Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 16:20
  #1
Medlem
skvallertackas avatar
Hej.
Då jag har en bil på 12 år så finns ingen närmare möjlighet att ha moderna bekvämligheter såsom mediaspelare, GPS eller liknande.
Därför tänker jag att det närmaste jag kan komma är en surfplatta att ha fastsatt i bilen som substitut för detta.

Jag inser självfallet att jag kommer få ge vika på saker såsom ljudkvalité när det kommer till musik men jag tror ändå att jag kan få rätt okej ljud även om jag kommer få ge upp tankar om okej baskagge.

Då jag har ett simkort till min gamla mobil med mer eller mindre fri surf så kommer GPS kunna vara möjligt att lösa.

Det jag funderar över är om det går att fixa någon app/möjlighet att använda paddan som telefon?

Paddan behöver dessutom vara en blandning av för liten för att vara padda men för stor för att vara mobiltelefon.

Vad tycker ni? Hur borde jag tänka?
Citera
2017-04-24, 16:36
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Hej.
Då jag har en bil på 12 år så finns ingen närmare möjlighet att ha moderna bekvämligheter såsom mediaspelare, GPS eller liknande.
Därför tänker jag att det närmaste jag kan komma är en surfplatta att ha fastsatt i bilen som substitut för detta.

Jag inser självfallet att jag kommer få ge vika på saker såsom ljudkvalité när det kommer till musik men jag tror ändå att jag kan få rätt okej ljud även om jag kommer få ge upp tankar om okej baskagge.

Då jag har ett simkort till min gamla mobil med mer eller mindre fri surf så kommer GPS kunna vara möjligt att lösa.

Det jag funderar över är om det går att fixa någon app/möjlighet att använda paddan som telefon?

Paddan behöver dessutom vara en blandning av för liten för att vara padda men för stor för att vara mobiltelefon.

Vad tycker ni? Hur borde jag tänka?

Menar du att du ska spela musiken ur plattan? Det blir nog ingen höjdare.

Är det inte bättre att köra med mobilen? Skaffa en hållare och FM-sändare eller kassettadapter till den. Då kan du köra musiken ur stereon och GPS på telefonen.
Citera
2017-04-24, 18:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Hej.
Då jag har en bil på 12 år så finns ingen närmare möjlighet att ha moderna bekvämligheter såsom mediaspelare, GPS eller liknande.
Därför tänker jag att det närmaste jag kan komma är en surfplatta att ha fastsatt i bilen som substitut för detta.

Jag inser självfallet att jag kommer få ge vika på saker såsom ljudkvalité när det kommer till musik men jag tror ändå att jag kan få rätt okej ljud även om jag kommer få ge upp tankar om okej baskagge.

Då jag har ett simkort till min gamla mobil med mer eller mindre fri surf så kommer GPS kunna vara möjligt att lösa.

Det jag funderar över är om det går att fixa någon app/möjlighet att använda paddan som telefon?

Paddan behöver dessutom vara en blandning av för liten för att vara padda men för stor för att vara mobiltelefon.

Vad tycker ni? Hur borde jag tänka?

Tänker du lämna en padda i en 12 år gammal bil? Du vet väl att riskerna för att få en inslagen vindruta kmr öka med 250%...

Kort och gott: Inte värt risken. Men om du ändå ska köra ditt race så köp ett stativ och fastmontera den vid körning och lossa av när du väl lämnar bilen. Kan dock bli jobbigt i längden.
Citera
2017-04-24, 20:15
  #4
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plugghjesten
Tänker du lämna en padda i en 12 år gammal bil? Du vet väl att riskerna för att få en inslagen vindruta kmr öka med 250%...

Kort och gott: Inte värt risken. Men om du ändå ska köra ditt race så köp ett stativ och fastmontera den vid körning och lossa av när du väl lämnar bilen. Kan dock bli jobbigt i längden.

Var skrev jag att den skulle lämnas kvar? Självfallet tar jag med den sen. Det är funktionerna plus sizen jag är ute efter.
Citera
2017-04-24, 21:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Var skrev jag att den skulle lämnas kvar?

Yours truly

Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
...en surfplatta att ha fastsatt i bilen som substitut för detta.
Citera
2017-04-24, 21:22
  #6
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plugghjesten
Yours truly

Ah! Då förstår jag. Med fastsatt så menade jag inte popnitad eller så, utan att det ska vara "fastsatt" i en hållare. Jag tar på mig denna.
Citera
2017-04-24, 21:57
  #7
Medlem
ganglere2s avatar
Här är ett förslag. Finns ett flertal olika.

http://www.ice-shop.se/bilstereo/bil...eo/xtrons.html

Visst kan man få sådant även i äldre bilar. En t.ex. navigator är billig och enkel att installera.

https://www.elgiganten.se/catalog/mo...-bilnavigering
Citera
2017-04-25, 01:05
  #8
Medlem
Du behöver ingen mobilsurf för att kunna få gps. Du behöver gps app som stöder nedladdade kartor offline.
Citera
2017-04-25, 17:21
  #9
Medlem
Jag hoppas verkligen att jag missförstod mig när jag läste texten som att du ska spela musiken ur paddan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback