Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 21:16
  #1
Medlem
ace_secs avatar
http://unvis.it/http://www.aftonblad...underna-vaktar

I Gävlestadsdelen Sätra plågas Ica-handlaren och hans medarbetare av stökiga ungdomar så pass att stamkunder rycker in och vaktar.


Citat:
Handlaren Fredrik Rydberg har tröttnat på det ungdomsgäng som förstör i hans butik Ica Kvantum och slår larm om problematiken.
– Det är ett gäng som eldar bilar, de eldar i centrum, hotar personal och stökar till och river i butiker. De beter sig allmänt illa bara, berättar han för Aftonbladet.

Citat:
Fredrik berättar att ungdomarna uppskattningsvis är mellan tolv och sexton år gamla och att oroligheterna har eskalerat de tio senaste dagarna. Nu har det gått så långt att både polis, socialtjänst, skola och lokala idrottsföreningar har gått samman för att finna en lösning på problemet.
– Det är till och med så att stamkunder har börjat handla sent på kvällarna för att hålla vakt och vi har en egen vakt som får komma in tidigare till jobbet om dagarna för att hålla koll.

Citat:
Fredrik har tröttnat och vill nu ta ett krafttag för att få ordning på problematiken.
– Det behöver göras mer. I hela Sverige har vi problem med att folk använder våra butiker som skafferier. Alla ser det. Vi måste få ungdomarn att respektera andra människors egendom.

Ungdomar som vandaliserar och ser butiken som sitt gratisskafferi. Är Gävle så hårt drabbat av multikulturen de med?

Hur tycker ni att handlaren ska agera framöver? Vilka åtgärder är effektiva och rimliga?
__________________
Senast redigerad av ace_sec 2017-04-23 kl. 21:19.
Citera
2017-04-23, 21:24
  #2
Medlem
Fantastiskt land vi bor i, och våra politiker är oförstående som vanligt! När ska detta tramsande i samhället upphöra? 🙄
Citera
2017-04-23, 21:24
  #3
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://unvis.it/http://www.aftonblad...underna-vaktar

I Gävlestadsdelen Sätra plågas Ica-handlaren och hans medarbetare av stökiga ungdomar så pass att stamkunder rycker in och vaktar.


Ungdomar som vandaliserar och ser butiken som sitt gratisskafferi. Är Gävle så hårt drabbat av multikulturen de med?

Hur tycker ni att handlaren ska agera framöver? Vilka åtgärder är effektiva och rimliga?

Hela Sätra är fullt med araber, somalier och andra bråkiga babbar. Segregationen har misslyckats.

Kanske det var till dessa killar Reinfeldt sa: TACK FÖR ATT DU VALDE SVERIGE <3
Citera
2017-04-23, 21:26
  #4
Medlem
sebnies avatar
Länka länk utan unvis skit tack.
Går inte att kopiera länken eftersom det är ... i den och den är encodad.

Iaf lösningen på detta är att bygga om butiken. Nu vet jag inte vad det är som stjäls, men vissa varor borde väl gå att lägga i automater ("vending machines") för att lösa problemet?
Citera
2017-04-23, 21:29
  #5
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Hela Sätra är fullt med araber, somalier och andra bråkiga babbar. Segregationen har misslyckats.

Kanske det var till dessa killar Reinfeldt sa: TACK FÖR ATT DU VALDE SVERIGE <3
Precis det jag förväntade mig när jag läste artikeln. I vanlig ordning kan man helt korrekt dra slutsatsen att det är importerat slödder det är fråga om då ej nationalitet anges.
Citera
2017-04-23, 21:31
  #6
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Länka länk utan unvis skit tack.
Går inte att kopiera länken eftersom det är ... i den och den är encodad.

Iaf lösningen på detta är att bygga om butiken. Nu vet jag inte vad det är som stjäls, men vissa varor borde väl gå att lägga i automater ("vending machines") för att lösa problemet?

Nej. Länkar ej utan unvis.it. Vill ej stödja patrask-media.

Skulle tro att ungdomarna mest går runt och välter ned massa från hyllorna, äter bullar, godis och öppnar Red Bull i butiken etc... Varorna de stjäl är nog mest mat; inget för vending machines.
Citera
2017-04-23, 21:36
  #7
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Länka länk utan unvis skit tack.
Går inte att kopiera länken eftersom det är ... i den och den är encodad.

Iaf lösningen på detta är att bygga om butiken. Nu vet jag inte vad det är som stjäls, men vissa varor borde väl gå att lägga i automater ("vending machines") för att lösa problemet?


Om du inte skämtar måste du vara extremt korkad. Vadå bygga om affären? Tror du en vanlig handlare har råd med det, och vad fan ska en vending machine göra för skillnad? Dom eldar bilar och beter sig som idioter, ja en vending machine löser nog problemet.
Citera
2017-04-23, 21:36
  #8
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Länka länk utan unvis skit tack.
Går inte att kopiera länken eftersom det är ... i den och den är encodad.

Iaf lösningen på detta är att bygga om butiken. Nu vet jag inte vad det är som stjäls, men vissa varor borde väl gå att lägga i automater ("vending machines") för att lösa problemet?
Du igen !!

Det finns dom inte vill finna sig i att vårat samhälle förfulas.
Och så finns det dom som kapitulerar och springer och gömmer sig.

Vad som behövs är ett rättsväsende som verkligen låser in slöddret, det är nog de flesta ense om.
Citera
2017-04-23, 21:38
  #9
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantisgubbe
Fantastiskt land vi bor i, och våra politiker är oförstående som vanligt! När ska detta tramsande i samhället upphöra? 🙄

Verkligen fantastiskt.. och skolan är inte mycket smartare än politikerna, "här märker vi ingenting, dom måste ha för lite att göra på fritiden" suck.
Citera
2017-04-23, 21:38
  #10
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Länka länk utan unvis skit tack.
Går inte att kopiera länken eftersom det är ... i den och den är encodad.

Iaf lösningen på detta är att bygga om butiken. Nu vet jag inte vad det är som stjäls, men vissa varor borde väl gå att lägga i automater ("vending machines") för att lösa problemet?
Det är,bättre och billigare att inte släppa in kaozblattar i butiken!
Citera
2017-04-23, 21:40
  #11
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Länka länk utan unvis skit tack.
Går inte att kopiera länken eftersom det är ... i den och den är encodad.

Iaf lösningen på detta är att bygga om butiken. Nu vet jag inte vad det är som stjäls, men vissa varor borde väl gå att lägga i automater ("vending machines") för att lösa problemet?

En 9 mm parabellum-kula till polisens tjänstevapen kostar kanske 3 kr. Räkna högt på att polismannen kanske behöver hörselskydd och att vapnet behöver vårdas i slutet av arbetspasset, säg 300 kr för ett nackskott.

Det har vi väl råd med?
Citera
2017-04-23, 21:48
  #12
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Man måste på allvar göra det enklare för ägare till butiker att neka tillträde efter brott.
Skit i om det är hej-hej-ziggar, kaozblattar eller svenska helyllepundare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback