Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-24, 09:42
  #1
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Hur kommer det sig att ingen radikalfeministisk könsteori apliceras på Marinne Le Pen. Därmed vikt vid betydelsen av att hon "måste" få vinna.

För bara några månader sedan satt hela SVT och hejade på Hillary Clinton och de konstruerade idéer om att hon jobbade mot glastak mm. Detta trotts att USA har haft massor top-makts-kvinnor i vitahuset, länge.

Hur kommer detta sig?
Sätter SVT i system att använda olika extrempolitiska "teorier"/halmgubbar utifrån den redaktionella åsiktskorridårens radikaliserade åsikter?
Citera
2017-04-24, 09:46
  #2
Medlem
Därför att Le Pen inte är en röding, så hon är ond, nästan lika ond som vita män.
Citera
2017-04-24, 09:49
  #3
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hur kommer det sig att ingen radikalfeministisk könsteori apliceras på Marinne Le Pen. Därmed vikt vid betydelsen av att hon "måste" få vinna.
Vilken teori är det du tänker på? Jag kan inte komma på någon radikalfeministisk teori med innehållet att vilken kvinna som helst är att föredra vid makten, så jag skulle bli glad om du kunde upplysa mig på den punkten.
Citera
2017-04-24, 10:22
  #4
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Vilken teori är det du tänker på? Jag kan inte komma på någon radikalfeministisk teori med innehållet att vilken kvinna som helst är att föredra vid makten, så jag skulle bli glad om du kunde upplysa mig på den punkten.

SVT har inte sällan använt den radikaliserade feministteorin om glastaket kring Hillary Clinton, precis som jag exemplifierade i trådstarten.

Tydligen har SVT´s radikalfeministredaktioner förträngt exempelvis Madeleine Albright och Condoleezza Rice mm.

Har Frankrike haft en kvinnlig president tidigare?
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-04-24 kl. 10:29.
Citera
2017-04-24, 10:38
  #5
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
SVT har inte sällan använt den radikaliserade feministteorin om glastaket kring Hillary Clinton, precis som jag exemplifierade i trådstarten.

Tydligen har SVT´s radikalfeministredaktioner förträngt exempelvis Madeleine Albright och Condoleezza Rice mm.
OK, nu fattar jag lite bättre. Men på vilket sätt menar du att man borde ha använt idén om glastaket för att förklara Madeleine Albrights, Condoleeza Rices och Marie Le Pens framgångar? Idén går ju snarare ut på att glastaket utgör ett hinder för kvinnor att nå ända upp.

Eller menar du att idén är fullkomligt felaktig eftersom det finns exempel på kvinnor som har nått framgång?
Citera
2017-04-24, 11:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hur kommer det sig att ingen radikalfeministisk könsteori apliceras på Marinne Le Pen. Därmed vikt vid betydelsen av att hon "måste" få vinna.

För bara några månader sedan satt hela SVT och hejade på Hillary Clinton och de konstruerade idéer om att hon jobbade mot glastak mm. Detta trotts att USA har haft massor top-makts-kvinnor i vitahuset, länge.

Hur kommer detta sig?
Sätter SVT i system att använda olika extrempolitiska "teorier"/halmgubbar utifrån den redaktionella åsiktskorridårens radikaliserade åsikter?

Kan ju bero på att Hillary själv yttrade glastaket ett flertal gånger som de använde det.
Citera
2017-04-24, 11:13
  #7
Medlem
halvljuss avatar
Det är uppenbart att det beror på att Le Pen har felaktiga åsikter, och inte är medias kelgris.
Citera
2017-04-24, 11:15
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Därför att Le Pen inte är en röding, så hon är ond, nästan lika ond som vita män.

Fast Clinton var väl så långt ifrån röd man kan komma, förutom Trump?
Citera
2017-04-24, 11:30
  #9
Medlem
bergsdals avatar
Inom kort kommer det väl bortförklaras att det är männen som har placerat henne som provokation
Citera
2017-04-24, 11:36
  #10
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Vad jag vet så är många journalister på SVT Marine le Pen sympatisörer. Det skulle vara för tydligt vilka hycklare och opportunister de är annars.
Citera
2017-04-24, 11:36
  #11
Avstängd
markogrobars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Därför att Le Pen inte är en röding, så hon är ond, nästan lika ond som vita män.

Clinton är inte heller röd.

Det handlar om Le Pens naziförbindelser.
Citera
2017-04-24, 12:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
SVT har inte sällan använt den radikaliserade feministteorin om glastaket kring Hillary Clinton, precis som jag exemplifierade i trådstarten.

Tydligen har SVT´s radikalfeministredaktioner förträngt exempelvis Madeleine Albright och Condoleezza Rice mm.

Har Frankrike haft en kvinnlig president tidigare?

Nej, Frankrike har inte haft en kvinnlig president..

Håller med TS, bland annat SVT har bevisat sig vara partiskt, igen..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback