Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-04-27, 19:25
  #97
Medlem
Jag har givetvis inte någon aning om hur infekterat ditt sår är, men vet att folk har läkt sprutande djupa stickspår, med endast silvertejp. Stucken med en skruvmejsel. Var knappast särskilt sanitär mejsel.
Citera
2017-04-27, 20:49
  #98
Avstängd
Hej är ts död nu?
Citera
2017-04-27, 21:57
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSossarna
Okej, jag ringer dem imorgon. De kanske ger mig lite tips på hur jag kan behandla det om jag säger att jag inte har möjlighet att åka till dem.

Tycker dock att såret ser bättre ut idag. Snart 48 timmar sedan det hände. Det gör forfarande ont speciellt när man rör vid det men det är bra antar jag. Det har blivit en rejäl skorpa men det blir jävligt varigt och svider dom tusan. Det har inte träffat något organ för få skulle jag nog känt av det vid detta laget.

Det kan vara så att det bara har tagit i fettet. Kommer det läka av sig själv då om man bara ser till att hålla det rent?

Sen köpte jag också ett sårrenglringsmedel som någon tipsade mig om. Beställde också en tejp från nätet som förhoppningsvis ligger i brevlådan imorgon. Kör med målartejp sålänge.
Du måste vara dum på riktigt. Om du nu har ett sår som är 2-3 cm djupt fattar du väl att du måste ha adekvat vård! När du fått det - såvida du inte blir inlagd och paketerad på intensiven - ta vägen om psyket innan du åker hem.
Citera
2017-04-27, 22:36
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
Hej är ts död nu?
Nejdå, än blir ni inte av med mig.

Tror såret håller på att läka bra nu. Är en rejäl skorpa men det varar fortfarande. Jag fortsätter hålla er uppdaterade och frågar om någonting händer.
Citera
2017-04-28, 02:25
  #101
Medlem
AmaiLiuIVs avatar
Det är väl bara ett köttsår så ingen fara, tur att ts inte är vekling som springer till akuten för minsta lilla fler borde tänka som han
Citera
2017-04-28, 15:48
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiuIV
Det är väl bara ett köttsår så ingen fara, tur att ts inte är vekling som springer till akuten för minsta lilla fler borde tänka som han
"Bara" ett köttsår kan leda till infektion, som utan behandling leder till sepsis, som i sin tur måste behandlas akut för att förhindra dödsfall, eller för att rädda diverse kroppsdelar och organ i kroppen som slutar att fungera. Det är dessutom inte ovanligt att ett sår blir just infekterat om det har orsakats av en smutsig kniv.
Citera
2017-04-28, 18:22
  #103
Medlem
cybergrodans avatar
9 sidor och fortfarande ingen bild, troll?

Oavsett om det är troll eller inte så är det riktigt dumt att inte uppsöka vård när man får en kniv i magen. Djupet på såret har inte särkilt stor betydelse, blodförgiftning kan du få av ett skrubbsår. Men om du hamnar i slagsmål med någon som kör in en kniv i magen på dig så lär ju inte kniven ha varit särskilt rengjord (pundarfasoner?).
Citera
2017-04-28, 19:26
  #104
Medlem
För er som tror att jag trollar. Här är bilden.
https://imgur.com/gallery/XDduN

Bilden är tagen igår.
Citera
2017-04-28, 19:51
  #105
Medlem
Jag hade köpt Aquacel kompresser och fyllt såret med. Sen ett annat förband (plåster) över. Aquacelen ska bytas när själva kompressen är mättad med sårvätska. Hade själv ett minst 5 cm djupt sår som jag fick att läka med den metoden. Dock ingen knivskada
Citera
2017-04-29, 15:52
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSossarna
För er som tror att jag trollar. Här är bilden.
https://imgur.com/gallery/XDduN

Bilden är tagen igår.

Hur ser det ut idag? Gärna en bild som är tagen lite längre ifrån.

När jag har sådana sår som jag inte vill åka till sjukhuset med så brukar jag tejpa lite försiktigt, (absolut inte med någon vanlig tejp utan särskild suturtejp) inte så det går ihop (pga risk för infektion) men bara så det inte börjar glipa mer än vad det redan gör. Och tejpen ska sitta kvar, inte tas bort hela tiden för det stör läkningen. Om det är varigt brukar jag tvätta med klorhexidin, annars med vanligt vatten. Lägg på kompress som inte fastnar i såret. Om den har fastnat, använd lite vatten/koksalt och fukta kompressen så går det lättare att få bort den utan att sårskorpan hänger med.

Viktigast är att inte pilla för mycket, att tvätta händer osv ordentligt, tvätta såret en gång per dag och lägg om. Om det blir varmt, rött och svullet - sök hjälp omgående.

obs, är inte utbildad.
Citera
2017-04-30, 00:37
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSossarna
För er som tror att jag trollar. Här är bilden.
https://imgur.com/gallery/XDduN

Bilden är tagen igår.

Intressant att mitt och en annans inlägg blev borttaget då vi påpekade att bilden är fejk. Prova att sök på google image search. Bilden du har lagt upp är från en blogg om en som självskadar sig från 2013...
Får väl se hur länge detta inlägg får ligga kvar.
Här är orginalbilden om nån är intresserad och hinner se:
http://bakura.blogg.se/2013/april/yellow-tissue.html
Btw tog en printscreen på detta inlägg....
Citera
2017-04-30, 00:49
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Intressant att mitt och en annans inlägg blev borttaget då vi påpekade att bilden är fejk. Prova att sök på google image search. Bilden du har lagt upp är från en blogg om en som självskadar sig från 2013...
Får väl se hur länge detta inlägg får ligga kvar.
Här är orginalbilden om nån är intresserad och hinner se:
http://bakura.blogg.se/2013/april/yellow-tissue.html
Btw tog en printscreen på detta inlägg....

Haha att man gick på det... vilken mupp alltså, sno någon annans bild!
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback