Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-22, 15:37
  #1
Avstängd
Forestmans avatar
Tycker mig ha sett rent allmänt att diverse olika aktörer vill lägga beslag på titeln att jag/vi äger sanningen. Ett märkligt statement. Vem kan vara så pompös?? Diverse gammal media tydligen!!

Nu när dessa gått in i en återvändsgränd vill man tillbaks och ifrågasätter då allt och alla.

Dom som hyllade diverse "vårar" i andra länder refererande till sociala forums förträfflighet, gör nu helt om och fördömer desamma när vi i Sverige vill uppleva samma sak. Då är det fake news och vilseledande.

VEM äger sanningen?? En pseudodebatt, men vem vinner??

Är det svt som säger att lyssna på oss, vi vet sanningen.. Någon som är däremot?? Rasist!!
Dravel på hög nivå!!

Min frågeställning är som lyder i ts: vem äger sanningen. Det blir den avgörande frågan vid valet 2018.
Citera
2017-04-22, 15:51
  #2
Medlem
Drullknulls avatar
SD äger sanningen, med alternativa fakta kan de visa svenska folket nödvändigheten med återupprättad stark stat, mer repression, mer plikt.
Det är nog så att sverigedemokraternas alternativa fakta kan vaccinera pk-folkets faktaresistens.

Leve sanningen! Leve SD!
Citera
2017-04-22, 16:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Tycker mig ha sett rent allmänt att diverse olika aktörer vill lägga beslag på titeln att jag/vi äger sanningen. Ett märkligt statement. Vem kan vara så pompös?? Diverse gammal media tydligen!!

Nu när dessa gått in i en återvändsgränd vill man tillbaks och ifrågasätter då allt och alla.

Dom som hyllade diverse "vårar" i andra länder refererande till sociala forums förträfflighet, gör nu helt om och fördömer desamma när vi i Sverige vill uppleva samma sak. Då är det fake news och vilseledande.

VEM äger sanningen?? En pseudodebatt, men vem vinner??

Är det svt som säger att lyssna på oss, vi vet sanningen.. Någon som är däremot?? Rasist!!
Dravel på hög nivå!!

Min frågeställning är som lyder i ts: vem äger sanningen. Det blir den avgörande frågan vid valet 2018.

Den som äger makten äger också sanningen. Och äger du makten och sanningen så kan du hävda att landets ledare gör 11 hole-in-one på en golfrunda, att Irak har massförstörelsevapen och måste bombas eller att invandring från tredje världen är lönsam. Därtill kan du definiera motståndare till dessa galna påståenden som landsförrädare och rasister.

Svårare än så är det inte.
Citera
2017-04-22, 16:20
  #4
Medlem
Inom politik finns det få rena sanningar, det mesta är åsikter. Den som kan föra ut sin åsikt som sanning är den som har makt.
Citera
2017-04-22, 16:23
  #5
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
SD äger sanningen, med alternativa fakta kan de visa svenska folket nödvändigheten med återupprättad stark stat, mer repression, mer plikt.
Det är nog så att sverigedemokraternas alternativa fakta kan vaccinera pk-folkets faktaresistens.

Leve sanningen! Leve SD!
Ja om det vore så enkelt!! Sanningen handlar om helt andra saker. Själv är jag en gammal skogshuggare, på 80-talet sosse, på 90-talet moderat. Senaste valet Sd, på inrådan av mina söner. Står för det rakt av

Men vem vet mer?? Vem äger "sanningen". Vi vill ju alla ha herrgårdar bekostade med allmänna medel, lex Göran Persson".
Citera
2017-04-22, 16:42
  #6
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Den som äger makten äger också sanningen. Och äger du makten och sanningen så kan du hävda att landets ledare gör 11 hole-in-one på en golfrunda, att Irak har massförstörelsevapen och måste bombas eller att invandring från tredje världen är lönsam. Därtill kan du definiera motståndare till dessa galna påståenden som landsförrädare och rasister.

Svårare än så är det inte.
Talking to mi, ARE you talking to mee. You talking to mi!!
__________________
Senast redigerad av Forestman 2017-04-22 kl. 16:45.
Citera
2017-04-22, 16:47
  #7
Medlem
Briasccas avatar
Det beror på om du menar sanning i ett filosofiskt perspektiv eller om du menar tolkningar av händelser (som påstås vara sanningar).
Citera
2017-04-22, 16:54
  #8
Medlem
Vi har fått bevis efter bevis på vilka partier och medier som ljugit folket rakt upp i ansiktet de senaste åren. Man får nog vara väldigt duktig på att ljuga för sig själv om man fortfarande tror att dessa partier och medier sitter på någon betydande sanning
Citera
2017-04-22, 17:42
  #9
Medlem
Skatteverket
Citera
2017-04-22, 20:09
  #10
Avstängd
Sanningen är subjektiv. Vare sig det gäller nazzarna på Flashback eller demokratins riddare journalisterna.
Citera
2017-04-22, 20:40
  #11
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Det beror på om du menar sanning i ett filosofiskt perspektiv eller om du menar tolkningar av händelser (som påstås vara sanningar).
Låter som du förstått min andemening. Vad är sanningar?? S K etablerade MSM påkallar vår uppmärksamhet när det skett svåra olyckor, terroristdåd osv. För att konfirmera sin egen förträfflighet så har man dristat sig till att göra en gallup hur de skötte sig vid terroristdådet. Och voila, de proklamerar att de skötte sig bra.

Ja nåt annat var väl inte att förvänta. Självskryt smakar illa i min mun. Om man då betänker att den stora majoriteten gällande journalistkåren tillhör skaran av MP anhängare så vill man ju proklamera att REGERINGEN agerade rätt vid terrordådet.

Ja vad ska vi göra?? Nöja oss med kärlek, att folk ställde upp med maträtten pizza, kärlek till alla.. Är det inte dags att ta till med hårdhandskarna emot dylikt ofog som terrorism? Stollar som slipper genom gränser här.

Ja när det kommer till sanningar så behöver man inte vara nån Einstein för att förstå att nu är det krig. Jag har själv barn, 20-25 ärsåldern.
Citera
2017-04-22, 20:56
  #12
Medlem
sanningen är som det står i signaturen. Men vissa är mer sanna än andra. Att hopp ut från en hög klippa utan hjälpmedel och att landa utan hjälpmedel innebär alltid en sanning. Vid möjlighet till vall mellan för- och nackdelar finns mer sällan sanningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback