Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 09:19
  #229
Medlem
kuntakinte55s avatar
Även Huffington Post pixlar och reviderar sin egen historia när de antytt något om judar.

Naturligtvis efter de sedvanliga anklagelserna om antisemitism från diverse judar.

http://www.dailywire.com/news/19930/...non-frank-camp

http://www.friatider.se/goy-bye-huff...r-antisemitism
Citera
2017-08-19, 10:27
  #230
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Även Huffington Post pixlar och reviderar sin egen historia när de antytt något om judar.

Naturligtvis efter de sedvanliga anklagelserna om antisemitism från diverse judar.

http://www.dailywire.com/news/19930/...non-frank-camp

http://www.friatider.se/goy-bye-huff...r-antisemitism

Inte ens Flashback upprätthåller yttrandefriheten. Igår skrev jag ett inlägg tråden om mediekriget om huffington Post och rubriksättningen GOY, BYE! som ändrades till White Flight. Jag länkade till Richard Spencers tweet. Inlägget raderades och mitt internet släcktes oförklarligt.

Jag ställde den självklara frågan: Varför gör huffington post detta?
__________________
Senast redigerad av rough-justice 2017-08-19 kl. 10:30.
Citera
2017-08-19, 12:39
  #231
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Inte ens Flashback upprätthåller yttrandefriheten. Igår skrev jag ett inlägg tråden om mediekriget om huffington Post och rubriksättningen GOY, BYE! som ändrades till White Flight. Jag länkade till Richard Spencers tweet. Inlägget raderades och mitt internet släcktes oförklarligt.

Jag ställde den självklara frågan: Varför gör huffington post detta?
Varför? Som jag och även Friatider skrev, för att ett antal kränkta judar reagerar och får central uppmärksamhet i judisk mainstream media. Samma skäl till att ingen vågar ställa frågor i sverige, fobisk rädsla för att stämplas som antisemit.

Var det en tråd du startade eller bara ett inlägg, finns den inte ens kvar i papperskorgen? Spara allt du postar!

Vet Jew York baserade flashback vem du är och vilken uppkoppling du sitter på?
Citera
2017-08-19, 12:43
  #232
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag ställde den självklara frågan: Varför gör huffington post detta?
Och gissa varför inte Malms jew-gate på avpixlat fick motsvarande uppmärksamhet i svensk mainstrem media...
Citera
2017-08-19, 12:44
  #233
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Varför? Som jag och även Friatider skrev, för att ett antal kränkta judar reagerar och får central uppmärksamhet i judisk mainstream media. Samma skäl till att ingen vågar ställa frågor i sverige, fobisk rädsla för att stämplas som antisemit.

Var det en tråd du startade eller bara ett inlägg, finns den inte ens kvar i papperskorgen? Spara allt du postar!

Vet Jew York baserade flashback vem du är och vilken uppkoppling du sitter på?

Jag tror Flashback vet vilken uppkoppling alla medlemmar sitter på. Inlägget raderades från tråden "Mediekriget om mångkulturen" tillsammans med en bunt andra inlägg. Och jag fick ett rött kryss och internetuppkoppling bortplockad i samma veva. Jag fick gå in på mobilen för att skriva till dig.
Citera
2017-08-19, 14:51
  #234
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag tror Flashback vet vilken uppkoppling alla medlemmar sitter på. Inlägget raderades från tråden "Mediekriget om mångkulturen" tillsammans med en bunt andra inlägg. Och jag fick ett rött kryss och internetuppkoppling bortplockad i samma veva. Jag fick gå in på mobilen för att skriva till dig.
Låter långsökt och konspiratoriskt att de skulle stänga ned din uppkoppling, mer sannolikt att det var en tillfällighet. Men jag kan absolut inte utesluta ett samband eftersom flashback är det ultimata åsiktsregistreringsverktyget för myndigheter och USA börjat bli mer aktiva med att stoppa kritik och de har absolut möjligheten att ingripa på detta och andra sätt.

Jag antar att det var denna tråd?
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Edit:
Dessutom har USA i dagarna börjat med ganska omfattande och uppmärksammad historierevisionism i och med borttagning av historiska monument och (partiella) nedstängningar av websidor, sannolikt främst websidor som ifrågasätter eller uppmärksammar judiskt inflytande.
__________________
Senast redigerad av kuntakinte55 2017-08-19 kl. 14:54.
Citera
2017-08-19, 19:32
  #235
Medlem
Jag hittade till denna tråd via avpixlat och har läst igenom den. Mina egna enkla tankar om ämnet är att agendajudar har stort inflytande via kontroll av massmedia och ägandet av bokförlag, nyhetsbyråer samt även ekonomisk makt och politisk. Politisk korrekthet har blivit synonymt med den agenda som representeras av begreppet kulturell marxism och Frankfurtskolan. SD har allt sedan mitten av 1990-talet lagt sig vinn om att vara så politisk korrekta som möjligt, för att den vägen uppnå framgång, vilket väl får sägas ha uppnåtts med blandat resultat. Allt för att minska träffytan för anklagelser om antisemitism och nazism, vilket har ansetts vara negativt för partiet. Tanken är måhända bra om målet är att nå inflytande för kunna åstadkomma någon form av räddning för Sverige. Men det har också haft ett pris som förefaller onödigt högt. Sidan avpixlat är mer eller mindre en återspegling av hur SD arbetar. Personligen skulle jag hellre se ett mer öppet förhållningssätt till vad som är sant och förnuftigt. Mitt föredöme är här Jan Millds blogg.
Till sist kan jag tipsa om en tråd på en kristen sida med fri och öppen diskussion om frågor som rör agendajudar och deras inflytande i världen och på kristen tro.
http://www.kristendate.se/templates/...px?topic=11081
Citera
2017-08-20, 23:19
  #236
Medlem
Aurvandil207s avatar
Hej Chemnitz!

Trevligt att du hittade hit via Avpixlat! Instämmer med mycket i din post. Tack för länken där - har bokmärkt för att läsa den tråden djupare i framtiden.

kuntakinte55:

Ska bara skriva att jag håller med dig i sista posten du skrev till mig. Bra att där också länka till dina frågor till Jan Sjunnesson för dessa var ju tydligen SÅ "svåra och känsliga" att där ej fanns något svar alls att få förutom "hot med foliehatts-stämpeln".




Citat:
Ursprungligen postat av Chemnitz
Jag hittade till denna tråd via avpixlat och har läst igenom den. Mina egna enkla tankar om ämnet är att agendajudar har stort inflytande via kontroll av massmedia och ägandet av bokförlag, nyhetsbyråer samt även ekonomisk makt och politisk. Politisk korrekthet har blivit synonymt med den agenda som representeras av begreppet kulturell marxism och Frankfurtskolan. SD har allt sedan mitten av 1990-talet lagt sig vinn om att vara så politisk korrekta som möjligt, för att den vägen uppnå framgång, vilket väl får sägas ha uppnåtts med blandat resultat. Allt för att minska träffytan för anklagelser om antisemitism och nazism, vilket har ansetts vara negativt för partiet. Tanken är måhända bra om målet är att nå inflytande för kunna åstadkomma någon form av räddning för Sverige. Men det har också haft ett pris som förefaller onödigt högt. Sidan avpixlat är mer eller mindre en återspegling av hur SD arbetar. Personligen skulle jag hellre se ett mer öppet förhållningssätt till vad som är sant och förnuftigt. Mitt föredöme är här Jan Millds blogg.
Till sist kan jag tipsa om en tråd på en kristen sida med fri och öppen diskussion om frågor som rör agendajudar och deras inflytande i världen och på kristen tro.
http://www.kristendate.se/templates/...px?topic=11081
Citera
2017-08-26, 19:26
  #237
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemnitz
Jag hittade till denna tråd via avpixlat och har läst igenom den. Mina egna enkla tankar om ämnet är att agendajudar har stort inflytande via kontroll av massmedia och ägandet av bokförlag, nyhetsbyråer samt även ekonomisk makt och politisk. Politisk korrekthet har blivit synonymt med den agenda som representeras av begreppet kulturell marxism och Frankfurtskolan. SD har allt sedan mitten av 1990-talet lagt sig vinn om att vara så politisk korrekta som möjligt, för att den vägen uppnå framgång, vilket väl får sägas ha uppnåtts med blandat resultat. Allt för att minska träffytan för anklagelser om antisemitism och nazism, vilket har ansetts vara negativt för partiet. Tanken är måhända bra om målet är att nå inflytande för kunna åstadkomma någon form av räddning för Sverige. Men det har också haft ett pris som förefaller onödigt högt. Sidan avpixlat är mer eller mindre en återspegling av hur SD arbetar. Personligen skulle jag hellre se ett mer öppet förhållningssätt till vad som är sant och förnuftigt. Mitt föredöme är här Jan Millds blogg.
Till sist kan jag tipsa om en tråd på en kristen sida med fri och öppen diskussion om frågor som rör agendajudar och deras inflytande i världen och på kristen tro.
http://www.kristendate.se/templates/...px?topic=11081
Hittade du någon länk till denna tråd på Avpixlat? Antar att det var en kommentar de inte hann pixla innan du läste den.

Håller med det du skriver. I övrigt är jag tveksam till religiösa forum men det var intressant att läsa lite. Det fanns ju förintelseförnekare och lite allt möjligt på den där kristna sidan. Förvånad att sidan inte var censurerad då judar ifrågasattes en hel del.
Citera
2017-08-29, 00:38
  #238
Medlem
Aurvandil207s avatar
kuntakinte55 (inkl alla egentligen):

På magkänsla så tror ju jag att många (från Avpixlat speciellt) sitter och endast läser i denna tråden men till någon del håller med i de stora resonemangen här. Men hur ser du på sannolikheten för att detta problem/dilemma tas itu med i framtiden (då syftar jag främst på upplysning/info plus att folk vågar börja prata om detta mer aktivt och öppet)? Jag kan ju endast spekulera i att det i närmaste framtiden (ca 1 år framöver) kommer fokuseras enbart på val och div "haverier" som just nu uppdagas (syftar då givetvis på Transportstyrelsen men även begynnande frågor om SIDA delvis finansierat en ekonomisk migration). I det bästa scenario jag ser så kommer något positivt ut av detta i form utav t ex generella krav på tydligare ansvarstagande i politiken och ett öppnare debattklimat med en minskad polarisering i debatten och samhället.

Jag går nog inte alltför långt OT här då jag tror att många från bl.a. Avpixlat uppskattar följande information om Israel och Scientologikyrkan ("kompletterande info" s a s till inlägget i bloggen "Projekt Morpheus" som jag länkade till ovan).

EDIT:

Ska här förtydliga "detta problem/dilemma" i mitt inlägg ovan. Syftar alltså på judiskt ägande och/eller judiskt inflytande som på ett konkret sätt kan kopplas till en någorlunda synlig agenda som bl.a. kan hittas i denna tråd (till skillnad från t ex en liten guldbutik i Sverige någonstans som i judiskt släktled ärvts och där ingen konkret koppling finns till varken sk agendajudar eller till något större judiskt ägt bolag).
__________________
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-29 kl. 01:26.
Citera
2017-09-01, 21:58
  #239
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
kuntakinte55 (inkl alla egentligen):

På magkänsla så tror ju jag att många (från Avpixlat speciellt) sitter och endast läser i denna tråden men till någon del håller med i de stora resonemangen här. Men hur ser du på sannolikheten för att detta problem/dilemma tas itu med i framtiden (då syftar jag främst på upplysning/info plus att folk vågar börja prata om detta mer aktivt och öppet)? Jag kan ju endast spekulera i att det i närmaste framtiden (ca 1 år framöver) kommer fokuseras enbart på val och div "haverier" som just nu uppdagas (syftar då givetvis på Transportstyrelsen men även begynnande frågor om SIDA delvis finansierat en ekonomisk migration). I det bästa scenario jag ser så kommer något positivt ut av detta i form utav t ex generella krav på tydligare ansvarstagande i politiken och ett öppnare debattklimat med en minskad polarisering i debatten och samhället.

Jag går nog inte alltför långt OT här då jag tror att många från bl.a. Avpixlat uppskattar följande information om Israel och Scientologikyrkan ("kompletterande info" s a s till inlägget i bloggen "Projekt Morpheus" som jag länkade till ovan).

EDIT:

Ska här förtydliga "detta problem/dilemma" i mitt inlägg ovan. Syftar alltså på judiskt ägande och/eller judiskt inflytande som på ett konkret sätt kan kopplas till en någorlunda synlig agenda som bl.a. kan hittas i denna tråd (till skillnad från t ex en liten guldbutik i Sverige någonstans som i judiskt släktled ärvts och där ingen konkret koppling finns till varken sk agendajudar eller till något större judiskt ägt bolag).
Mycket bra och relevant länk till Morpheus om Sida mm. Den där borde fler läsa.

Jag har länge talat om hur bistånden kan ha bidragit till invällandet av afrikaner och araber de senaste 40 åren. Om man exempelvis tar de fattiga afrikanska länderna redan för 40 år sedan där nästan ingen äger någonting, barn svälter och de flesta lever i misär. Där har extremt få råd att resa ända till sverige, men med miljardbistånd år efter år, ofta i form av rena pengar eller annat som kan säljas för pengar kombinerat med extrem korruption och naiva givare och dålig kontroll misstänker jag att många afrikaner som tagit sig till sverige betalat resan med svenska skattepengar.

Juden George Soros nämns som finansierar en hel del flyktingsmuggling som drabbar sverige men naturligtvis inte till Israel, vilket diskuteras med stor försiktighet på Avpixlat strikt utan att nämna att han är en klassisk finansjude som blivit en symbol för judar.

Relaterat till juden David Schwarz som Malm skrev om hette George Soros ursprungligen György Schwartz, deras gemensamma bakgrund och gärning är lika graverande som avpixlats pixling av alltihop.

Angående SVT-reporterns uttalande:
Citat:
Det stora problemet är att de här unga männen är felinformerade. De ser på Europa som en enda stor bankomat.
De är inte felinformerade, Europa är en stor bankomat för afrikaner som kommer, allra mest för de som kommer till sverige.

Precis som du skriver tror jag också att folk på Avpixlat kanske läser den här tråden, googlar man avpixlat flashback kommer denna tråd upp ganska högt. De som inte är helt sionistiska upplever sannolikt en viss kognitiv dissonans.

Avpixlat skriver ju en hel del bra också och upplyser om islamifiering och en del av invandringens konsekvenser, men när de samtidigt totalcensurerar hur problemen uppstått från början inser man att hela poängen går förlorad och att något ännu värre kan misstänkas pågå under ytan och att Avpixlat är delaktiga i det, medvetet eller omedvetet.

Scientologkyrkans verksamhet i Tel Aviv är också intressant, det påstås att de hjälper afrikanska flyktingar, men det framgår inte om de får hjälpen i Tel Aviv/Israel eller utanför. Det framgår inte heller om dessa scientologer i Israel hjälper palestinier som tvingats fly sina hem i det område som nu är Israel (nu ca 5 miljoner människor) och palestinier i Gaza-remsan (ca 70% av hushållen har matbrist och nästan var femte barn är undernärt), eller hur mycket hjälp dessa får av Soros att fly över muren till Israel. Detta tas sannolikt inte upp av Avpixlat i sin påstått "oretuscherade bild".

Naturligtvis finns många judar som inte har något alls konkret med någon judisk agenda eller agendajudarna att göra.

Med det sagt finns även många nazistsympatisörer som inte har något alls konkret att göra med förintelsen för 70 år sedan eller de som genomförde den.
Citera
2017-09-02, 04:31
  #240
Medlem
kuntakinte55s avatar
Man undrar ju om denna tråd kan ha bidragit till att Avpixlat försöker tvätta byken med namnbytet till Samenytt, förlåt jag menar http://samnytt.se

Eller om de bara vill dölja sitt sionistiska förflutna (revidera sin egen historia), ta bort israelflaggan från huvudsidan och fortsätta vara kontrollerad opposition.

(FB) Avpixlat blir Samhällsnytt
__________________
Senast redigerad av kuntakinte55 2017-09-02 kl. 04:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback