Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-25, 19:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
På dom flesta sjukhus finns det tomma enklare rullstolar som står och dräller som hjälp till dom som tillfälligt behöver en. Sätt hehhe i en sådan och rulla hem henne. När hon kan gå igen så lämnar du tillbaka stolen lite diskret.. Dom brukar finnas utanför akutintag och en del andra avdelningar. Dom är främst avsedda att användas inne på sjukhuset tillfälligt. Men jag skulle inte dra mig för att "låna" hem en under någon månad eller två.

Jag gillar detta förslaget väldigt mycket!! Det är inte mer än rätt att få låna de efter allt vi betalar dom☺
2017-04-26, 23:49
  #14
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexicanwolf88
Kollade blocket precis och där ligger dom på 15000 ungefär! Man tycker ju man kunde få någon hjälp av kommunen med en sådan men nejdå...

15 papp att bara slänga ut så är inte så lätt för någon av oss tyvärr...

Shit! Kostar dom 15 papp!!!?

Hade jag aldrig trott. Är det för att det är så låg efterfrågan på rullstolar & behovet så stort bland de få som behöver det? Alltså, låg efterfrågan kan ju innebära att tillverkaren måste ta ut högt pris för att kunna få verksamheten att gå runt. Samtidigt som efterfrågan är skyhög bland de få som verkligen letar efter en.

Eller vad beror det på? Kan ju inte vara så dyrt att tillverka en stol med hjul på. Eller det är kanske mer komplicerat än vad man tror då materialet måste vara speciellt för att den både ska vara bekväm & lätthanterlig. Det är säkert därför. Dom är nog mer komplicerade i material än vad man tror.
2017-04-26, 23:55
  #15
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocken.Bruse
Möjligen anmäler man till Patientnämnden eller till Inspektionen för vård och omsorg, IVO. Men å andra sidan med den fart det går för sådana myndigheter att behandla anmälningar så lär väl både du och din syster vara döda och begravna innan byråkraterna fått fingrarna ur röven.

Det är det som är det fina med riktigt riktigt tungrodd byråkrati. Allting "löser sig" med tiden!
Carl Hamiltons avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carl Hamilton 2017-05-03, 15:20
Medlem
Övriga fordon --> Medicin och hälsa
/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback