Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-24, 09:26
  #1
Medlem
Jag har blivit knivhuggen i magen i ett bråk. Vill inte gå till polisen då jag också har knivhuggit folk i detta bråk. Det hände inatt och det har blött mycket och nu börjar det bli infekterat. Vad ska jag göra?
Citera
2017-04-24, 09:28
  #2
Medlem
Du går för fan inte till polisen med ett knivhugg? Du går till akuten.
Citera
2017-04-24, 09:29
  #3
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Snälla... För sin egen skull, åk in till akuten genast..
Säkert att den du knivhuggit inte är på sjukhus?

Säg att du ramlade i trappan med kniven i handen? Hitta på någonting, ifall du inte vill säga du blivit knivhuggen....

Eller så säger du som det är, skulle polisen kopplas in av personalen på sjukhuset, vet ej hur sånt fungerar. Så borde det väl gå att säga du inte minns något alls?
__________________
Senast redigerad av Kiingdomofheaven 2017-04-24 kl. 09:31.
Citera
2017-04-24, 09:31
  #4
Medlem
Elwys avatar
Ring efter en ambulans. Numret är 112. Observera att detta är något helt annat än att ringa polisen.
Citera
2017-04-24, 09:45
  #5
Medlem
Frågan är om de andra som var med i bråket vet vem du är. Gör de det så spelar det ju ingen roll om du går till akuten eller ej.

Kanske kan du hitta någon svart läkare som kan hjälpa dig. Det finns sådana oseriösa läkare som hjälper brottslingar, men de tar naturligtvis bra betalt.

Om du skall lägga om såret själv så finns det instruktioner här:
https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Skarsar/
Citera
2017-04-24, 10:02
  #6
Medlem
Clay Allisons avatar
Äsch det såret behandlar du lätt själv med vad du har hemma. Skärp dig.
Citera
2017-04-24, 10:05
  #7
Avstängd
negrofobens avatar
Tvätta med alsolsprit och tejpa ihop såret. Inga problem om du fortfarande står på benen.
Citera
2017-04-24, 10:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Tvätta med alsolsprit och tejpa ihop såret. Inga problem om du fortfarande står på benen.

Tack ska prova det.

Jag menade så klart akuten. Jag mår rätt dåligt och har ont så ville snabbt få iväg inlägget.
Citera
2017-04-24, 10:42
  #9
Medlem
Ni som råder honom att tvätta med alsolsprit osv är idioter.

Kniven du blev skuren med kan mycket väl ha varit lortig. Du desinficerar bara ytan genom att skvätta på lite alsolsprit. Det är inte alls omöjligt att du behöver antibiotika och en rejäl genomgång av en läkare.

De kan inte på något vis hjälpa dig om du väntar med att åka in. Du ska åka in till doktorn och du ska göra det nu. Ditt liv står på spel. Du kan vara glad över om du är vid liv och får uppleva eventuella juridiska konsekvenser av allt det här, istället för att vara död.

Ni som tipsar TS om alsolsprit - fattar ni inte att det ni skriver kan ha konsekvenser för den här personen?
Citera
2017-04-24, 10:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 308winwin
Ni som råder honom att tvätta med alsolsprit osv är idioter.

Kniven du blev skuren med kan mycket väl ha varit lortig. Du desinficerar bara ytan genom att skvätta på lite alsolsprit. Det är inte alls omöjligt att du behöver antibiotika och en rejäl genomgång av en läkare.

De kan inte på något vis hjälpa dig om du väntar med att åka in. Du ska åka in till doktorn och du ska göra det nu. Ditt liv står på spel. Du kan vara glad över om du är vid liv och får uppleva eventuella juridiska konsekvenser av allt det här, istället för att vara död.

Ni som tipsar TS om alsolsprit - fattar ni inte att det ni skriver kan ha konsekvenser för den här personen?

Det är inte så allvarligt att mitt liv står på spel. Det är mer av ett snitt i sidan än ett hugg och det är inte så djupt ( 2-3 cm). Ska gå till Apoteket och köpa alsolsprit nu. Som tur är jag lite tjock så det har inte tagit i något organ.
Citera
2017-04-24, 11:02
  #11
Medlem
Ferhs avatar
Beror ju helt på hur djupt det är och hur det träffat, men ett hugg i magen är i de flesta fall dödligt pga infektion om man inte får ordentlig vård. Tar väl några timmar eller ibland upp till nån dag att dö dock tror jag, så länge man inte dör av blodförlust dvs för då går det ju snabbare.
Citera
2017-04-24, 11:07
  #12
Medlem
Det har slutat blöda och blivit lite varigt eller vad man ska kalla det. Håller på att stelna också. Svider dock som satan när man rör det. Som tidigare nämnt ska jag till en början ligga lågt men blir det värre måste jag till sjukhus.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback