Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-08-22, 20:49
  #49
Moderator
rotadents avatar
Pulvermostraumat skedde mest i skolan, det moset verkade aldrig ha varit i kontakt med en potatis. På tok för löst och liknade mer en helt slät puré, vidrigt.

Hemma åt vi aldrig pulvermos alls. Mina föräldrar var inga större fans av potatismos och enda gången det bjöds mos var när farsan slog på stort och gjorde rejäl duchesse med mycket grädde och ost i ugnen. Det älskade jag. Äter sällan mos numera och gör det verkligen aldrig hemma, utan det är mer om jag käkar ute och det är mos till maten. Har ingenting emot det så sett, men blir aldrig sugen på det.
Citera
2018-08-28, 16:14
  #50
Medlem
Andersdamaans avatar
Köpte en gång i tiden ett paket fuskmos av märket "Euroshopper" och det var en otroligt vedervärdig smak på det! För det första så var det inte ett pulver utan snarare ett granulat som löstes upp i kontakt med varm vätska med resultatet att det blev en en märklig konsistens på klabbet, och för det andra så smakade skiten som att fuskpotatisen hade odlats i industriavfall någonstans i Ruhrområdet! Testade att rädda bedrövligheten med smör, peppar och kryddgrönt, men den var helt utom hjälp!

När sedan inte ens min minst sagt okräsne hund som jag hade på den tiden ville slicka i sig moset då visste man att det var oätligt för annars så åt hon fan allt, t.o.m kattbajs och halvt förmultnade ekorrar!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback