Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 23:44
  #1
Medlem
köpte dessa billigt när det var rea, två för en. men det är ju knappt tjänligt som mänsklig föda. någon som har tips på hur man kan tweaka det så att det blir gott?
Citera
2017-04-23, 23:48
  #2
Medlem
Fenjal888s avatar
Vatten eller mjölk borde göra den drickbar, det är nog godare än att äta pulvret.
Citera
2017-04-24, 00:26
  #3
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vatten eller mjölk borde göra den drickbar, det är nog godare än att äta pulvret.

Pannkaksmix gör man ju pannkakor på?
Citera
2017-04-24, 00:32
  #4
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Bara kasta fanskapet, köpte Fairings Proteingröt äpple/kanel.. Smakar parfym och kemiskt.

Pröva hälla sirap i smeten?
__________________
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2017-04-24 kl. 00:38.
Citera
2017-04-24, 11:50
  #5
Medlem
ja, givetvis menar jag som pannkakor. ska prova att ha i några ägg och smör. känns som slöseri att slänga påsarna
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Bara kasta fanskapet, köpte Fairings Proteingröt äpple/kanel.. Smakar parfym och kemiskt.

Pröva hälla sirap i smeten?

jag har provat att hälla i lite vaniljsocker. blev marginellt mer ätligt.
Citera
2017-04-24, 12:01
  #6
Medlem
Gör en vanlig pannkakssmet och drick en proteindrink vid sidan om, problem solved.
Citera
2017-04-25, 10:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Gör en vanlig pannkakssmet och drick en proteindrink vid sidan om, problem solved.

Precis. Eller så kan man modifiera receptet och lägga i extra ägg.

Släng påsarna. Det är bättre med riktiga råvaror.
Citera
2017-04-25, 23:37
  #8
Medlem
glömde vilken forumdel det var

frågan kanske borde omformuleras: går det att göra detta ätligt? svara inte utan erfarenhet av dessa mixar
Citera
2017-04-26, 01:26
  #9
Medlem
Varför måste/behöver du få den ätbar? Dessa proteinpannkaksmixar är som kvacksalveri, ungefär samma sak med bars folk köper, skräp.
Nocco med, världens dyraste BCAA .. Med bubblor!

Jag har förstås testat allt detta förr, å ang. mixen så testa med sirap, vill du hålla kalorierna nere.. Lättströ, stevia smakar bildligt talat skit med lite krossat koffeinpiller över.

tldr
Nej, det går ur min mening inte att få dem ätbara! Gör egna på proteinpulver, mjölk/substitut, banan, bakpulver å ägg.. kanske lite mixat havregryn Goda som de är (lite lättströ skadar inte ovanpå)
Citera
2017-04-26, 15:25
  #10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
glömde vilken forumdel det var

frågan kanske borde omformuleras: går det att göra detta ätligt? svara inte utan erfarenhet av dessa mixar

Jag brukar slänga ner lite kakao i smeten om jag har någonting som behöver "piffas upp", men det är väl smaksak. Annars får du ha något annat på. Frukt, sylt, grädde, kvarg eller vad du nu tycker är gott. Men de är hokuspokusmixarna är väl inget man ska köpa om man är kinkig med smaken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback