Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 13:28
  #1
Medlem
Jag ska till malaga i sommar och tänkte köpa med mig sprit hem. Är under 20 men har läst att det inte är några problem att ta med sig hem, men jag landar i norge för att sedan ta mig vidare med tåg till Sverige, hur hårda är tullen i Norge?? Någon som vet? Dessutom undrar jag om någon vet om man behöver visa lägg på att gå ut när man e i malaga? eller skiter dom i sånt helt där?
Citera
2017-04-22, 13:31
  #2
Medlem
klimathotets avatar
Det beror på hur du ser ut, ser du ut som 16 eller 22 år? Dom brukar inte legga folk i Malaga men de beror som sagt helt på ditt yttre. I Norge tar du dig vidare med tåg eller hur gör du? Du kommer kunna få igenom de tullen lätt.
Citera
2017-04-22, 14:09
  #3
Medlem
Ser väl ganska ung ut men inte som en liten 15 åring. Från norge åker jag tåg in i Sverige. Så du tror det är lätt att få drickan från malaga till norge? för kan inte tänka mig att de sedan kollar resväskan när man åker in i sverige med tåget.
Citera
2017-05-31, 14:59
  #4
Medlem
De mer fancy klubbarna i Malaga som Sala Gold exempelvis kan ibland vara hårdare med leg än vanliga barer liksom.
Men beror ju dock på hur gammal du är. Är ju inte som Rhodos som släpper in 12-åringar
Citera
2017-06-01, 08:14
  #5
Medlem
nittontrettons avatar
Inga problem. Jag gjorde det i 15-16 års ålder och tog hem mycket billig vodka till Svea och sålde för en högre kurs. Linda bara in flaskorna i kläderna så dem tål lite våld när dem kastar på och av väskorna.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2833179

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback