Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-09, 22:32
  #13
Medlem
Använd schampo med svarta pigment som färgar grått hår lite mörkare. Gör underverk.
Citera
2017-08-09, 23:49
  #14
Medlem
RZLAs avatar
Acceptera eller färga, som sagt. Det känns som om folk med grått hår blir gråa eller vita snabbare än andra. Men hellre gråhårig än flintis, så var glad ändå.
Citera
2017-08-10, 00:40
  #15
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Men hellre gråhårig än flintis, så var glad ändå.

Vem sade att grått hår uteslöt hårförlust?
Citera
2017-08-10, 00:49
  #16
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Vem sade att grått hår uteslöt hårförlust?

Vill ödet så kan man ju så klart råka så illa ut att man drabbas av både och i tidig ålder. Men ts nämnde bara gråhårighet, så jag hoppades att han inte håller på å bli flintis också. Men om man blir tunnhårig så rakar man ju av sig skiten ändå, så då spelar kanske inte några gråa hårstrån så stor roll.
Citera
2017-08-11, 16:45
  #17
Medlem
Dubbelt så gammal som TS och har kvar mitt naturligt rödblonda hår. Nästan lite knepigt, blir tagen för yngre än vad jag är. Inte smickrande, alltid bäst då man ser ut som sin ålder. Kompenserar lite med antiyngre klädval. Men det är väl bara att klippa eller färga om man nu tycker det är kämpigt med det grå håret. Själv tycker jag inte det är nåt direkt minus på vänner som fick det grå i trettioårsåldern (ofta de svarthåriga) och låter det vara så. Beror i och för sig på utseendet i övrigt och frisyrval.
Citera
2017-09-08, 22:08
  #18
Medlem
Några tips på diskreta färgningsmetoder? Börjat få lite gråa hår här och där och tycker det ser sunkigt ut. Vore nästan bättre om det var ett område som var grånat istället för en massa spridda hår. Känns som att håret blivit "mindre" brunt också.

Har levt i illusionen att gråa hår är en 50+-grej fram till senaste året. Är 30-något. Acceptera det, visst, men varför inte fördröja det oundvikliga lite?
__________________
Senast redigerad av jymdjaket 2017-09-08 kl. 22:35.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback