Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-04-21, 23:05
  #1
Medlem
Ålder: 17
Längd: 168 cm
Vikt: 75 kg
Kön: Tjej

Tidigare erfarenhet:
Cannabis, LSD

Substans: LSD
Dos: 1 lapp (130 ug)

Vill börja med att länka till tripprapporten jag skrev första gången jag tog LSD. Då var det en högre dos och mer intensivt, men jag kommer skriva mer om det senare. Tog det med samma personer den gången som denna gången.
(FB) LSD - första gången (helt jävla underbart)

Klockan 18.00 tog vi lapparna och började laga mat. När maten var klar, typ en halvtimme senare, svalde vi lapparna och käkade. Ingen kände riktigt någonting än. Efter maten gick vi ut på en promenad för att köpa cigg. F kände redan innan vi stack hemifrån att "allting var lite snett", men jag och J kände ingenting än, förutom att vi var glada. På vägen så pratade vi väldigt mycket, speciellt jag, och hade överlag väldigt roligt.

När vi köpt cigg så gick vi till parken i närheten och hängde runt lite där. F började trippa lite smått, men jag och J kände fortfarande inte så mycket och var ganska besvikna. Vi tog ju en ganska mycket lägre dos än första gången och det märktes. När vi kom hem ifrån parken satt vi på mattan i vardagsrummet och åt vindruvor och lyssnade på musik. Vi hade det trevligt, men både jag och J hade börjat ge upp lite. Efter ett tag blir vi uttråkade igen och bestämmer oss för att gå på en till promenad. Den kom att bli längre än vi kunnat ana...

Först går vi ner till vattnet och sitter på bryggan ett tag. F hade nu börjat trippa rejält och gick hela tiden 20 meter bakom och ville inte prata med oss eftersom att han var tvungen att fokusera på naturen. Jag och J gick en bit framför och snackade. Ibland fick vi kontakt med F som då ofta kläckte ur sig rätt skumma saker som "de har redan kommit ner och hämtat mig för länge sedan, ni har inte blivit hämtade så ni kan inte förstå". Ett par gånger lyckades han säga sådana skumma saker utan att vara medveten om att främlingar var i närheten. Det blev rätt komiskt ett par gånger. Sedan bestämde vi oss för att "hajka" upp för "berget" och i skogen. F fortsatte säga saker som "jag känner mig som en God amongst men" och vi skrattade väldigt mycket. Jag började komma ikapp F litegrann och kände mådde väldigt bra. Vi gick och gick och gick. Vid ett tillfälle så stannade vi vid ett dagis och jag och F argumenterade om livsfrågor "över" J. Det kändes som att F var J's ängel på axeln, och jag var demonen. Vi kom faktiskt fram till väldigt intressanta resonemang om livet och massa annat, och så var det underhållande också. Efter ett tag bestämde vi oss för att vi ville ha lite zutt, så vi ringde kranen och bestämde möte med honom. Ett problem bara; vi hade ingen aning om hur vi skulle ta oss hemåt. Efter att ha virrat omkring ett litet tag tog vi upp google maps och hittade till mötesplatsen på 20 min. När rökat var köpt begav vi oss hemåt, när det absolut mest komiska på hela kvällen hände.

Så som jag nämnt var F på en semester till Tripplandia och inte speciellt medveten om den verkliga omgivningen. När vi kommer upp på min gata så får han syn på en bil vi sett innan på dagen. Ni vet hur vissa bilars front påminner om ansikten, och ibland ser rätt roliga ut? Mm, denna var en sådan bil. Den var ännu mer bisarr nu när vi var höga, vilket resulterar i att F utbrister "Nämen, där är den där fula jäveln igen!" när han ser den. Little did he know att precis när han sa det så hade han gått förbi en gubbe som stod och spraymålade någonting en vid en källardörr. Gubben tittar förbluffat upp på oss och jag säger skrattandes "oh my god han menade inte dig, han syftade på bilen" vilket jag direkt inser också låter som att jag driver och retas med honom. Vi skyndar därifrån och slutar inte skratta på länge.

Väl hemma, helt förfrusna (jag hade tappat känseln i rumpan), laddar vi upp en bowl och röker på, vilket direkt resulterar i att LSD-effekterna förstärks för oss allihopa. Musiken kändes fantastisk. Jag minns hur jag sitter i soffan och kollar upp på Mona Lisa-kopian vi har hängandes i vardagsrummet. Tavlan rör sig i ett vågmönster. Helt plötsligt börjar hennes ögon att lysa grönt och allting runt omkring svartnar. Det känns som att jag sjunker ner, in, i soffan. Några sekunder senare kommer jag tillbaka och inser att jag har glidit ner i soffan från sittande position till någon slags liggande position. Jag black-outade typ och det ledde till extrema skrattattacker när vi upptäckte att J och F också gjort det. Under ett telefonsamtal med en kompis fastnade även J sittandes med överläppen uppvikt och tungan utsträckt i säkert 30 sekunder. Det såg helt stört ut och vi skrattade som fan. Vi lyckades somna någon gång vid 5.30 (efter att jag röjt runt och städat hela lägenheten som en tornado) och sov till 16.30.

Det var en helt otrolig kväll, en utav de bästa. Det var inte alls lika intensivt som första gången, och det tog inte heller lika lång tid att återhämta sig, bara en och en halv dag. Om vi inte hade rökt på hade jag varit besviken dock. Det krävdes cannabis för att kicka igång en riktig tripp. Jag ger trippen som helhet 7/10, men om vi inte hade rökt hade den antagligen fått typ 4. Det var en extremt rolig och skön kväll med äventyr och typiska acid convos. Nästa gång kommer jag antagligen vilja ta en högre dos dock, minst 150 ug, för ärligt talat fick jag inte ut så mycket av bara LSDt den här gången. Men det var faktiskt en perfekt första dos att testa att blanda cb och lsd på, någonting som jag velat testa ett tag. Nu vet jag ju vad jag kan vänta mig av mixen. Overall en sjukt bra kväll dock, tack vare bra sällskap och bra herbs
Citera
2017-04-21, 23:09
  #2
Avstängd
Det är viktigt att tidigt upprätta klara mål för sig själv, i denna fall precis som någon annan planerar för att bli läkare, och en dag i framtiden så möts ni, där du är fucked upp socialfall och den andra med eget företag, respekt, familj och pengar vårdar dig.

Du har fortfarande tid att välja rätt. Lycka till
Citera
2017-04-21, 23:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av American-Beauty
Det är viktigt att tidigt upprätta klara mål för sig själv, i denna fall precis som någon annan planerar för att bli läkare, och en dag i framtiden så möts ni, där du är fucked upp socialfall och den andra med eget företag, respekt, familj och pengar vårdar dig.

Du har fortfarande tid att välja rätt. Lycka till

asså dude, jag klarar skolan skitbra och jag har alla chanser att lyckas i livet. vissa kanske inte klarar av att både ha kul och bidra till samhället men om det är någonting jag vet här i livet så är det att det alltid finns undantag. jag skulle råda dig att hoppa av din höga jävla häst, knäppa upp skjortan och inte lägga dig i saker som du uppenbarligen inte vet ett piss om. jag planerar att om 10 år sitta i min fina lägenhet med balkong, stuckatur och badkar, dricka ett glas fint vin och röka en spliff, och jag kommer antagligen vara skitlycklig. skit du i mig, i'll be fine boo.
Citera
2017-04-21, 23:28
  #4
Medlem
-Andreas-s avatar
Ok.
Vass uppkomling på 75 kilo.
1.68m.
Female kid.

Well.
Du fick them luls', them omg's, them wtf's and them brain bubbles.
Lite squirts i trosorna också, men baksidan.

Betyg; MVG+
Citera
2017-04-21, 23:44
  #5
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Ok.
Vass uppkomling på 75 kilo.
1.68m.
Female kid.

Well.
Du fick them luls', them omg's, them wtf's and them brain bubbles.
Lite squirts i trosorna också, men baksidan.

Betyg; MVG+
hahahaha

Ontopic: det är 18 års gräns på flashback håll dig till mjölken och hoppa över lsd:n.
Citera
2017-04-22, 00:32
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
asså dude, jag klarar skolan skitbra och jag har alla chanser att lyckas i livet. vissa kanske inte klarar av att både ha kul och bidra till samhället men om det är någonting jag vet här i livet så är det att det alltid finns undantag. jag skulle råda dig att hoppa av din höga jävla häst, knäppa upp skjortan och inte lägga dig i saker som du uppenbarligen inte vet ett piss om. jag planerar att om 10 år sitta i min fina lägenhet med balkong, stuckatur och badkar, dricka ett glas fint vin och röka en spliff, och jag kommer antagligen vara skitlycklig. skit du i mig, i'll be fine boo.

Ja visst, du kanske har rika föräldrar, om inte så kan du alltid hora dig för pengarna.
Citera
2017-04-24, 11:06
  #7
Medlem
Intressant rapport. Kunde varit mer detaljerad. Tills nästa rapport, försök få med detaljerade händelser. T.ex du sitter på en bänk med polarna å trippar. Vad ser ni? Vad känner ni? Skriv gärna ner intressanta reflektioner. Det gör ingenting att lägga ner extra tid på en speciell händelse och sedan hoppa över detaljer i andra händelser. Men genom att måla upp en sådan bild kommer du fånga läsarens intresse.

Som sagt, intressant rapport. Du har potential till att skriva betydligt utförligare rapporter. Mitt råd är att vid nästa tripp försök titta innåt och känn efter. Vad man hittar där är inte alltid lätt att förmedla i ord men det är väldigt intressanta saker.

2.5/5
Citera
2017-04-24, 12:06
  #8
Medlem
tillbaka till nappflaskan kära du. låt de vuxna leka med elden istället.
men en helt ok berättelse, saknas dock mer detaljerat och mer djup.

2 av 5 psykoser får du ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback