Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 17:43
  #37
Medlem
[quote=Scarlettstorm|60529180]Fläskfilé, kyckling, lax, ryggbiff och lövbiff blir det mest när jag grillar.

Lövbiff?
Typ 3 sekunder på varje sida sen klart!Hur spännande är det?
Sen är garanterat 75% av varje inlägg här skitsnack!
De flesta liksom jag grillar kar`e,kotlett och fulkorv.
Det bästa och godaste är just kare`er o fulkorv.Med Rydbergs olika potatissallader.
Sluta leka topchefs.
Tips Grilla försiktigt och länge med en bira i taget!
Mvh bagagerumsmatta.
Citera
2017-06-02, 23:28
  #38
Medlem
mjukmjukares avatar
All mat som ska ätas.
Kött, fisk, veggo m.m..... allt kan grillas om man uppskattar sommaren och att grilla.
Krångla inte.
Smaksätt som du skulle gjort. Blir veggo tort ta smält smör, smaksatt olja, potatis, kött ta dina kryddor.
Fisk. Riv ett hav av pepparrot, smält smör och små potatisar. Underbart.
Och till allt, alla grönsaker kan grillas i lugn och ro.....
Citera
2017-06-02, 23:47
  #39
Medlem
MoaLjungs avatar
Det brukar bli flintastek + potatismos och massa olika röror.
Citera
2017-06-03, 01:18
  #40
Medlem
ChefPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillageten
Många elitkockar liksom du gillar just lamm vid grillning. Många kockar försöker ochså införliva sig i en mer vegetariskt värld! Är det något du håller med om?

Varför är det så Chef Paul?

Dels så är det jäkligt gott att grilla grönsaker, och dels så finns det otaliga sätt att göra dett på, tex grilla spetskål och glazea med en olja smaksatt med salt peppar, chili, sesamolja, honung och vitlök...brutalt gott!! Annars tycker jag att grillpannorna som kommit är riktigt trevliga, dela upp grönsaker som du gillar och marinera i önskad marinad.
Jag brukar ta olivolja, vitlök, örter, salt och peppar och sen en skvätt med vinäger...
Spara marinaden och pensla försiktigt under grillningen, asgott!!

ursäkta ett sent svar!
Citera
2017-06-04, 02:04
  #41
Medlem
Queen-Obscences avatar
Nu som vegan Tzayspätt marinerar man dem i någon god marinad och sedan grillar det påminner det mycket om kyckling i både smaken och konsistens.
Innan dess alltid pepparbiff!
Citera
2017-06-21, 17:52
  #42
Medlem
ChefPauls avatar
[quote=bagagerumsmatta|60892076]
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Fläskfilé, kyckling, lax, ryggbiff och lövbiff blir det mest när jag grillar.

Lövbiff?
Typ 3 sekunder på varje sida sen klart!Hur spännande är det?
Sen är garanterat 75% av varje inlägg här skitsnack!
De flesta liksom jag grillar kar`e,kotlett och fulkorv.
Det bästa och godaste är just kare`er o fulkorv.Med Rydbergs olika potatissallader.
Sluta leka topchefs.
Tips Grilla försiktigt och länge med en bira i taget!
Mvh bagagerumsmatta.

Jävlar vilket korkat inlägg, och verkligen generaliserande...du verkar vara en sån som inte har mer kunskap än att lägga på din felstavade karré och dina fulkorvar... inte heller har du kunskapen i annan matlagning så du måste köpa färdiga sallader och röror, tragiskt!
Många har till skillnad från dig ett genuint intresse för matlagning och grillning, men eftersom du verkar vara efterbliven på området så skulle jag inte om jag var du kasta sten i glashus...
Tyvärr har jag jobbat inom restaurang och inom restauranggrossister i över 20 år så jag vet vad jag talar om, att du som amatör ska klanka ner på människors intresse är rent förkastligt och brist på respekt för människors intresse, hoppas rydbergs potatissallad smakar bra i fortsättningen...
Citera
2017-06-23, 05:06
  #43
Medlem
Scarlettstorms avatar
Såg ut som att jag hade skrivit det inlägget om korv och färdiga röror, citatfunktionen som har fått fnatt.

Men bagagerumsmattan har en märklig inställning.

Är en dos livskvalité att stå ute och hacka grönsaker och laga maten. Har i sommar utökat grillningen med att göra allt från köttgrytor till paella och thaimat på grillen. Lagar mat utomhus varje dag som det inte regnar.
Citera
2017-06-24, 19:06
  #44
Medlem
Karrekotlett är väl det som jag oftast grillar. Lax läggs på då och då. Potatishalvor och majskolvar är vanliga tillbehör.
Citera
2017-06-24, 19:15
  #45
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Karrekotlett är väl det som jag oftast grillar. Lax läggs på då och då. Potatishalvor och majskolvar är vanliga tillbehör.

Appropå majskolvar - anser ni att det är barnsligt?
Inte för att jag bryr mig, men har en vän som verkar ha problem med nacken, för näsan är allt som oftast i vädret.
Han rynkade på näsan när vi andra ville ha majs på grillmiddagen.
Upprepade "vilket underbart marmorerat kött" 12 ggr innan han grillade bitarna åt helvete 😂

MAJS???

Själv anser jag att en kolv med lagom brända kanter, lite flingsalt på och eventuell lite smör är toppen!
Citera
2017-06-24, 19:44
  #46
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Appropå majskolvar - anser ni att det är barnsligt?
Inte för att jag bryr mig, men har en vän som verkar ha problem med nacken, för näsan är allt som oftast i vädret.
Han rynkade på näsan när vi andra ville ha majs på grillmiddagen.
Upprepade "vilket underbart marmorerat kött" 12 ggr innan han grillade bitarna åt helvete 😂

MAJS???

Själv anser jag att en kolv med lagom brända kanter, lite flingsalt på och eventuell lite smör är toppen!
Jag är av den enkla uppfattningen att man griller det man själv (eller andra) tycker är gott. Jag skulle vilja grilla mer fisk, men jag är helt kass på det...
Citera
2017-06-24, 19:49
  #47
Medlem
Jag kokar revben i en egenkomponerad buljong med lite grönsaker och kryddor. Sen penslas de med Hellmans Australian sweet BBQ sauce och får avsluta på grillen.

Bättre blir det inte.
Citera
2017-06-24, 20:00
  #48
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Appropå majskolvar - anser ni att det är barnsligt?
Inte för att jag bryr mig, men har en vän som verkar ha problem med nacken, för näsan är allt som oftast i vädret.
Han rynkade på näsan när vi andra ville ha majs på grillmiddagen.
Upprepade "vilket underbart marmorerat kött" 12 ggr innan han grillade bitarna åt helvete 😂

MAJS???

Själv anser jag att en kolv med lagom brända kanter, lite flingsalt på och eventuell lite smör är toppen!
Majskolvar är ett enkelt och svingott tillbehör. Den som inte begriper det behöver inte äta majs.
Det är väl lite typiskt det där att se ned på "billiga" råvaror, det skall vara dyrt för att vara bra, och sedan misshandla de dyra köttbitarna, eller vad det nu är, till en nivå strax under hundmat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback