Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-24, 17:28
  #1
Medlem
BautaCeras avatar
Har skribenten rätt i att mångkulturens helvete i Sverige bara är en "trosuppfattning" dvs att det var värre förr än vad folk vill inse? Eller är det rätt tänkt lika paradisiskt idag som förr? Vad tror ni?

Andra funderingar över skribentens argumentation?

(Förmodligen stod lastbilsterrorangrepp utförda av pursvenskt dalmasar förr som spön i backen men anmälningsbenägenheten var låg och medias intresse av händelserna obefintligt. Det fanns inga främlingsfientliga krafter då som utnyttjade bagatellartade sådana incidenter för politisk vinning)
Citat:
Den gamla drömbilden är lika fel som den nya mardrömmen

I sociala medier och debattforum och tyvärr också seriösa medier flödar det av beskrivningar av hur nya typer av brottslighet "importeras".

Sällskapet Sverigekollapsens Vänner. De dyrkar bloggforskare med konspirationsteorier och egen politisk agenda, de som räknar mord i tidningsrubriker eller ska avslöja "elitens korrupta lögner" och finansierar sin "forskning" genom att tigga pengar från främlingsfientliga krafter.

Jag säger som poeten: Om du tror dig vara i helvetet, då är du där.
https://unvis.it/expressen.se/kronik...nya-mardrommen
__________________
Senast redigerad av BautaCera 2017-04-24 kl. 17:41.
Citera
2017-04-24, 18:32
  #2
Medlem
substitutes avatar
Ja det var mycket värre förr. Minns när man var i 5-års åldern och bodde i Borlänge. Bilar brann överallt. Nu hör jag att det mest gäller Tjärna o Jax. Tänk va kullor blev våldtagna av masar på den tiden.
Skatten har ju bara ökat med tiden men man får komma ihåg att vi betalar för ett säkert o tryggt samhälle. Visst vill vi bli omhändertagna som gamla och det finns en polis i varje gatuhörn om problem skulle uppstå. Det ska vara häftigt att betala skatt som någon sosse sa och det är bara att hålla med. Vilket underbart land vi lever i och skulle man känner sig illa till mods är det bara att tänka tillbaka hur innehelvete illa det varit förr.
__________________
Senast redigerad av substitute 2017-04-24 kl. 18:35.
Citera
2017-04-24, 18:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BautaCera
Har skribenten rätt i att mångkulturens helvete i Sverige bara är en "trosuppfattning" dvs att det var värre förr än vad folk vill inse? Eller är det rätt tänkt lika paradisiskt idag som förr? Vad tror ni?

Andra funderingar över skribentens argumentation?

(Förmodligen stod lastbilsterrorangrepp utförda av pursvenskt dalmasar förr som spön i backen men anmälningsbenägenheten var låg och medias intresse av händelserna obefintligt. Det fanns inga främlingsfientliga krafter då som utnyttjade bagatellartade sådana incidenter för politisk vinning) https://unvis.it/expressen.se/kronik...nya-mardrommen

Bor inte skribenten ifråga på Östermalm? (Jag har för mig att det var något i den stilen. Orkar inte googla då jag inte har för avsikt att göra något hembesök hos honom.) Men han har väl helt enkelt inte drabbats så mycket själv av det som en del andra tycker sig ha drabbats av. Än i alla fall.
Citera
2017-04-24, 18:52
  #4
Medlem
-Lindström jämförde i en tidigare krönika "lastbilsdådet" i Nice med att faktiskt 26.000 dör i trafikolyckor i Europa.
Citera
2017-04-24, 18:53
  #5
Medlem
Ola Schuberts avatar
Tja, behövde man inte omfattande akutsjukvård på 70-talet så fanns inte tanken ens på att anmäla misshandel på 70-talet.

Citat:
För den som har besökt en svensk folkpark en lördagskväll på 1970-talet eller ett diskotek på 1980-talet framstår detta som rent trams.

Jag var med när en kompis kom ganska blåslagen för att vara med på den första fylleresan utomlands. Han blev iof misshandlad av två finska bröder vid en dansbana. Absolut ingen hade någon som helst tanke på att polisanmäla saken. Men redan då ansåg vi att det blivit värre än på 60-talet: "Nu nöjer man sig inte att slå ned folk, man står och sparkar på dem också".

Extra patetiskt blir det förstås när människor drömmer sig tillbaka till "det idylliska 90-talet".

Annars så var det tydligen värre, även i början på 70-talet och kanske slutet av 60-talet då raggare och knuttar slogs. Men det blev jag förskonad ifrån.

Annat var det med blottare och pedofiler på 60-talet. Jag har ett mindre angenämt minne av att vi stod runt en folkvagn med trasig vindruta. Inuti satt en man och runkade, som sade "titta på den här ni så skall ni få se!" Polisanmäla eller att åtminstone berätta för föräldrarna, fanns inte ens i tankevärlden.

Det finns givetvis fler saker, rörande våld, som jag kan dra upp, dock ingenting med utlänningar inblandade, förutom då de finska bröderna förstås. Jo, åter igen finnar som jagat bosnier med basebollträ och haft sönder fönsterrutor. De satt framför mig en nyårsafton och stirrade på mig och hötte med näven. Det rätta svaret var förstås att titta tillbaka och själv hötta med näven.
Citera
2017-04-24, 19:24
  #6
Medlem
Flammarions avatar
Lars Lindstrom försöker som vanligt med ohederlig argumentation.

Vi ska inte diskutera de importerade överfallsvåldtäkterna, hedersmorden eller brinnande förorter.
Nej istället ska vi fokusera på ett tidelag där en viss flashbackpöbel hade fel om gärningsmannens etnicitet. För då kan man ju säga att alla som kritiserar de importerade problemen har fel.
Guilt by association.

Men det är ju rätt enkelt att ta reda på fakta.
Inte är väl tidelag det stora problemet i dagens samhälle?
Citera
2017-04-24, 19:27
  #7
Medlem
goran744s avatar
Expressen är definitivt inget att lyssna på.
Vi har problem och det kan inte den här mannen vifta bort.
Det är han som befinner sig i helvetet.
Citera
2017-04-24, 19:32
  #8
Medlem
retepm.s avatar
Det är en synnerligen sjuk värld PK:iter lever i.
Citera
2017-04-24, 19:50
  #9
Medlem
Fizzlors avatar
Jag verkligen hoppas att Lars Lindström eller någon i hans närmsta familj blir offer i nästa oundvikliga terrorattack.

Får se om han håller med om att Sverige är så jävla fantastiskt när han ligger med halva kroppen bortsprängd i tunnelbanan.
Citera
2017-04-24, 19:55
  #10
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, behövde man inte omfattande akutsjukvård på 70-talet så fanns inte tanken ens på att anmäla misshandel på 70-talet.



Jag var med när en kompis kom ganska blåslagen för att vara med på den första fylleresan utomlands. Han blev iof misshandlad av två finska bröder vid en dansbana. Absolut ingen hade någon som helst tanke på att polisanmäla saken. Men redan då ansåg vi att det blivit värre än på 60-talet: "Nu nöjer man sig inte att slå ned folk, man står och sparkar på dem också".

Extra patetiskt blir det förstås när människor drömmer sig tillbaka till "det idylliska 90-talet".

Annars så var det tydligen värre, även i början på 70-talet och kanske slutet av 60-talet då raggare och knuttar slogs. Men det blev jag förskonad ifrån.

Annat var det med blottare och pedofiler på 60-talet. Jag har ett mindre angenämt minne av att vi stod runt en folkvagn med trasig vindruta. Inuti satt en man och runkade, som sade "titta på den här ni så skall ni få se!" Polisanmäla eller att åtminstone berätta för föräldrarna, fanns inte ens i tankevärlden.

Det finns givetvis fler saker, rörande våld, som jag kan dra upp, dock ingenting med utlänningar inblandade, förutom då de finska bröderna förstås. Jo, åter igen finnar som jagat bosnier med basebollträ och haft sönder fönsterrutor. De satt framför mig en nyårsafton och stirrade på mig och hötte med näven. Det rätta svaret var förstås att titta tillbaka och själv hötta med näven.

Hur var det med gruppvåldtäkter, personrån och skjutningar med automatvapen, var sånt vanligt kring era dansbanor också?
Citera
2017-04-24, 19:57
  #11
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Lindström jämförde i en tidigare krönika "lastbilsdådet" i Nice med att faktiskt 26.000 dör i trafikolyckor i Europa.

Gjorde han? På riktigt?!
Nog för att jag vet att mannen är skvatt galen - men det tar ju priset!

Intressant nu att journalisterna faktiskt börjar medge att problemen existerar
Citera
2017-04-24, 20:07
  #12
Medlem
Demokraturdns avatar
Han är väldigt postmodern. Det går inte att argumentera sakligt med en sån.
Här förklaras en del mekanismer för den som inte läst:
https://morklaggning.wordpress.com/2...pk-sjukan/amp/
https://morklaggning.wordpress.com/2...vansinnet/amp/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback