Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 21:31
  #1
Medlem
Det är en smoothie av kiwi, äpple och ananas som jag köpte för drygt en vecka sedan på pressbyrån. Utgångsdatum är 1 juni 2017. Men eftersom jag öppnade den och drack ur den för en vecka sedan när jag köpte den, undrar jag om den inte är gammal nu? För det är väl så att när man väl öppnat locket så håller saker och ting bara i två dagar eller nåt? Jag är osäker... Den har iaf stått i kylskåpet hela veckan och vill dricka den men med säkerhet på att den är ok att dricka
Citera
2017-04-23, 21:34
  #2
Medlem
Jag vet att jag i alla fall inte hade chansat, hade helt enkelt inte varit värt det.

Du kan nog dricka den om den inte luktar konstigt.
Citera
2017-04-23, 21:39
  #3
Medlem
MsOprofessionells avatar
Det är säkert inget fel på den. Men lukta först och häll sedan över i ett glas för att se så att det inte bildats misstänkta klumpar/mögel bara.
Citera
2017-04-24, 09:05
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Häll i glas, ser den normal ut så kan du smaka på den. Om den varken luktar eller smakar konstigt så är den okej att dricka.
Citera
2017-04-24, 13:38
  #5
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Har den stått i kylen och doftar likadant som den dagen du öppnade den så är det bara att dricka och njuta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback