Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-19, 00:00
  #13
Medlem
Lite uppdatering ett år senare!
Jag har kommit ur överträningen nu! Jag fixade mig ett körkort och en bil helt enkelt. ☺️
Det resulterade i att från att inte fått några styrkeökningar alls så plötsligt ökade styrkan i framförallt benen markant på bara någon vecka efter att jag slutade cykla överallt. Plus så slutade jag få extremt matsug, trötthet, irritation och min kroppsfettprocent har sjunkit. Grymt skönt kan jag säga!
Citera
2018-03-19, 09:48
  #14
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maybeskipper
Lite uppdatering ett år senare!
Jag har kommit ur överträningen nu! Jag fixade mig ett körkort och en bil helt enkelt. ☺️
Det resulterade i att från att inte fått några styrkeökningar alls så plötsligt ökade styrkan i framförallt benen markant på bara någon vecka efter att jag slutade cykla överallt. Plus så slutade jag få extremt matsug, trötthet, irritation och min kroppsfettprocent har sjunkit. Grymt skönt kan jag säga!

Kul att höra. Vet sj hur det känns då jag en gång i tiden upplevde samma symtom, men för mig tog det ungefär 2 år innan jag blev av med det.
Efter det brukar kroppen va ganska känslig under en tid, så pressa dig inte för hårt nu i början för då kan det komma tillbaka.

Som jag ser i din text så cyklade du hela dagarna, tränade styrketräning och låg på underskott.
Jag är inte det minsta förvånad att du blev övertränad. Att du inte kunde tappa fett är för övrigt väldigt vanligt om man är övertränad. När stresshormonerna i kroppen (kortisol, adrenalin, noradrenalin) konstant ligger högt så är det i princip omöjligt att bränna fett. Det har även såklart en hel del med att testosteronet och gh i kroppen vid detta läge inte kommer att ligga inom optimala nivåer, samt att östrogenet kommer vara högre.

Det gäller helt enkelt att man låter kroppen återhämta sig ordentligt om man ska må bra och kunna prestera. Stress från jobb och allt annat i vår vardag måste även minimeras.
Citera
2018-03-20, 17:25
  #15
Medlem
Ja precis. Nu har jag också ett par irriterande nerver i mina armar srån att jag sover i fel position tydligen. Ulnaris. Så för att inte överanstränga dem så måste jag hålla igen lite. I varje fall på överkroppen. Ben o rumpa verkar palla betydligt mycket mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback