få.

Ska man verkligen behöva komprimera sitt intellekt för att hamna på deras nivå? Hur kan man hitta smartare folk? Det är ett levande helvete att behöva leva kring idioter.
Begriper inte var problemet ligger. Är det svårt att byta umgängeskrets eller? Sök dig till intellektuellare miljöer.
Citera
2017-04-27, 22:25
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Begriper inte var problemet ligger. Är det svårt att byta umgängeskrets eller? Sök dig till intellektuellare miljöer.
Hur hittar man dessa mänskliga individerna?
Citera
2017-04-28, 08:46
  #149
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEALTHYPUSSY
Hur hittar man dessa mänskliga individerna?
De finns överallt. Sök dig till intellektuellare miljöer. Universitet, bibliotek och schackklubbar, till exempel. Har du inga intressen? Vad jobbar du med och vad gör du på fritiden?
Citera
2017-04-28, 13:03
  #150
Medlem
Mulla Krekars avatar
Man skäms lite när man börjar diskutera nått intressant, t.ex. är jag intresserad av kemi o fysik. Lagom nördigt, men jag har ju Asperger. Men är usel på matematik, vilket man måste kunna för att förstå det mesta inom kemin och fysiken.

Så kommer någon meddebattör o drar in någon konstig matematisk formel i det hela. Då blir hela diskussionen förstörd...
Citera
2017-04-28, 20:40
  #151
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stxa
Förstår exakt vad du menar.

Har flertalet barndomsvänner som snarare blev dummare och dummare medans man själv blev mer intellektuel. Börjar bli jävligt trötsamt att umgås med dem då dem är så jävla korkade.

Word! Själv är jag uppväxt i en kommun med hög arbetslöshet och har därför mer eller mindre varit tvingad att umgås med illitterata, svagbegåvade människor där jag känt mig tvungen att "spela dummare än jag är" bara för att passa in. Jag blir så glad när jag läser här på Flashback då här verkar finnas en hel del intellektuella och tänkande människor med god verbal förmåga. Frågar mig ofta var dessa människor finns i verkligheten? Väldigt många man möter IRL verkar knappt ha läst igenom en bok i hela sina liv. Och de som faktiskt är intellektuella och kunniga lider av en sådan besserwisser-mentalitet, då de vill få en att känna sig underlägsen. Verkar vara så att antingen är man en intellektuell snobb eller så är man obildad arbetarklass. Finns det inga mellanting?
Citera
2017-04-29, 01:07
  #152
Medlem
Har motsatt problem. Intellektuell onani är så jävla fånigt.
Citera
2017-04-29, 13:44
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Har motsatt problem. Intellektuell onani är så jävla fånigt.
Öhhhh... Vad är problemet med allmänbildade människor?
Citera
2017-05-02, 01:01
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEALTHYPUSSY
Öhhhh... Vad är problemet med allmänbildade människor?

Jag skrev att intellektuell onani är fånigt, inte kunskap per se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback