Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 22:03
  #1
Medlem
Tjenare Flashbackare,

Så mitt namn är oviktigt, men jag har 2 företag som drar in pengar lite då och då.
Jag själv är en avdankad säljare som lever på mina gamla kunder. Nu är det äntligen dags för en kund att göra en förlängning med sina avtal och det ser ut som att jag kommer dra in en cirka 550-700 Tusen kronor.

Jag har varken fru eller barn och lägenhet är fixad sedan tidigare, allt jag gör om dagarna är att spela Crusader Kings 2 (moddad HIP versionen, då jag får kräk reflexer av att titta på Vanila.) ÄLSKAR HISTORIA!

Som sagt jag har lite pengar. Jag skulle vilja Föda/Skapa/Göra ett Dataspel som "liknar" Crusader Kings- Europa Universalis fast satt i en mer intressantare tid.

Jag själv har inga kunskaper om Dataspel förutom att jag spelar dem. (Arrogant. "I know" )

1. Hur mycket skulle det kosta att köpa "verktyg" som anställda kan använda för att göra ett Grand Strategy Game?

2. Hur många anställda skulle man behöva minimum för att få ut spelet så billigt som möjligt men även så effektivt som möjligt?

3. Finns det någonting uppenbart som man kan behöver tänka på?

Någon som skulle kunna upplysa mig inom detta innan jag dagdrömmer mig själv till döds.

Mvh
Citera
2017-04-22, 01:26
  #2
Medlem
enowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kydral
Tjenare Flashbackare,

Så mitt namn är oviktigt, men jag har 2 företag som drar in pengar lite då och då.
Jag själv är en avdankad säljare som lever på mina gamla kunder. Nu är det äntligen dags för en kund att göra en förlängning med sina avtal och det ser ut som att jag kommer dra in en cirka 550-700 Tusen kronor.

Jag har varken fru eller barn och lägenhet är fixad sedan tidigare, allt jag gör om dagarna är att spela Crusader Kings 2 (moddad HIP versionen, då jag får kräk reflexer av att titta på Vanila.) ÄLSKAR HISTORIA!

Som sagt jag har lite pengar. Jag skulle vilja Föda/Skapa/Göra ett Dataspel som "liknar" Crusader Kings- Europa Universalis fast satt i en mer intressantare tid.

Jag själv har inga kunskaper om Dataspel förutom att jag spelar dem. (Arrogant. "I know" )

1. Hur mycket skulle det kosta att köpa "verktyg" som anställda kan använda för att göra ett Grand Strategy Game?

2. Hur många anställda skulle man behöva minimum för att få ut spelet så billigt som möjligt men även så effektivt som möjligt?

3. Finns det någonting uppenbart som man kan behöver tänka på?

Någon som skulle kunna upplysa mig inom detta innan jag dagdrömmer mig själv till döds.

Mvh

Det kommer kosta dig betydligt mycket mer än 700k iaf.
Att ha två anställda bara som ska jobba med utveckling och design kommer kosta dig 100k i månaden enbart. Även om dessa två personer lyckas skapa någonting användbart under 6-7 månader så behöver du fortfarande pengar för marknadsföring, underhåll/drift mm.
Citera
2017-05-05, 16:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kydral
2. Hur många anställda skulle man behöva minimum för att få ut spelet så billigt som möjligt men även så effektivt som möjligt?

Paradox Development Studios hade dryga 10 anställda som jobbade på CKII under utvecklingen, och spelet tog minst 18 månader att utveckla. Nu kan det säkert göras för mindre, men en väldigt stor summa kommer behövas för enbart löner, särskilt om du inte har någon erfarenhet själv och måste outsourca.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback