Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-26, 07:22
  #13
Medlem
kostymnisses avatar
Tidigt på säsongen kör ju alla tränare med den elva dom jobbat fram i huvudet under vintern men i takt med skador/avstängningar etc ges alltid fler spelare chansen.
Förbered dig alltid inför varje match som om du skall spela, du vet aldrig om någon drar en baksida på uppvärmningen etc, då är du förberedd och kan gå in och prestera. Presterar du då bra blir du svår att peta och vips har du en startplats.
Citera
2017-04-26, 08:58
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italiangoat
Ja visst är det så, dock behöver det ju inte bero på det, jag spekulerade ju bara. Nå, vad sa tränaren då?

Off-topic men vilken division 4:a spelar du? Vi kanske lirar i samma?

Träningen inställd så har inte kunnat prata med honom Återkommer med det till nästa vecka...

Haha 4norra, är det så får det bli några goa kapningar (om man inte är petad förstås )
Citera
2017-04-26, 09:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleercq
Om du har ambition att utvecklas som spelare så ska du definitivt inte gå till div6 eller 5 för den delen. För låg kvalité för att du ska kunna utvecklas där. Samtidigt så behöver du kontinuerlig speltid så det är lite klurigt. Ett tips är att snacka med tränaren efter träningar och matcher. I och med att du är 19 år så är du fortfarande mycket utvecklingsbar vilket bör göra att tränaren har lust att lägga ner tid och tankar på dig så länge du visar respekt och ambition. Ta och fråga vad han tror du kan förbättra och hur. Fråga honom om olika situationer du är osäker på ute på planen och hur man ska tackla dom. (Bra) Tränare gillar ambitiösa spelare som alltid vill förbättras och visar ett stort intresse kring sin och lagets fotboll.

Är det så att du spelar fotboll endast för det är kul så gå bara nånstans du trivs och får spela skulle jag säga.

Bra grejer där, tänker med att man kan fråga det till nästa träning

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är bara att bita ihop och fortsätta kämpa. Bestäm dig för att bevisa att det är du som ska ha platsen och ingen annan.

Ett positivt exempel: För två år sedan var Leo Bengtsson utfryst, petat och satt på bänken för Hammarbys U17-lag. Några månader senare blev han ordinarie och säsongen efter det uppflyttad till U19. Inte heller där blev han helt ordinarie men fortsatte kämpa och tog så en säker plats. I höstas fick killen, skittrevlig sådan, A-lags kontrakt och han har nu fått göra debut i allsvenskan.

Fotbollslag och spelare förändras och det kan gå fort när man är ung. Mycket handlar om tränaren och dennes syn på eller tankar kring fotboll om vilka som tas ut i en startelva, speciellt i början av säsongen. Men är du tillräckligt bra så kommer denne att strunta i sådant och istället satsa på dig eftersom du är bästa alternativ. Om du av någon anledning inte passar/passade in? Är du däremot inte tillräcklig bra hjälper inga ord härifrån, men sån är du väl inte?

Bara önska lycka till med din fotbollskarriär.

Kämpa kommer jag alltid att göra, man kan ju alltid bara vända sig till sig själv i första hand!
Älskar de historierna där de kämpar sig igenom och motbevisar, nu kanske vi inte är på samma nivå men ändå inspirerande

Nejdå jag är som sagt realistisk, är det folk som spelar bättre än mig ska de också spela. Är bara när de tom tar med personer i truppen(ej startplats) på samma position som är sämre än mig, som det blir lite frustrerande
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback