Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 14:19
  #1
Medlem
Pungsvings avatar
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-28...lturstipendium

När tecken på eget skapande och tänkande syns så ingriper politikerna och konstnären skall nu malas sönder i politikskt korrekt skolning. "Glöm möss. Måla röda arbetare som stolta pekar mot framtiden. DDR-konst vill vi ha."
Citera
2017-04-23, 14:29
  #2
Medlem
franges avatar
Skulle du kunna kopiera in lite utav artikeln? Krävs att man betalar Asylsvenskan för att kunna läsa artikeln, och jag säljer hellre min farmor till lägstbjudande än att ge gammelmedia pengar för att tillåtas läsa deras tramsartiklar...
Citera
2017-04-25, 10:48
  #3
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-28...lturstipendium

När tecken på eget skapande och tänkande syns så ingriper politikerna och konstnären skall nu malas sönder i politikskt korrekt skolning. "Glöm möss. Måla röda arbetare som stolta pekar mot framtiden. DDR-konst vill vi ha."
Varför var det fel av Malmö stad att för en gångs skull faktiskt välja att belöna ett riktigt Folkligt konstnärskap?

Dessa muskonstnärer är ju så anti-etablissemang man bara kan vara (de har hållit på anonymiteten, inte fallit i berömmelsens fälla) och de har gjort konst för folket - som blivit väldigt uppskattat av just folket.

Varför är det fel att belöna dem då tycker du?


Det är ju Pengar de fått.
Pengar, inte fängelsestraff.

Fast, sen å adnra sidan kanske belöningen var ett smart sätt av politikerna för att kunna dra fram vandalerna ur anonymitetens gömmor - så att de ska kunna bötfälla dem, fängsla dem.
Upproriskhet och fritänkande som de gett prov på kan ju inte accepteras.

Muskonstnärerna provocerar ju makten iom att de envisas med att ge gnagare mänsklig status !!!
Men makten kan ju inte överleva utan ett utbrett vi-och-dem-tänkande avseende människor och gnagare - annars går det ju inte att bedriva kommunal råttbekämpning.
Hur skulle det sett ut annars, va? Möss och människor, levandes sida vid sida.
Det hade blivit kaos, sanna mina ord. Revolution och moralens förfall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback