Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-22, 17:55
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Mycket dåliga uppfinningar finns det, en del används idag.

Dåliga uppfinningar idag:

-Deodorant är helt värdelös. Man behöver absolut inte en deodorant. Deodorant luktar under en kort tid och är man noggrann med sin hygien så behövs inte eländet.

-Sköljmedel är värdelöst. Att dina kläder, sängkläder ska lukta gott kostar onödiga pengar.

Lista vad du tycker är dåliga uppfinningar i dagens tid.
Citera
2017-04-22, 18:05
  #2
Medlem
sasos avatar
fax
cd-skivor
Citera
2017-04-22, 18:17
  #3
Medlem
fishANDchipss avatar
Smarta mobiltelefoner.

Folk sitter på jobbet/skolan och plinkar på dessa förbaskade mobiler istället för att göra nytta. I veckan som var så var jag tvungen att bli förbannad på en kollega, en vuxen man som sysslar med pokémon i sin telefon och låter mig jobba dubbelt upp....Kom igen...

Nej vi skulle ha stannat vid Nokia 33-10 och vanliga knapptelefoner.
Citera
2017-04-22, 19:03
  #4
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Sköljmedel är värdelöst. Att dina kläder, sängkläder ska lukta gott kostar onödiga pengar.
Sköljmedel används för att vissa syntetiska material ej ska bli statiskt laddade efter tvätt...

OnT: Jag begriper inte poängen med matlådor som ej tål att köras i mikrovågsugn.
Citera
2017-04-22, 19:28
  #5
Medlem
Rauno1s avatar
Mångkultur enligt den Svenska modellen....Hehe!
Citera
2017-04-22, 20:18
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Sköljmedel används för att vissa syntetiska material ej ska bli statiskt laddade efter tvätt...

Säger tillverkaren. Stämmer inte på riktigt.
Citera
2017-04-22, 20:20
  #7
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Smarta mobiltelefoner.

Folk sitter på jobbet/skolan och plinkar på dessa förbaskade mobiler istället för att göra nytta. I veckan som var så var jag tvungen att bli förbannad på en kollega, en vuxen man som sysslar med pokémon i sin telefon och låter mig jobba dubbelt upp....Kom igen...

Nej vi skulle ha stannat vid Nokia 33-10 och vanliga knapptelefoner.

Jag använder inte heller "Smartphones" på grund av dålig batteritid. Så smarta är dom inte.
Citera
2017-04-22, 20:22
  #8
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Mycket dåliga uppfinningar finns det, en del används idag.

Dåliga uppfinningar idag:

-Deodorant är helt värdelös. Man behöver absolut inte en deodorant. Deodorant luktar under en kort tid och är man noggrann med sin hygien så behövs inte eländet.

-Sköljmedel är värdelöst. Att dina kläder, sängkläder ska lukta gott kostar onödiga pengar.

Lista vad du tycker är dåliga uppfinningar i dagens tid.

Deodorant håller jag inte med om. Att den avger en doft bara ett kort tag är iofs sant men jag tror att de flesta använder deodorant inte för dens doft i sig utan för att personen själv inte ska börja lukta svett.

Sköljmedel är väl inte heller till endast för lukten utan för att mjuka upp tvätten. Sen har företagen tillsatt doft för att tvätten ska lukta gott. Den biten kan jag också tycka är onödig då tvättmedel oftast redan är parfymerade, så det blir liksom kaka på kaka.
Citera
2017-04-22, 20:40
  #9
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Deodorant håller jag inte med om. Att den avger en doft bara ett kort tag är iofs sant men jag tror att de flesta använder deodorant inte för dens doft i sig utan för att personen själv inte ska börja lukta svett.

Sköljmedel är väl inte heller till endast för lukten utan för att mjuka upp tvätten. Sen har företagen tillsatt doft för att tvätten ska lukta gott. Den biten kan jag också tycka är onödig då tvättmedel oftast redan är parfymerade, så det blir liksom kaka på kaka.

Deodorant: Behövs inte om du tvättar dig under armhålorna regelbundet. En äcklig svettlukt kommer efter två dagar eller mer.

Sköljmedel: Testa att tvätta utan sköljmedel - och tvätten är ändå mjuk.
Citera
2017-04-22, 20:58
  #10
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Deodorant: Behövs inte om du tvättar dig under armhålorna regelbundet. En äcklig svettlukt kommer efter två dagar eller mer.

Sköljmedel: Testa att tvätta utan sköljmedel - och tvätten är ändå mjuk.


du har säkert rätt i det du säger men jag gillar mest fräscha doften av en deo
Citera
2017-04-22, 21:08
  #11
Moderator
Diablo1118s avatar
Företagande och företagsekonomi --> Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
2017-04-22, 21:15
  #12
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Deodorant: Behövs inte om du tvättar dig under armhålorna regelbundet. En äcklig svettlukt kommer efter två dagar eller mer.

Sköljmedel: Testa att tvätta utan sköljmedel - och tvätten är ändå mjuk.

Deodorant: det beror på hur aktiv du är och hur mycket du svettas. Det är olika från person till person. Jag själv skulle nog inte klara av två dygn.

Sköljmedel: du har rätt i att jag bör (och faktiskt nu ska) testa det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback