Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 14:06
  #1
Medlem
Hej!
Har för cirka ett halvår sedan köpt ett Corsair Void Wireless Gaming headset. Funkat finfint och haft donglern och laddsladden (usbkabeln) på framsidan av datorn. Nu helt plötsligt så får jag meddelandet ''Strömökning på USB-port. Okänd USB-enhet behöver mer effekt än porten kan ge''.
Detta har fungerat helt felfritt under 6 månader. Har testat att lägga in den i en annan usb-port men samma sak där. Testade även att lägga in min iphone-laddare i den USBporten och det fungerade klockrent.

vad kan jag göra? All hjälp uppskattas.
Citera
2017-04-22, 14:09
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hej!
Har för cirka ett halvår sedan köpt ett Corsair Void Wireless Gaming headset. Funkat finfint och haft donglern och laddsladden (usbkabeln) på framsidan av datorn. Nu helt plötsligt så får jag meddelandet ''Strömökning på USB-port. Okänd USB-enhet behöver mer effekt än porten kan ge''.
Detta har fungerat helt felfritt under 6 månader. Har testat att lägga in den i en annan usb-port men samma sak där. Testade även att lägga in min iphone-laddare i den USBporten och det fungerade klockrent.

vad kan jag göra? All hjälp uppskattas.

Kortis i dongeln, är den ett halvår så är det ju garanti på den så bara lämna tillbaka.
Citera
2017-04-22, 14:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Kortis i dongeln, är den ett halvår så är det ju garanti på den så bara lämna tillbaka.
I dongeln? Den fungerar ju bra, det är usbkabeln som laddar headsetet som inte fungerar
Citera
2017-04-22, 19:34
  #4
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
I dongeln? Den fungerar ju bra, det är usbkabeln som laddar headsetet som inte fungerar

Det skrev du inte men svaret är detsamma. Lämna in på garanti.

iofs så skulle du kunna pröva att koppla laddkabeln till en vanlig USB mobilladdare men troligen så är det något fel på den.
Citera
2017-04-24, 14:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hej!
Har för cirka ett halvår sedan köpt ett Corsair Void Wireless Gaming headset. Funkat finfint och haft donglern och laddsladden (usbkabeln) på framsidan av datorn. Nu helt plötsligt så får jag meddelandet ''Strömökning på USB-port. Okänd USB-enhet behöver mer effekt än porten kan ge''.
Detta har fungerat helt felfritt under 6 månader. Har testat att lägga in den i en annan usb-port men samma sak där. Testade även att lägga in min iphone-laddare i den USBporten och det fungerade klockrent.

vad kan jag göra? All hjälp uppskattas.

Prova en annan usb kabel o ladda med bara o så om det fungerar 😊. Fungerar de så har du felet. E en vanlig mini usb kabel som finns till mobiler idag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback