Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 00:14
  #1
Medlem
Skulle behöva lite tips på böcker för inlärning av svenska språket till en vän från utlandet som snart kommer på besök. Vad rekommenderar ni?
Citera
2017-04-24, 00:18
  #2
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthSlader
Skulle behöva lite tips på böcker för inlärning av svenska språket till en vän från utlandet som snart kommer på besök. Vad rekommenderar ni?

Pelle Svanslös
Citera
2017-04-24, 03:17
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Varför inte en bok han redan läst på sitt språk, det blir så mycket lättare att förstå den på svenska.
Citera
2017-04-24, 04:30
  #4
Medlem
Kan personen någon svenska öht? Nivå? Modersmål?

Menar du en språkundervisnings- bok eller något skönlitterärt?

(Isf Tänker jag Astrid Lindgren såklart. Min pojkvän började med barnen i Bullerbyn son har lätt språk. Pippi roligare men något met komplicerad dialog för en nybörjare . )
__________________
Senast redigerad av Siasoss 2017-04-24 kl. 04:33.
Citera
2017-04-24, 21:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Kan personen någon svenska öht? Nivå? Modersmål?

Menar du en språkundervisnings- bok eller något skönlitterärt?

(Isf Tänker jag Astrid Lindgren såklart. Min pojkvän började med barnen i Bullerbyn son har lätt språk. Pippi roligare men något met komplicerad dialog för en nybörjare . )

Nej, personen kan ingen svenska alls, därav min frågeställning. Det är språkundervisning jag letar efter.
Citera
2017-04-25, 08:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthSlader
Nej, personen kan ingen svenska alls, därav min frågeställning. Det är språkundervisning jag letar efter.

Vilket / vilka språk kan personen sedan innan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback