Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-22, 12:58
  #1
Medlem
beer-goggless avatar
NWT rapporterar att polishuset i Filpstad blivit angripet av ett antal män (några från orten och några från Karlstad). Vad vet vi om detta, hur går snacket på bygden?

http://nwt.se/filipstad/2017/04/21/m...gt-att-angripa
Citera
2017-04-22, 13:48
  #2
Medlem
franges avatar
Reagerar på vissa saker i artikeln,

Citat:
Lars Serenander är inte säker på att det var just polishuset som skulle attackeras:

– Det kanske var en tillfällighet. Eller så blev de lite frustrerade när de såg polisemblemet och så, ”pangbom”.

För en tid sedan angreps också polishuset i Kristinehamn med stenar:

– Då höll en kollega på att få en stor, tung sten i huvudet.

Man försöker uppenbarligen bortförklara och ursäkta att de själva har blivit attackerade med grovt våld - gång på gång. "Det är bara någon som har busat lite"

Citat:
Den senaste tiden har Filipstad drabbats av ett tiotal anlagda bränder (läs mer på sidan 11):

Men det finns inget samband mellan bränderna och fönsterkrossningen, säger Lars Serenander.

Hur vet man det? Har GM för bränderna gripits och lagförts? Är man alltså helt säker på vad för bakomliggande orsaker som finns till båda händelserna - eftersom kan tydligen med 100% säkerhet kan avskriva eventuellt samband?
Citera
2017-04-22, 18:27
  #3
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Lars Serenander är inte säker på att det var just polishuset som skulle attackeras:

– Det kanske var en tillfällighet. Eller så blev de lite frustrerade när de såg polisemblemet och så, ”pangbom”.

"tillfällighet". "frustrerade". "polisemblemet". "pangbom".

Vajföj pjataj han som om det gällde dagisungaj? Jaha de blev fjustjejade. Pangbom på polisens mäjke. Polisen dum. Polisen bjåka. Däjföj ja pangbom.


Sex rutor krossades av tunga stenar som hade kunnat träffa någon i huvudet och vållat allvarliga skador!
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-04-22 kl. 18:31.
Citera
2017-04-22, 19:07
  #4
Medlem
beer-goggless avatar
Skall jag alltså tolka detta som att det är "nyanlända", "immigranter" (eller annan lämplig omskrivning) som är MGMs?
Citera
2017-04-22, 20:01
  #5
Medlem
MosterAugustas avatar
Vill minnas att det lokala buset sprängde entren till polisstationen i Hällefors någon gång kring 1990. Det fanns någon sorts kråkor där (Jan Kråk? bland annat) men de är nog döda vid det här laget. Tror det finns någon sorts rivalitet mellan Hälleforsare och Filipstadsbor, men detta borde inte leda till angrepp på just polishuset.
Citera
2017-04-22, 23:57
  #6
Medlem
Jag körde genom Filipstad för ett par veckor sedan, och såg 'mobbar' dra omkring. Utländska killar i grupper. Jag kände mig obekväm för dom hade hotfull attityd.
Har dom verkligen gett sig på polishuset?
Det var som fan.
Citera
2017-04-23, 22:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Vill minnas att det lokala buset sprängde entren till polisstationen i Hällefors någon gång kring 1990. Det fanns någon sorts kråkor där (Jan Kråk? bland annat) men de är nog döda vid det här laget. Tror det finns någon sorts rivalitet mellan Hälleforsare och Filipstadsbor, men detta borde inte leda till angrepp på just polishuset.

Kallades Kråk-Janne, ett drägg. Rivaliteten mellan Hällefors-Filipstad fanns för väldigt många år sedan.
Citera
2017-04-23, 22:06
  #8
Medlem
Det värsta med Filipstad är alla gaphalsar från Somalia. Arbete finns inte i deras lexikon. Det är så jävla svart av dem, rena solförmörkelsen. Riktigt skräpfolk.
Citera
2017-04-24, 08:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Kallades Kråk-Janne, ett drägg. Rivaliteten mellan Hällefors-Filipstad fanns för väldigt många år sedan.
Kråk Janne fick sitt namn efter filmen Kråk guldet,där han medverkade som statist.
Citera
2017-04-24, 09:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Kråk Janne fick sitt namn efter filmen Kråk guldet,där han medverkade som statist.

Kråkguldet har jag aldrig sett. F.ö. säger jag inte emot, eftersom jag inte vet.
Citera
2017-04-24, 09:45
  #11
Medlem
Asklords avatar
Helt otroligt vilka syltryggar till poliser vi har i Sverige.
Så att "baaarnen" blivit "lite frustrerade" av att det står Polisen på byggnaden, skulle vara en rimlig förklaring till dådet? Snälla...
Hade det varit svenska Kalle och Erik så hade dom tagit i med hårdhandskarna.
Sättet polisen särbehandlar MENA och svenskar borde fan polisanmälas i sig. Och nu syftar jag inte bara på denna händelsen utan det är överlag och som andra skrivit exempel om i tråden.
Citera
2017-04-24, 12:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Kråk Janne fick sitt namn efter filmen Kråk guldet,där han medverkade som statist.

Vill inte skita ner tråden med vårt interna snack, men du har fel. Janne hörde till den sk Kråksläkten. Hade ingenting med Kråkguldet att göra. Jag fick lov att informera mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback