2017-04-23, 21:09
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ingrid Carlqvist

Jag har tvekat inför att alls bemöta Jan Sjunnessons fega påhopp på mig. Jag vill på villkors vis inte sänka mig ner till hans låga nivå. Men något måste ändå sägas. Jag börjar med att citera Maria Celander som nyligen skrev så här:

"Ja om ni tycker att det är bra och hedersamt att knivhugga en vän i ryggen så var det här jättebra. Fundera lite på hedersknyffeln Jan Sjunnessons motiv att skriva den här texten innan ni ställer er upp och gör vågen."

Jag har länge betraktat Jan Sjunnesson som en vän. Vi har inte tyckt lika om allting (vilket är helt okej med mig), men jag har ändå uppfattat det som att vi tillsammans kämpat för Sveriges framtid. Första signalen om att han var på väg åt ett mystiskt håll fick jag när jag blev intervjuad av en journalist från BuzzFeed. Jag fick då veta att Sjunnesson påstått att han varit med om att grunda Dispatch International, samt att han sagt att jag "blivit marginaliserad och därför tvingats vända mig mot mer radikala rörelser". Jag ringde förstås upp honom och frågade vad han menade med detta och fick svaret att han aldrig sagt att han varit med och grundat Dispatch, samt att han "försökt hjälpa mig genom att förklara varför jag blivit extrem". Jag betackade mig för hans "hjälp" och förklarade att jag nog klarar att försvara mig själv och att han fullständigt missuppfattat vad som hänt.

Den stora skillnaden mellan mig och Sjunnesson är att jag är journalist och han inte. Jag letar alltid efter sanningen och låter den styra vad jag gör. Om jag upptäcker att en grupp judar var de som genomdrev mångkulturen i Sverige så berättar jag det - oavsett vad typer som Sjunnesson och andra tycker om det. För mig är det viktigt att förstå vad som hänt Sverige, och jag tänker inte låta någon komma undan berättigad kritik - oavsett deras etniska bakgrund eller religion.

Sjunnesson är tydligen av en annan åsikt. Eller så håller han bara på att "renvaska" sig själv inför den riksdagskarriär han tydligen har i sikte. Jag kan inte nog beklaga detta usla och fega beteende från hans sida. Skicka debattartiklar till SVT med flera där han tar avstånd från mig?! Det sved nog att de avböjde publicering.

Dessutom - när han i dag mejlade mig länken till sitt blogginlägg hade han lagt till SKMA och Expo i sändlistan ... I say no more.

PS. Sjunnesson och alla andra som vet någonting om mig överhuvudtaget vet att jag alltid har varit och fortfarande är Israelvän. DS
https://m.facebook.com/ingrid.carlqv...54653902372683
Citera
2017-04-23, 21:34
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
https://m.facebook.com/ingrid.carlqv...54653902372683
Är väl inget ovanligt att folk inom nationalistsfären gärna positionerar sig själva gentemot andra nationalister i hopp om att slippa bli rasist/nazist/fascist-stämplade. Dvs ungefär "X är mycket mer extrem än jag och därför är jag inte extrem!"
Citera
2017-04-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Är väl inget ovanligt att folk inom nationalistsfären gärna positionerar sig själva gentemot andra nationalister i hopp om att slippa bli rasist/nazist/fascist-stämplade. Dvs ungefär "X är mycket mer extrem än jag och därför är jag inte extrem!"

Alla individer är unika. Illusionen; föreställningen, är snarare när någon påstår och drar slutsatser på antagandet att man hyllar allt som en annan individ gör och tycker bara för att man kanske råkar hålla med om 1 eller 2 saker.

Det ska inte behövas avståndstaganden. Det är något av det mest fjantigaste och löjligaste som finns. Man är per definition avståndstagande till ALLT som andra individer gör, säger eller tycker fram tills att man själv hävdar motsatsen. Och då gäller den hävdelsen där och då, om den sakfrågan i det sammanhanget. Det är en logisk omöjlighet att påstå att man _kommer att_ hålla med en annan person oavsett vad denne tycker, säger och/eller gör i framtiden, eftersom man kan aldrig förutsäga vad en annan individ kommer att tycka, säga eller göra i framtiden.
Citera
2017-04-23, 21:58
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Alla individer är unika. Illusionen; föreställningen, är snarare när någon påstår och drar slutsatser på antagandet att man hyllar allt som en annan individ gör och tycker bara för att man kanske råkar hålla med om 1 eller 2 saker.

Det ska inte behövas avståndstaganden. Det är något av det mest fjantigaste och löjligaste som finns. Man är per definition avståndstagande till ALLT som andra individer gör, säger eller tycker fram tills att man själv hävdar motsatsen. Och då gäller den hävdelsen där och då, om den sakfrågan i det sammanhanget. Det är en logisk omöjlighet att påstå att man _kommer att_ hålla med en annan person oavsett vad denne tycker, säger och/eller gör i framtiden, eftersom man kan aldrig förutsäga vad en annan individ kommer att tycka, säga eller göra i framtiden.
Det kan du tycka men det är inte så verkligheten fungerar. Se bara på SD, de är alltid först med att kasta fascist/nazist/rasist-epitet på de som står utanför SD men som är invandringskritiska. Och jag lovar dig, när Alternativ För Sverige drar igång som parti så kommer SD vara först med att försöka stämpla dem som "neofascister". Till och med SDs Mattias Karlsson kallar Motpol för "neofascister" trots att han själv varit skribent där!
Citera
2017-04-24, 00:03
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det kan du tycka men det är inte så verkligheten fungerar. Se bara på SD, de är alltid först med att kasta fascist/nazist/rasist-epitet på de som står utanför SD men som är invandringskritiska. Och jag lovar dig, när Alternativ För Sverige drar igång som parti så kommer SD vara först med att försöka stämpla dem som "neofascister". Till och med SDs Mattias Karlsson kallar Motpol för "neofascister" trots att han själv varit skribent där!
Ja så är det. Och det är förväntat som gruppbeteende efter många år under hotet att bli av med jobb, social status och hotet att bli utsatt för häxjakt. Vilka som ligger bakom häxjakterna kan de flesta räkna ut även om de inte vågar yppa ett ord om det.

Att hela ämnet är oerhört känsligt framgår ur aktuell hantering:
1. Rolf skriver något om Judar som ingen påstår innehåller några felaktigheter.
2. Antisemitismanklagelserna kommer från SKMA
3. Sidan redigeras, man tar bort ordet "Jude" men i övrigt pekas grupper ut ungefär som i originalet.
4. En första avbön kommer från M Dagerlind "Ingen antisemitism på Avpixlat", betydligt längre text än Rolfs.
5. Avbön nummer två kommer från J Gustavsson "Till judarnas försvar", första avbönen räckte visst inte
6. Den redigerade krönikan raderas från Avpixlat

Ingen här har ännu svarat på min inledande fråga om Rolf Malm skrev något som var felaktigt eller missvisande i sin krönika, och jag har skummat igenom det som skrivits om krönikan men inte hittat någon som påpekar något faktafel utan bara det varnliga "ännu ett bevis på att antisemitismen", "Antisemitiska konspirationsteorier", mm.

Exakt vad är det egentigen som är så anitsemitiskt med det Rolf skrev från början:
Att moderaternas partiledare Gunnar Heckscher var Jude?
Att Heckscher förespråkade stöd till minoriteter?
Att DN ägs av judar?
Att David Schwarz var Jude och var mycket aktiv inom invandringspolitik och skrev en artikel i judiska DN som fick stor påverkan på samhällsdebatten?
Citera
2017-04-24, 00:21
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Avpixlats ansv utgivare Mats Dagerlind försvarade först Rolf Malms krönika men har nu beslutat att avpublicera den idag söndag:

http://avpixlat.info/2017/04/22/inge...m-pa-avpixlat/

http://avpixlat.info/2017/04/23/reda...-avpubliceras/

Jag kritiserade Avpixlat i fredags med stöd i SKMA, Dan Korn och Ronie Berggrens kritik. Dessutom skrev jag om Ingrid Carlqvists antisemitiska och allt mer högerextrema utflykter.

https://sjunne.com/2017/04/21/avstan...rid-carlqvist/
Jag läste ditt länkade inlägg "Avståndstagande..." och jag får intrycket att du gör avbön för något du inte sagt och som att du blivit anklagad för något.

Jag försökte hitta något med substans vari du anser att Rolf Malms krönika var antisemitisk. Jag hittade inget direkt påpekande om fel utan bara saker som "Vidare skulle svenska judar på 1960-talet vilja slita sönder det svenska samhället" vilket Rolf Malm inte skrivit utan tycks vara din tolkning. Om du inte blivit direkt anklagad för något i samband med Rolf Malms krönika får jag intrycket att din avbön var en självpåtagen tvångshandling? Jag hoppas att jag har fel annars är hela din artikel bara en bekräftelse på resultatet av den judiska opinionsbildning Rolf beskrev i sin krönika.

Samtidigt har jag full förståelse om du känner mycket stark rädsla för att bli associerad med antisemitism på det sätt som du beskriver i din text.
Citera
2017-04-24, 00:33
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Exakt vad är det egentigen som är så anitsemitiskt med det Rolf skrev från början:

Antisemitiskt vet jag inte. Däremot är det uppenbart att krönikan skuldbelägger judarna för mångkulturen. Ponera att den här David Schwartz och Gunnar Heckscher båda varit bögar. Om texten gång på gång hade nämnt hur många av mångkulturens förespråkare som var homosexuella, hade inte du då anat att syftet var att påvisa en koppling mellan mångkultur och homosexualitet?

För övrigt är det helfestligt hur infekterad "judefrågan" blivit i högerextrema kretsar. Det var bättre förr i tiden när judar var lika ovälkomna som araber.
Senast redigerad av teasardig 2017-04-24 kl. 00:35.
Citera
2017-04-24, 05:44
Medlem
Genom att avpublicera har Mats Dagerlind tydligt bevisat den makt judarna har över han själv.
Citera
2017-04-24, 05:55
Medlem
Sanningen är "antisemitisk", antigoyimistisk och rasistisk. Naturliga fenomen som förträngs av dagens generationer. När skall folk sluta stoppa huvudet i sanden.
Citera
2017-04-24, 09:58
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Antisemitiskt vet jag inte. Däremot är det uppenbart att krönikan skuldbelägger judarna för mångkulturen. Ponera att den här David Schwartz och Gunnar Heckscher båda varit bögar. Om texten gång på gång hade nämnt hur många av mångkulturens förespråkare som var homosexuella, hade inte du då anat att syftet var att påvisa en koppling mellan mångkultur och homosexualitet?

För övrigt är det helfestligt hur infekterad "judefrågan" blivit i högerextrema kretsar. Det var bättre förr i tiden när judar var lika ovälkomna som araber.

Kopplingen mellan homosexualitet och mångkultur är betydligt svagare än de aktuella judarnas koppling till mångkultur i sverige, kanske till och med en tydligt negativ koppling med tanke på situationen för homosexuella i så kallat "utsatta områden" med hög andel invandrade muslimer. En bättre liknelse relaterad till homosexuella i samhällsdebatten vore om det exempelvis fanns ett antal inflytelserika homosexuella som förespråkar pedofili och att man på samma sätt skulle hävda att sexuell läggning inte har något med saken att göra och därför inte får ifrågasättas eftersom det skulle "peka ut homosexuella". Det hade varit samma resonemang som att man inte skulle få nämna att ett antal judar varit pådrivande att införa det mångkulturella samhället, eftersom judar i sverige i sig samtidigt är en del av mångkulturen både reellt och symboliskt.

Precis som KarlKaviar skrev bekräftar även din observation av hur infekterad judefrågan blivit i högerextrema kretsar, till och med där har det förnekade inflytandet varit mycket framgångsrikt.
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Genom att avpublicera har Mats Dagerlind tydligt bevisat den makt judarna har över han själv.
Huvudet på spiken!
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Sanningen är "antisemitisk", antigoyimistisk och rasistisk. Naturliga fenomen som förträngs av dagens generationer. När skall folk sluta stoppa huvudet i sanden.
Ser man på det som tas upp i denna tråd verkar det finnas starkt stöd för det du skriver. Den som inte håller med kan börja med att svara på min inledande fråga.
Citera
2017-04-24, 10:22
Medlem
BackOnCracks avatar
Avpixlat, precis som Politiskt inkorrekt, har alltid varit prosionistiskt.

På avpixlat kan man tala illa om alla folkgrupper men dock aldrig judar.

Har judar en påverkan över opinionen i Sverige?

Den judiska befolkningen i Sverige utgör ca. 20.000 personer. En motsvarande grupp på 20.000 personer är Sveriges samiska befolkning.

Skillnaden mellan samer och judar är att judar innehar stort ägarskap över de flesta svenska MSM genom bland annat Bonnier och Hjörne (Kaplan). En mycket stort antal journalister är av judisk börd.

"To determine the true rulers of any society, all you must do is ask yourself this question: Who is it that I am not permitted to criticize"
Senast redigerad av BackOnCrack 2017-04-24 kl. 10:25.
Citera
2017-04-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Ser man på det som tas upp i denna tråd verkar det finnas starkt stöd för det du skriver. Den som inte håller med kan börja med att svara på min inledande fråga.

Visst är det så. Alla normala människovarelser är rasister, oavsett vad de tycker och inbillar sig själva efter livslång indoktrinering av fientliga krafter som har makten över oss.

Man värnar alltid om sina närmsta släktingar och folkgrupp först och främst och ser till att generna fortsätter att leva vidare och gör därmed allt för att förhindra att rasblanda med "sämre" rasfrämlingar som leder till fulare, dummare och degenererade blandvarelser. I vissa fall kan blandning vara bra om varelsen blir bättre på alla sätt och viss än de renrasiga. Men idag är detta en omöjlighet, då vita gynnas inte av att rasblanda med negroider eller mongoloider.

Judar själva vet mycket väl vad rasism och rasmedvetenhet innebär. De är smarta att se till att deras grupp är rasren samtidigt som de propagerar starkt för andra att blandas upp.

En varelse som är antirasist är en destruktiv självhatande varelse med tydliga psykiska störningar och en förvriden självbild. En sådan varelse är självutdöende och brukar ofta inte reproducera sig av förklarliga själ. En sådan varelse är känslomässigt klen och i riskzonen för att manipuleras av mäktiga konkurrerande rasfrämmande krafter med dolda onda avsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in