Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-23, 16:29
  #1
Medlem
Chris.Hansens avatar
De måste väl kedjeröka utan avbrott under sin lediga vakna tid samt under samtliga raster för att hinna röka så mycket? Jag tänker främst på folk som arbetar i miljöer där det råder rökförbud.
Citera
2017-04-23, 16:40
  #2
Medlem
De hinner kanske inte två utan ett paket på en arbetsdag och kompenserar med tre paket på lediga dagar? Med semester, helger, sjukdagar osv. blir det nog genomsnitt 2paket om dagen isåfall
Citera
2017-04-23, 16:41
  #3
Medlem
TobaksHasses avatar
Den frågan är ganska befogad.. Frågan är väl också om dom verkligen röker två paket..

Jag kan misstänka att det blir ganska stor fimpar..
Citera
2017-04-23, 16:59
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Som chaufför kan du röka även under din arbetstid.
Jag röker typ 12-14 cigg om dagen.
Jag har 1 kollega som drar i sig mellan 40-45 tagg om dagen
De ni grabbar hahahah han mår bra med och är idag 61 bast gammal..
Citera
2017-04-23, 17:14
  #5
Medlem
ElvisFans avatar
Rökare tar rast hela tiden och de är ofta sjuka så de kan ligga hemma och röka sin ranson.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Som chaufför kan du röka även under din arbetstid.
Jag röker typ 12-14 cigg om dagen.
Jag har 1 kollega som drar i sig mellan 40-45 tagg om dagen
De ni grabbar hahahah han mår bra med och är idag 61 bast gammal..

Han mår säkert bra ett tag till men han lär inte uppleva mycket av sin pension
Citera
2017-04-23, 17:49
  #6
Medlem
Elwys avatar
Om vi räknar med att en cigarrett tar fem minuter att röka och att ett paket innehåller tjugo cigarretter kan man dra i sig två paket på 200 minuter, aka tre timmar och 20 minuter. Det ryms väl inom den tid som blir över av dygnet efter avdrag för heltidsarbete och sömn.
Citera
2017-04-23, 18:10
  #7
Medlem
Förstår faktiskt inte ens hur man hinner med 1 pack ens, går de va så beroende? Kan ju inte vara gott varenda cigg hur sover dem isf 8 timmar ca utan att få abstinens
Citera
2017-04-23, 18:55
  #8
Medlem
negetes avatar
På mitt gamla jobb så hade jag en kollega som nog rökte 1,5-2 paket om dagen. Såg henne ta ca 2 rökpauser i timman. Detta var kommunalt och hon hade en sådan tjänst som blivit helt irrelevant med åren.
Citera
2017-04-27, 10:07
  #9
Medlem
Chris.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Förstår faktiskt inte ens hur man hinner med 1 pack ens, går de va så beroende? Kan ju inte vara gott varenda cigg hur sover dem isf 8 timmar ca utan att få abstinens

Det är faktiskt så jävla gott. Ifall jag ägnar en hel dag åt ett stillasittande tidsfördriv så kan jag kedjeröka mig genom hela dagen. Det är dock ingenting vardagen tillåter och heller ingenting jag behöver för att undslippa abstinensbesvär.
Citera
2017-04-27, 18:59
  #10
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Som chaufför kan du röka även under din arbetstid.
Jag röker typ 12-14 cigg om dagen.
Jag har 1 kollega som drar i sig mellan 40-45 tagg om dagen
De ni grabbar hahahah han mår bra med och är idag 61 bast gammal..

Jag känner en chaufför som inte röker i bilen men ändå klipper två paket om dagen. Han tar en eller ett par vid stopp och när han har parkerat för kvällen kedjeröker han resten. Jag vill inte ens tänka på hur torr i halsen han måste vara vid läggdags.
Citera
2017-04-27, 20:07
  #11
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Förstår faktiskt inte ens hur man hinner med 1 pack ens, går de va så beroende? Kan ju inte vara gott varenda cigg hur sover dem isf 8 timmar ca utan att få abstinens

8 timmar? ursäkta men vilken frisk person sover i 8 timmar? bara bäbisar som behöver sova 1/3 av dygnet, vanligtvis sover en vuxen person 6 timmar, barn 7 och bäbisar 8. jobbar man heltid så sover man oftast inte mer än 5 timmar eller ännu mindre.
Citera
2017-04-27, 20:09
  #12
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Förstår faktiskt inte ens hur man hinner med 1 pack ens, går de va så beroende? Kan ju inte vara gott varenda cigg hur sover dem isf 8 timmar ca utan att få abstinens

Vet storrökare som vaknar 1-2 gånger per natt för att röka...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback