Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 12:19
  #1
Medlem
MissBs avatar
Hejsan! Undrar om någon har koll på hur mycket jag kan sälja den här symaskinen för?? Har ingen koll själv, vill ju inte gå minus hehe. Finns även en bruksanvisning till som är ganska svår att få tag på tror jag!
Tack!

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...13&oe=597620A4
Citera
2017-04-22, 13:52
  #2
Medlem
talgtrolls avatar
Runt en femhundring:

https://goo.gl/images/8ryUzl
Citera
2017-04-22, 13:58
  #3
Medlem
flaskborstes avatar
En vanlig gammal symaskin.. Dom finns i mängder på loppisar och myrorna. Där brukar dom gå för 150 - 400 om dom fungerar och alla delar finns. Många kan sakna hållaren och rullen för undertråden vilket gör dom obrukbara. Så mellan 200 och ev. 500 bör du kunna få för den om den är komplett.
Citera
2017-04-22, 15:47
  #4
Medlem
beardbraids avatar
Det där är en hederlig komplett gammal Husquarna, lär hålla ett par generationer till! Minst en tusing till rätt person. (Kan vara jag, och är inte ens speciellt intresserad av sömnad).
Citera
2017-04-22, 15:51
  #5
Medlem
Dofternas avatar
500 - 1000 riksdaler.
http://www.tradera.com/search?itemSt...arna+automatic
Citera
2017-04-22, 17:39
  #6
Medlem
När du säljer den måste du ta kort på allt dvs tillbehör manualer mm som följer med. Samt även skriva att den fungerar perfekt om den gör det.
Kvinnor vill sällan ha en sådan symaskin utan det är ofta män som skall använda den lite grann eller sy i kapell. Om den kan sy exempelvis 6 lager kapellväv så skriv ut det.
Citera
2017-04-23, 04:14
  #7
Medlem
cineramas avatar
Är den nyservad med kvitto kan man ta mer betalt, men det är ändå inte värt för det är få som vill betala servicekostnaden som kostar ca 600-1000 kr beroende på var man går.

De brukar kosta ca 200-500 kr på loppisar o secondhandsbutiker.

Om man har många delar kvar, och originalmanual kan det kanske höja priset men jag tror inte det, gamla husqvarna är mycket vanliga.

Vet inte om den här är en modell som stöder extra sömmar via "kammar" (rund mojäng med oregelbundna kugghjulliknande mönster runt kanten) om den är det och du har flera "kammar" kan det höja priset lite aning. Men beror på vart du säljer och om du får rätt köpare.

Som den är och i fungerande skick: 300 kr kanske till börja med.

Kanske tryck på det faktum att det är en gammal och gedigen maskin som tål mer tuffa tag än moderna skitmaskiner. Rekommderar alltid folk att köpa en beg sådan där maskin (eller några år nyare) istället för att köpa skitmaskin från stormarknaden för man får mer maskin för pengarna.
Citera
2017-04-23, 06:22
  #8
Medlem
En femhundring bör det handla om - om den är komplett med flera undertrådsrullar och med felfri fotpedal. Jag ser ingen fotpedal på bilden - men den kanske finns i bakgrunden.
Detta är ju en maskin med zigzag vilket gör att det är en användbar liten sak för alla och envar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback